آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 430 ـ دو شنبه 21 بهمن 1387 ـ  9 فوريه 2009

=======================================================

 

بهای آمریکا ستیزی

شهباز نخعی  

در آستانه سی امین سالگرد 22 بهمن 1357، برای چندمین بار مسئله برقراری رابطه با ایالات متحده آمریکا به موضوع داغ روز بدل شده است. این موضوع آنقدر داغ شده که حتی موضوع بسیار مهمی چون: "می آیم، نمی آیم، شاید بیایم، اگر فلانی بیاید من ترجیح می دهم نیایم، اگر فلانی نیاید من با آن که خودم دلم نمی خواهد بیایم، اما شاید به این جمع بندی برسم که بهتر است بیایم..." را نیز در سایه قرار داده است! آنچه که به داغ و داغ تر شدن مسئله  برقراری رابطه با ایالات متحده افزوده، استقرار آقای باراک اوباما در کاخ سفید و وعده انتخاباتی او در مورد مذاکره بدون پیش شرط با نظام حاکم بر ایران است. 

=======================================================

پيام »جو بايدن» به جمهوری اسلامی ايران

رضا تقی زاده

جو بايدن در سخنانی که دقيقا ياد آور سخنرانی های گذشته جورج بوش رييس جمهور سابق امريکا بود، و در تلاشی تازه برای جدا نگه داشتن حساب دولت از مردم ايران، اظهار داشت : «مردم ايران ملتی بزرگ اند. تمدن پارسی تمدنی بزرگ است. اما رفتار (دولت) ايران تاکنون موجب تقويت صلح منطقه و تامين رفاه اقتصادی مردم آن کشور نبوده است: برنامه اتمی غير مجاز آن شاهد اين مدعی است. اگرچه دولت ما در حال بازبينی سياست های در قبال ايران است ولی در عين حال اين نکته روشن است که ما برای گفتگو آماده ايم».

======================================================

لزوم انقلاب کوپرنیکی در دین

سلامت کاظمی

قبل از "کوپرنیک" دانشمند لهستانی، همه فکر می‌کردند که زمین محور عالم است و سایر ستارگان و از جمله خورشید به گرد آن می‌چرخند. کوپرنیک این نظریه را کاملا وارونه کرد و ثابت نمود که به عکس، این زمین است که گرد خورشید می‌چرخد. (یک چنین چرخش صد و هشتاد درجه‌ای را "کانت" در حوزه شناخت نیز ایجاد کرد و راه بر بشریت گشود). اسلام (و به ویژه تشیع) نیز به یک انقلاب کوپرنیکی نیاز دارد. تاکنون اصالت با "احکام آسمانی" بوده و این بشر بوده که باید دنبال آن بدود. اکنون وقت آن رسیده که این معادله به کلی معکوس گردد و اولویت و اصالت با دست آوردهای بشری گشته و دین، با رویکردی پدرانه، فقط نظاره گر و مشوق آن باشد، تنها به صورت فرهنگی و عاطفی از بالای سر هوایش را داشته باشد و برایش فقط دعا کند و هیچ کار دیگری به کارش نداشته باشد.

======================================================

فتواي تكان دهنده شيخ در مورد صدها ميليون مسلمان سني مذهب

عبدالستار دوشوكي

اخيرا حجت السلام شيخ مهدي دانشمند، از بيت رهبري و نظريه پرداز موعظه خوان جمهوري اسلامي، كه شبكه ماهواره اي تلويزيون «سلام»  سخنراني هاي او را پخش مي كند، در يكي از خطبه هاي خود، از بالاي منبر "اسلام ناب محمدي" نه تنها عمر خليفه دوم مسلمانان جهان را به باد بدترين و زشت ترين ناسزاها قرار مي دهد بلكه با سند فقهي و حديث پيامبر و علي مدعي مي شود كه كه از نظر "شرع" همه مسلمانان سني مذهب حرامزاده هستند، و بر طبق فقه اسلام و فقه نبوي زنان سني ها بر آنان حرام است. بنده وارد جزئيات افاضات اين شيخ درازآستين نمي شوم... انگيزه من از نوشتن و بر ملاء كردن اين شيخ عزيز و دردانه بيت رهبري، در آستانه سي امين سالگرد بقدرت رسيدن آخوندها، جلب توجه هموطنان به حقايق بسيار تلخ و ناگواري است كه در ايران به زور سر نيزه مي گذرد.

