آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 422 ـ يک شنبه 13 بهمن 1387 ـ  1 فوريه 2008

=======================================================

من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود / وعدهء فردای زاهد را چرا باور کنم؟ (حافظ شيراز)

=======================================================

توافق بر زمینه های مشترک
داریوش همایون

برطرف کردن اختلاف نظر (و اختلاف، بیش از موافقت، "حالت طبیعی" مردمان است) اساساً به دو شیوه صورت می گیرد: یا متقاعد شدن یک یا هر دو طرف، و یا زور. در اینجا زور، تنها تحمیل خشونت آمیز نیست و حکومت و قانون و دادگاه را نیز در بر می گیرد. نقش این نهاد ها واداشتن مردمان است به پذیرفتن زمینه های مشترکی که همزیستی را میسر می سازد. تجربه انسانی نشان داده است که مردمان باز در "حالت طبیعی" بیشتر از همان راه به موافقت رسیده اند، زیرا اگر به خود گذاشته شوند همه چیز را برای خود می خواهند.

(پيوند به يک مطلب کاملاً مخالف، با کلماتی دشمنخو، از رحمت عزيزی)

=======================================================

نگذاریم حکومت گلزار (گورستان) خاوران را تخریب کند

بیانیه چهار حزب و سازمان

خاوران تنها ميعادگاه مادران، همسران و فرزندان جان‌باختگان قتل‌عام سال 67 نیست، بلکه خاوران و گورهای دسته‌جمعی آن گواه روشنی بر چگونگی برخورد این نظام ضد بشری و آزادی ستیز با مخالفین و دگراندیشان است. هراس از برملا شدن بیش از پیش حقایق که تنفر و بیزاری هرچه بیشتر توده‌های مردم ایران و وجدان‌های بیدار و آگاه در سطح جهان را به همراه دارد، حکومت جمهوری اسلامی را براین خیال باطل داشته است تا با تخریب و تغییر چهره گورستان خاوران و جلوگیری از تجمع خانواده‌ها، از رسوائی خود بکاهد...

======================================================

جنبشی بنام «ما هستیم»

کوروش گلنام، در سايت اخبار روز

گمان بریم که همه آن چه در باره گردانندگان این تلویزیون می گویند نیز درست باشد. باید به آنان آفرین گفت که با تیز هوشی و برنامه ریزی درست توانسته اند چنین جنبشی به وجود آورند و خود را سازمان دهی کنند. دیگران نیز دست ها را بالا زده و آنان نیز به شیوه خود سازمان دهی خود و جنبش خود را به وجود آورده، مبارزه ای شرافتمندانه و مسالمت آمیز را پیش برند. آیا کسی از این کار آنان جلو گیری کرده است؟ نگارنده یادآور می شود که خود یک جمهوری خواه مستقل است که شوربختانه (با احترام به همه دوستان جمهوری خواه که با شماری از آنان نیز دوستی و تماس داشته است و دارد) تا امروز نتوانسته است پیوند درستی با هیچ یک از گروه های جمهوری خواه داشته باشد.

======================================================

اتحادیه اروپا به مثابه یک رقیب بالقوه سلطه ایالات متحده

بخشی از مقالهء «نظام جهانی ساکن نیست!»

ریموند لوتا، در نشریه «انقلاب»،

ارگان مرکزی حزب کمونیست انقلابی آمریکا

اتحادیه اروپا دامنه نفوذ بین المللی و قدرت رقابت جویی خود را گسترش داده است. اگر اتحادیه اروپا می خواهد به یک قدرت جغرافیایی ـ اقتصادی (ژئواکونومیک) در اقتصاد جهانی تبدیل شود، مجبور است که به این کار ادامه دهد. این در حالی است که اقتصاد جهانی کماکان تحت سلطه امپریالیسم آمریکا است و رقیبان و حریفان جدید دیگری نیز در نظام جهانی در حال سر بلند کردن هستند. این احتمال وجود دارد که چارچوب اقتصاد بین المللی که تحت سلطه آمریکا قرار دارد با تکان های بسیار جدی روبرو شود. چنین تکان هایی به همراه عوامل دیگر (نظیر شکست های نظامی) می تواند گشایش های جدیدی برای قدرت های در حال ظهور نظیر چین و اتحادیه اروپا ایجاد کند تا جهش وار، خود را به جایگاه بسیار قوی تری برسانند.

======================================================

چند نظر دربارهء مقالهء اسماعيل نوری علا از:

رضا حسن زاده ـ حميد صدر ـ افشين ب ـ افشا ـ خشايار رخسانی>>>>

======================================================

امسال بيش از همهء سال های گذشته ايرانيان جشن آتش را گرامی داشتند

هزارها ايرانی غير زرتشتی  برای شرکت در جشن سده به يزد رفتند

===================== کوتاه و گويا  ====================

بیانیۀ پر سوز و گداز وزارت خارجه ایران علیه اقدام جدید اتحادیۀ اروپا

واحد مرکزی خبر: وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای اقدام اتحادیه اروپایی را مبنی بر حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در اقدامی مغایر با حقوق و موازین بین المللی و تعهدات روشن این اتحادیه در قبال معاهدات ضد تروریستی بین المللی از جمله قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل ، نام گروهک تروریستی منافقین را که دستش به خون بیش از هزاران شهروند بی گناه ایرانی و غیر ایرانی آلوده است از لیست اروپایی گروه های تروریستی خارج ساخت آن را یک رویکرد فاقد اعتبار دانست و ان را محکوم کرد. این اقدام اتحادیه اروپایی در شرایطی صورت می گیرد که گروهک تروریستی مذکور کمترین تغییری در ایدئولوژی فرقه گرایانه و مبتنی بر مشی مسلحانه و خشونت آمیز خود نداده است و رهبران و عناصر تروریست آن نیز تغییر رویه نداده و هیچ گاه رسماً سلاح و شیوه های تروریستی را کنار نگذاشته و هرگز منکر اقدامات تروریستی گذشته خود از جمله طیف وسیعی از عملیات تروریستی علیه مردم ایران و عراق، با همدستی رژیم صدام نشده است. وزارت امور خارجه در این بیانیه خارج ساختن نام این گروهک تروریستی از لیست سیاه اتحادیه اروپایی را که منفور ملت های ایران و عراق است و کمترین پایگاهی در این دو کشور ندارد، آن هم مقارن ایامی که جهانیان از برخوردهای مغرضانه، دوگانه و ابزاری اتحادیه اروپایی و موضع گیری های جانب دارانه آن از تروریسم دولتی رژیم اشغالگر قدس و سکوت و انفعال اروپا در قبال قتل عام ددمنشانه کودکان زنان و مردان بی دفاع غزه به خشم آمده اند، مؤید بی صداقتی و عدم جدیت اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم دانست. جمهوری اسلامی ایران این اقدام غیرقابل قبول اتحادیه اروپایی را شدیداً محکوم کرده و عمیقاً متأسف است که اتحادیه اروپایی برای نیل به مقاصد مقطعی و نامشروع سیاسی، راه خود را از جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم جدا کرده و با تروریستها از باب دوستی و همکاری در آمده است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران دیگر مشروعیت و صلاحیتی برای اتحادیه اروپایی در زمینه مبارزه با تروریسم قائل نیست».    (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630