آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 459 ـ سه شنبه 20 اسفند 1387 ـ  10 مارچ 2009

=======================================================

=======================================================

مجموعهء دروغگو ها

شبه نمایشنامه در سه پرده

بصیر نصیبی

گفت: چند روز پیش بود که خبرگزاری های حکومتی "اندر مضار هالیوود فاسد" قلم فرسایی می کردند و ایرنا نوشته بود: «مراسم سالانهء اسکار، که ظاهراً براي تقدير از دست اندرکاران سينماي هاليوود و جهان برگزار مي شود به ميداني براي تبليغ انحرافات جنسي تبديل شده است. در مراسم امسال که بامداد دوشنبه به وقت تهران پايان يافت شون پن، بازيگر سينماي هاليوود به سبب بازي در فيلم "ميلک" اسکار بهترين بازيگر مرد را دريافت کرد. "ميلک" يک سياستمدار آمريکايي است که انحراف جنسي داشته و به قتل مي رسد. شون پن... در اظهارات خود در اين مراسم از مخالفان همجنس بازي و ازدواج همجنس بازان در آمريکا خواست در نظرات خود تجديد نظر کنند». و حالا خبر می شويم که «يک هيئت عاليرتبه از هاليوود به تهران رفته است...»

=======================================================

مواضع انتخاباتي ما و ضرورت کارست سکولاريسم

گفتگو با محمد مسعود سلامتي

عضو شوراي مركزي جبهه دمكراتيك ايران

گشودن گره سياسي ايران در گرو آن است كه در درجهء نخست، با توجه به تجربهء سه دههء اخير، با كاربست سكولاريزم و تفكيك نهاد دين و دولت بستر لازم براي تحقق مردم سالاري فراهم شود.  ديگر اينكه قوانين و نهاد هاي غيردمكراتيك از ساختارحقوقي برچيده شوند. و سرانجام اينكه امكان فعاليت آزاد براي احزاب مستقل ازحكومت فراهم گردد. اگرنامزدي اين اهداف را در برنامه اش اعلام كند مورد حمايت ماست؛ با تأكيد مجدد بر اينكه هدف ما استفاده از فضاي انتخابات هست نه رآي دادن. در غير اينصورت انتخابات با شرايط موجود براي ما موضوعيتي نخواهد داشت.

=======================================================

ضرورت خودباوری ملی
سيامک مهر

حکومت اسلامی را فقط و فقط خود ما و با نیرو و ارادهء و اندیشهء مستقل و منحصر به فرد خود می باید سرنگون کنیم. در این راه و در این امر مهم، هرگونه تن سپردن به دخالت بیگانگان نه تنها ارادهء ملی ما را سست می کند، راهمان را در سمت و سوی منافع بیگانه منحرف می سازد و در نهایت به مجروح و زخمی شدن هرچه بیشتر روان جمعی و خودباوری ما می انجامد، بلکه آن نظام سیاسی که در پس از حکومت اسلامی پدید آید، بدون تردید آلت فعل قدرت های خارجی خواهد بود. به ویژه آنکه استعمارگران اروپایی در حفظ بیضهء اسلام بسیار حریص و کوشا هستند و هرگز اجازه نخواهند داد که جامعه و فرهنگ خود را از نکبت و زشتی های اسلامی پاک و پیراسته گردانیم.

===================== کوتاه و گويا  ====================

مهدويت مکمل فلسفهء تاريخ الهی است
سيد محمد خاتمی

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، سيد محمد خاتمی در جمع نخبگان استان فارس با عرض تسليت شهادت امام حسن عسگری گفت: «با شهادت امام حسن عسگری دوران ظهور به پايان رسيده و آغاز دوره‌ای تازه فرا می‌رسد». رئيس بنياد باران خاطرنشان کرد: «در بينش اديان الهی و به خصوص در بينش شيعی پايان تاريخ زمانی است که ترس و غم در آن وجود نداشته باشد و مهدويت مکمل فلسفه تاريخ الهی است و بدون مهدويت فلسفه زندگی و تاريخ معنا ندارد و همه اديان به اين مساله معتقدند». رئيس دولت اصلاحات گفت: «پايان تاريخ زمانی است که در آن جامعه فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد و اميدواريم با ظهور حضرت مهدی شاهد جامعه‌ای صلح‌آميز و بدون ترس و غم باشيم، زيرا همه مشکلات، دلهره‌ها و بدبختی‌ها ناشی از ترس و غم است». وی با بيان اينکه به دليل شرايط تاريخی ايران و مسائل ديگر نمی‌توانيم به دنبال ليبراليسم باشيم، گفت: «مخالفان آزادی پايگاه فکری‌شان از فاشيسم آغاز می‌شود و در اين بين استبداد تحقق پيدا می‌کند». وی با بيان اينکه الگوی ايران، واشنگتن و پاريس نيست، گفت: «البته بايد از تمامی مزايای اين کشورها استفاده کنيم اما آن چيزی که ما می‌خواهيم و متمايز با جوامع ديگر است "اخلاق" است و در جامعه ما بايد اخلاق حاکم باشد چرا که اخلاق مهمترين محتوای دين خدا است و پيامبر برای تکريم اخلاق آمده است». شايان ذکر است در پايان سخنان خاتمی يکی از زنان حاضر در جلسه قصد ايراد اتهام به خاتمی داشت که با واکنش حاضرين با شعار «خاتمی حمايتت می‌کنيم» روبه‌رو شد.  (آرشيو)

=======================================================

آخرين خبر

به دستور سازمان ميراث فرهنگی

باستانشناسان  کشوراز گفتگو با رسانه ها ممنوع شدند>>>>>

به قلم لرد کين راس

فصل پنجاه و هفتم ـ  زبان و تاريخی نوين

کمال خود تشخيص می داد که اين کوشش های زبانشناختی ممکن است زبان ترکی را به يک بن بست برساند و ـ همچون زبان ماندارين چينی ـ از آن زبانی مصنوعی و غير قابل درک بوجود آورد که برای ترک های عادی همانقدر مهجور باشد که زبان طبقهء حاکمهء عهد عثمانی بود. عاقبت، هنگامی که در مراسم افتتاح ساليانهء مجلس شورای ملی، متن سخنرانی کمال را به دست او دادند او احساس کرد که خواندن آن متن برای نمايندگان حکم سخن گفتن به يک زبان خارجی را خواهد داشت. از آن لحظه به بعد سياست خالص سازی زبان به کناری گذاشته شد و اعلام شد که ديگر قربانی کردن واژگانی که به نظر می رسد ريشه هايشان از زبان های بيگانه گرفته شده ضرورتی ندارد.

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630