کشف رابطهء  قساوت و لطافت در شعر اجتماعی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

در زمان معاصر این پدیدهء اعجاب آور در جامعه ی شکوهمند اسلامی نیز  ظهور و نمود کرده است. نمونه ی دَم دستی اگر بخواهید، می توان بوجود ذيجود حضرت امام  خون و فتوا(ل) و آن قطعه شعر معروفش به مطلع (من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم!) که در وصف عروس زيبای خود سروده اند اشاره کرد که همگان البته (برای ورود به دانشگاه و يا گرفتن شغل، و بمنظور گذر موفقيت آميز از هفت خوان آزمون ايدئولوژيک هم که شده) آن را به یاد دارند. اما از آنجا که زمين نمی تواند بی حجت بماند، فدوی پس از رحلت جان سوز آن امام قاصم نگران خالی بودن اين زمينه بود که، مع السرور، جدیدترین مورد از نوع این پدیده را در یکی از رسانه های دارالخرافه یافت.

===================== کوتاه و گويا  ====================

تفکراتی دربارهء دست آوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی

از: ناشناس

1) انقلاب نه تنها فرزندان خودش، بلکه نوه رهبرش را هم می خورد.‏‏ 2) انقلاب ده ها زندانی سیاسی را آزاد کرد، بعدا آنها دو گروه شدند، یا زندانبان شدند، یا توسط هم سلول های قبلی ‏شان اعدام شدند.‏ 3) شعار انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، «آزادی» بخاطر « استقلال» و « جمهوریت» بخاطر ‏‏«اسلامیت» مشکل پیدا کرد.‏ ‏4) انقلاب ایران اسلام را هم به تمام دنیا صادر کرد، فقط ملت خودمان بی دین باقی ماندند. ‏‎ ‎5) اعضای شورای انقلاب در سال 57 صلاحیت عضویت در شورای محل خودشان را در سال 1386 ندارند.‏ 6) مردم برای بیرون کردن کسانی که وابسته به خارج بودند، کسانی را از خارج از ایران آوردند و حکومت را ‏دست آنها دادند، بعدا انقلابیونی که سالها در ایران بودند از ترس انقلاب فرار کردند و برای همیشه به خارج رفتند.‏ 7) انقلاب برای اثبات حقانیت خود از رفراندوم و انتخابات استفاده کرد، پس از اینکه حقانیت اش را اثبات کرد، ‏هم رفراندوم را ممنوع کرد و هم جلوی برگزاری انتخابات آزاد را گرفت.‏ 8) رهبران انقلاب هزاران جوان 30 ساله بودند، آنها پس از 20 سال فهمیدند که چه اشتباهی کردند و به همین ‏دلیل وقتی 50 سال شان شد و خواستند عاقلانه رفتار کنند، دوباره گروهی جوان 30 ساله آمدند، تا آنها هم 20 سال ‏دیگر اشتباه کنند.‏ 9) انقلاب ایران جزو انقلاب هایی بود که کمترین خشونت تا قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، به همین دلیل پس ‏از پیروزی، انقلابیون با تمام وجود سعی کردند این کمبود را جبران کنند.‏ 10) انقلاب ایران جامعه را زیرورو کرد و باعث شد مردم تهیدست قدرت را در دست بگیرند و آن را محکم نگه ‏دارند.‏ 11) مهم ترین حامی انقلاب ایران فقرا بودند، به همین دلیل انقلاب برای حفظ خودش سعی کرد تا می تواند فقرای ‏جدید را تولید کند.‏ 12) انقلاب ایران قطعا توسط خداوند حمایت می شود، وگرنه با این همه حماقت و بلاهت باید تا به حال صد بار ‏از بین رفته بود.. ‏13) انقلاب اسلامی هر روز عمیق تر و عمیق تر می شود، فعلا به ته گودال نرسیده ایم و همچنان رو به پائین ‏حرکت می کنیم.‏‏ 14) کسانی که سی سال است در شرایط انقلابی زندگی می کنند، از آن متنفرند و کسانی که سی سال است از آن ‏دور شده اند هنوز از آن دفاع می کنند.‏ 15) بزرگترین نتیجهء انقلاب این بود که مردم فهمیدند انقلاب کردن چقدر کار غلطی است.‏ 16) برای اثبات بی ثمر بودن انقلاب ایران، همین که بدانیم احمدی نژاد رئیس جمهور کشور است، کافی است

(آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630