آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 443 ـ يک شنبه 4 اسفند 1387 ـ  22 فوريه 2009

=======================================================

کمدی با سياهی لشگر ناشی

=======================================================

معنی انتخابات در جمهوری اسلامی

سخنان داريوش همايون

در نشست دفتر پژوهش حزب مشروطه ایران

پیشنهاد طبرزدی یعنی به میدان آوردن افکار عمومی به اسم امیرانتظام. چقدر امکان پذیر است؟ زیاد خوشبین نیستم. ما دنبال امیرانتظام ها نمی‌رویم ولی فحاشی و انتقاد هم نمی‌کنیم. اینکه گفتند شرکت و عدم شرکت حق مردم است. درست است و ما نمی‌توانیم بگوئیم حق دارید یا ندارید. ولی از فرایند انتخابات انتقاد کردن البته. اگرچه توضیح واضحات خواهد بود. تا پیش از ورود در بحث روش حزب بهتر است دو نظر جزمی را کنار بگذاریم: 1- «انتخابات این رژیم آزاد نیست و باید تحریم کرد». با همه آزاد نبودن هرچه سر و صدای انتخاباتی بیشتر باشد بهتر است. ما دنبال آرامش برای این رژیم نیستیم. 2- «خامنه‌ای همه کاره است». نه، خامنه ای همه کاره نیست و می‌شود به او حمله کرد و آبرویش را برد و اشکالی ندارد مردم آبرویش را با نه گفتن به کاندیدای او ببرند.

=======================================================

روزنامه کیهان متهم می کند:ه

نشریات دانشجویی؛ مروج تفکر سکولار و اپوزيسیونل اند

محسن جده دوست

روزنامه کیهان در گزارشی در مورد نشریه های دانشجویی، آنها را به انتشار تفکر دگر اندیش و اپوزسیونل متهم کرد. در این گزارش که با هدف مشخص ادامهء محدویت آزادی بیان و توجیهی برای سرکوب های اخیر دانشجویان منتشر شده است در نهایت مجوزی برای ورود بیشتر بسیجیان به دانشگاه ها از طریق طرح افزایش سهمیه بندی می شود. با توجه به انتشار این گزارش توسط روزنامه کیهان باید در روزهای آتی منتظر فشار بیشتر بر دانشجویان و نشریات دانشجویی به عنوان کمترین راه ابراز عقیده دانشجویان بود. همانطور که هم اکنون در صدد حذف دفتر تحکیم وحدت هستند.

=======================================================

جمهوری اسلامی جنّ اين مردم بود

الاهه بقراط

مردم ايران اما يک حکومت اسلامی به تاريخ بدهکار بودند تا هرگز در اين توهم و افسوس نباشند که می‌توان با حکومت دينی به آزادی سياسی و رفاه اقتصادی و آرامش اجتماعی رسيد. برخی از کشورها مانند روسيه، آلمان و ايتاليا تاوان چنين توهمی را با ايدئولوژی فاشيسم و کمونيسم پرداختند. برخی چون مردم رنج‌کشيده افغانستان تاوان توهم هر دو حکومت کمونيستی و دينی را با هم پرداختند... ايرانيان [اما] اين فرصت را پيدا کردند تکليف تاريخی خود را با يک حکومت اسلامی تعيين کنند تا ديگر افسوس آن را نخورند. بيهوده نبود که صادق هدايت، که او نيز مردم را می‌شناخت، بيش از پنجاه سال پيش در «البعثه الاسلاميه الی البلاد الافرنجيه» نوشت: «اين مردم جنّ دارند». جمهوری اسلامی جنّ اين مردم بود و تنها از حکومت جنّ‌گيران بر می‌آمد که اين جن را از جسم جامعه بيرون بکشد.

=======================================================

متن پاسخ باراک اوباما به پیام احمدی نژاد

منوچهر هنرمند

آقای احمدی نژاد عزیز، از ارسال نامه شما زمانی اطلاع پیدا کردم که همکارم آقای امانوئل رحم رئیس کارکنان من، که معرف حضورتان است، به من اطلاع داد که باید سه دلار بابت کسر تمبر نامه شما به اداره پست بپردازیم .البته این مساله مهمی نیست، چون من در جریان انتخابات کاسبی خوبی داشتم و هنوز پول زیادی از آن 750 میلیون دلاری که جمع کرده بودم در صندوق باقی است، اما لطفاً تمبر کافی به پاکت نامه هائی که در آینده می فرستید بچسبانید که ما شرمنده نشویم و خدای ناکرده نامه های شما چون نامه هائی که قبلا فرستاده اید بی جواب نماند.

===================== کوتاه و گويا  ====================

در گواتمالا من را در حد رئيس ‏جمهور تحويل گرفتند

مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس دولت نهم

به گزارش ایسنا، مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس دولت نهم، در همایش «حماسه جاویدان» ایران را عزیزترین ملت جهان دانست که امروز در دنیا عزت و شوکتی بی نظیر دارد و مردم آن هر کجا که بروند، تحویل گرفته می شوند. او در تبیین اظهارات خود خاطراتی از سفرهایش نقل کرد و گفت؛ «در گواتمالا من را در حد رئیس جمهور تحویل گرفتند.» وی گفت: «دو یا سه ماه قبل با توجه به تحولات عظیمی که در امریکای لاتین اتفاق افتاده است و به دنبال آن گواتمالا از ایران به عنوان تنها کشور آسیایی در مراسم تحلیف رئیس جمهورشان دعوت کردند و من به عنوان نماینده ایران به آنجا رفتم. من را در حد یک رئیس جمهور تحویل گرفتند و بعد از مراسم تحلیف چند تن از دوستان مان داخل شهر رفتند و در آنجا مردم سراغ احمدی نژاد را می گرفتند. حتی من در روز بعد که برای چند ساعتی وقت داشتم و به شهر رفتم با چند دانشجو برخورد کردم که وقتی فهمیدند ایرانی هستم بسیار خوشحال شدند و نیم ساعت راجع به ایران حرف زدیم. آنها می گفتند ایرانی ها را خیلی دوست دارند و این به خاطر ایستادگی، اقتدار و شعارهای انقلابی ملت ما بود».           (آرشيو)

 

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630