آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 436 ـ يک شنبه 27 بهمن 1387 ـ  15 فوريه 2009

=======================================================

شرحش با شما

======================================================

نامه ای به پرزيدنت اوباما:ه

لطفا دموکراسی و حقوق بشر را

به ليست خود اضافه کنيد

آنچه باعث نگارش این نامه شد، جدا از اعلام تبریک ما بمناسبت آغاز به کار شما بعنوان رئیس جمهور ایالات متحده که نه تنها بعنوان یک دولتمرد و سیاستمدار بلکه در قامت یک مصلح اجتماعی جلوه کرده اید، اعلام این نکته است که در ارتباط با سیاستگذاری های دولت خود در مورد ایران که قطعا شامل موضوعاتی چون دستیابی به انرژی هسته ای، تروریسم بین الملل و دخالت در کشورهای همسایه خواهد بود به خواست اصلی ملت ایران که همانا دموکراسی و رعایت حقوق بشر است توجه ویژه ای مبذول دارید .

=======================================================

با پیامدهای ناخواسته انقلاب بازی بزرگی را باختیم

گفتگو با کوروش زعیم

بختیار مردی بسیار میهن‌پرست، شجاع و از خود گذشته بود، و از دیدگاه من او با وجود این که بخت موفقیت خود را بسیار اندک می‌دید، این فداکاری را کرد که بلکه بتواند از مصیبت جلوگیری کند. در هر حال، شاه در واگذاری قدرت به جبهه ملی یک سال تأخیر داشت و برنامه ‌ریزی‌ های فروپاشی آن ‌قدر پیش رفته‌بود که دیگر ایستادن در برابر یک دگرگونی بنیادین امکان ‌پذیر نبود. من تصور می‌کنم آن‌گاه که ارتش با وجود قول پشتیبانی و هم‌کاری با بختیار، ناگهان اعلام بی‌طرفی کرد، بختیار بازی را باخت.

======================================================

چرا ساکنان اشرف را تحويل جمهوری اسلامی ندهند؟

خداداد جدبابائی

سردبير محترم سايت سکولاريسم نو؛ اگر ممکن است اين چند نکته ای را که پيرامون اعلاميه اخير حزب مشروطهء ايران با نام «مانع تحويل مجاهدين به جمهوری اسلامی شويد!» نوشته ام در نشريهء وزين خود منتشر کنيد و نيز اگر برايتان امکان دارد متن اين اعلاميه را نيز منعکس کنيد تا خوانندگان بدانند من از چه سخن می گويم.

=======================================================

پاسخی به همنشين بهار

مينا ملکی

این گزارش ها باید با روش های علمی و با شک و دقت و صبر وحوصله زیاد، مثل تطبییق و مقایسه با عمل و ادعا های این افراد و دیگرانی که به موضوع گره خورده اند و روش های حرفه ای دیگر بررسی شود. و تازه بعد از آن هم اگر قابل ثابت شدن نبود تنها به عنوان حدس و گمان مطرح شود. نه مثل شما، مثل فاکت مسلم تاریخی. مثلا ژنرال طوفانیان در خاطرات شفاهی هاروادش عکس ادعای سفیر را مطرح می کند و از قول شاه می گوید که این دو سفیر او را تحت فشار گذاشته اند که باید ایران را ترک کند. پس کپی کردن این نقل قول ها به تنهایی چیزی را ثابت نمی کند.

===================== کوتاه و گويا  ====================

آزادي بيان از دستاوردهاي جمهوري اسلامي است

مخبر کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي

امين حسين رحيمي، نماينده ملاير در مجلس و مخبر کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا در تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي طي سه دهه گذشته اظهار داشت: «امروز ما در کشور، زنداني سياسي نداريم و کساني که به دليل اقدام عليه امنيت در زندان بسر مي برند، بر اساس قوانين جزايي محاکمه و مجازات شده اندو زنداني سياسي به شمار نمي آيند». وی آزادي بيان را از دستاوردهاي مهم نظام جمهوري اسلامي ايران بيان کرد و گفت: «قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، کسي جرات انتقاد از حاکميت را نداشت و با کوچکترين انتقاد، ساواک آنها را بازداشت مي کرد اما اکنون، انتقاد از مسوولان و حکومت آزاد است». او با بيان اينکه احکام نوراني اسلام، فطري است و بيش از همه قوانين وضع شده به دست انسان ها، حقوق بشر در آن رعايت شده است، گفت: «در قوانين جمهوري اسلامي، آزادي هاي فردي و اجتماعي پيش بيني شده است و اين آزادي ها نيز رعايت مي شود».        (آرشيو)

 

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630