بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

بهمن   1387 ـ فوريه  2009 

پيوند به آرشيو نوشته های آقای پيمان در سکولاريسم نو

 

توضيحات دربارهء مقالهء «انتخابات ریاست ‌جمهوری،

فرصتی بزرگ برای سکولارهای ایران»

 

ديروز مقاله ای با عنوان فوق در سکولاريسم نو منتشر شد که در ابتدای آن توضيحی از جانب نشريهء ما آمده بود به شرح زير:

 

توضيح سکولاريسم نو: انتشار اين مقاله، بطور بديهی، دليل بر موافقت گردانندگان سکولاريسم نو با مفاد آن نيست، بی آنکه بخش های عمده ای از آن را غيرقابل تأييد بداند. آيا انتخاب سياست «پله به پله» و «گام به گام» هنوز هم در ايران کارا است؟ آيا کل رژيمی که بر محور ولايت فقيه ساخته شده توان پذيرش اين خواست ها را دارد؟ تضمين صحت چنين انتخاباتی چيست؟ چرا اين باز هم بايد از ملی ـ مذهبی ها همچون محلل استفاده کرد؟ دهندهء عفو عمومی کيست و چرا به مورد مجاهدين که می رسد پرانتز و اما بر می دارد؟ اساساً چرا بايد مخالفان را بچشم مجرم ديد و آنها را عفو کرد. آنکه بايد تقاضای عفو کند آقای خامنه ای و شرکای ايشان هستند. باری و بهر حال، ما همگان را به شرکت در اين بحث که آقای پيمان کليد آن را بخوبی زده اند دعوت می کنيم.

 

آنچه می خوانيد پاسخ آقای پيمان است به پرسش های فوق.

 

 

پاسخ آقای پيمان

به نام خداوند جان و خرد

استاد عزیز جناب آقای دکتر نوری علا

با درود و ادب، از سوالهای شما در آغاز متن تعجب نمودم. استاد عزیز منظور بنده از سیاست گام به گام این است که دوباره از هول حلیم در دیگ انقلاب احمقانه دیگری نیفتیم یا متحمل جنگی ناخواسته نشویم. استاد عزیز منظور بنده در این نوشتار روشن است ساختارشکنی مسالمت آمیز با شرایط روز نه دوباره به کاندیدای حکومتی رای دهیم. به یقین آخوندها به هیچ چیزی که تهدیدشان باشد در شرایط عادی تن در نمی دهند ولی امروز شرایط برای آزادیخواهان مناسب است. وقتی چنین کاندیدایی به میدان بیاید و لشکری از مخالفان مردمی پشتش قرار بگیرند خود را به نظام تحمیل می کند. به یقین خامنه ای در شرایط عادی حاضر به واگذاری ذره ای از اختیارات خود نیست ولی می توانیم در شرایط فعلی خواست مردم را به او تحمیل کنیم. آقای خامنه ای را می توان الان عقب راند چون پولش ته کشیده، عمالش در خارج ایران در هم شکسته شده و در داخل نظام هم حتی با مخالفت روبرو شده است. استاد عزیز امروز می توان گامی بلند نه یک گام کوچک برداشت.

اما صحت انتخابات که دیگر چنین انتخاباتی اهمیت جهانی دارد پس ناظران جهانی می توان برای آن آورد. وقتی کاندیدای مردمی بتواند از سد شورای نگهبان با پشتیبانی گسترده بگذرد رژیم دیگر دست و بالش برای برخورد خشن و نیز تقلب بسته تر می شود. می توان این انتخابات را زیرنظر سازمان ملل برگزار کرد. فراموش نکنید که در اینحالت این انتخابات ساختارشکنانه است.

اما ملی-مذهبی ها، استاد عزیز بر اساس ضرب المثل معروف پهلوان زنده را عشق است. کسانی که در ایران مانده و بر سر عقیده خود ایستاده، مبارزه کرده و مورد احترام مردمند. چه بخواهیم و چه نخواهیم بخش قابل توجهی از مردم بین یک نیروی ملی-مذهبی چون مهندس سحابی و یک سکولار خارج نشین چون آقای دکتر نوری علا (با نهایت احترامی که برای شما قایل هستم) به یقین سراغ اولی می روند چون هم او در دیدشان است و او را می شناسند و اینکه هنوز بخشی از جامعه ما (مانند مردم استان یزد) هنوز صبغه مذهبی را دارند. حتی آدمی چون دکتر یزدی بهتر زبان خیلی از مردم را می فهمد تا بسیاری از دوستان خارج نشین. به قول قدیمی ها شنیدن کی بود مانند دیدن. این آقایان از روز اول با ولایت فقیه مخالفت خود را اعلام نمودند و تاوان زیادی را هم پرداخت کردند. امروز هم علنا اعلام کردند که ما با این مساله مخالف بودیم و هستیم. استاد گرانقدر بازهم می گویم ولایت فقیه مانع اصلی پیشرفت کشور است و باید این سنگ بزرگ برداشته شود. وقتی قانون اساسی اصلاح اساسی شود راه برای سکولارها بهتر و بیشتر باز می شود. ضمن اینکه برنامه خوبی نیز اعلام کردند که بخش عمده ای از خواستهای ما سکولارها را پوشش می دهد. لطف فرمایید و به برنامه این آقایان نگاهی بیندازید.

اما عفو عمومی، جناب استاد عفو برای کسانی است که آنها نیز کارهای ناشایستی کرده و همگام انقلاب در خشونت ورزی ید طولایی داشته اند. اعضای عادی مجاهدین گناهی ندارند و باید گفت فریب خوردند ولی رییسانشان نه. آنها در نفس با خمینی و خامنه ای فرقی نداشته و ندارند و صحبتشان این است که چرا آنها حاکمند و ما نیستیم؟ استاد عزیز همگامی با رژیم صدام جنایتکار در حمله به ایران و راه انداختن موج ترور که به تحکیم استبداد آخوندی کمک کرد و نیز ارتباط با باند سعید امامی و نیز شکنجه اعضای متمرد در اردوگاه اشرف دلیل بر چیست؟ خیانت به ایران ولی باید اینها در یک دادگاه صالح بر اساس موازین حقوق بشر محاکمه شوند. فرمودید که خامنه ای و شرکایش را باید تضمین جانی داد. باید یا از ایران تبعید شوند یا تمام عمر تحت نظر بمانند. بیاییم سیاست ماندلایی پیاده کنیم نه دوباره شعار کشتار و انتقام سر دهیم. اعلام عفو عمومی به معنای مجرم بودن خارج نشینان نیست این به معنی دادن این التزام به این افراد است که دیگر دوران ترس و تبعید به سر آمده و می توانید بدون ترس به کشورتان برگردید و در ساختن ان با دیگران همکاری کنید. شاید بنده در این کلمه رعایت برخی مسایل را نکردم و اگر افرادی چون شما از این تلقی توهین آمیزی داشتید بنده از جنابعالی و دیگر دوستان مبارز آزادیخواه عذرخواهی می نمایم.

در مورد آقای دکتر شعله سعدی هم اینرا عرض کنم که ایشان چون به نسبت جوانترند افکار نوین و سکولارتری نسبت به خیلی از رهبران درون ایران دارند و آدم معقولی هستند.

بحث جالبی دارد می شود. از دیدگاههای شما استاد عزیز سپاسگزارم. منتظر نظرهای شما استاد عزیزم هستم. لطف نموده اینرا در قالب نظرهای بحث بگذارید.

خوب و خوش باشید

دوستار شما

پیمان

 

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630