آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 418 ـ چهار شنبه 9 بهمن 1387 ـ  28 ژانويه 2008

=======================================================

روزهای کودکانۀ خوش خيالی های بيهوده دربارۀ پايان استبداد

======================================================

گفتگوی اختصاصی سکولاريسم نو

با مهندس حشمت الله طبرزدی

دبيرکل جبهه دموکراتيک ايران

بخش اول: دوران دانشجوئی، انقلاب و جنگ

توضيح: سه دهه است که جنبش دانشجوئی ايران با نام حشمت الله طبرزدی، که اکنون عنوان «دبير کل جبهۀ دموکراتيک ايران» را نيز برخود دارد، درآميخته است.  طبرزدی در اين مدت پست و بلندهاي زيادی را تجربه کرده است، زندان های متعددی را ديده، و سال ها در جبهه جنگ از ايران دفاع کرده، و افرادی از خانواده اش را از دست داده است. اکنون ديگر او در کسوت يک دانشجو نيست. اما خودش هنوز بر وبلاگ خويش نام «پيام دانشجو» را حفظ کرده و نسبت به مسائل دانشجوئی کشورمان همچنان حساس و فعال است، آنگونه که «جبهۀ دموکراتيک ايران» را هنوز می توان تشکلی در ماهيت اصلی خود دانشجوئی دانست. هنگامی که تصميم گرفتيم، بخاطر مواضع روشن سکولاريستی جبهۀ دموکراتيک ايران و شخص حشمت طبرزدی، ايشان را برای انجام گفتگوئی دعوت کنيم که بتواند خوانندگان ما را با دقايق تحولات فکری ايشان و دانشجويان و همراهانش آشنا کند، مدتی را صرف مطالعه زندگی و  اعتقاداتش کرديم تا بتوانيم مجموعه ای از پرسش های منسجم و معنادار را با او در ميان بگذاريم؛ پرسش هايي که در عين حال بتوانند دريچه های ديگری را  به دوران هائی از تاريخ سی ساله ی اخير ما باز کنند.

======================================================

بيکاری و دست اندرکاران اقتصاد ايران

سايت ايران ـ ايران

محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: « بحران اخير آنچنان عميق است که ريشه يابي مشکلات ما را به عناصر عميق تري هدايت مي کند که حتي در ساختارهاي بين المللي تجديد نظر کنيم يا حتي در تقسيم کار بين المللي و روند جهاني شدن به تجديد نظر دست بزنيم. رئيس اتاق ايران افزود؛ عمق بحران به حدي است که حتي به نظر مي رسد در نظام هاي اقتصادي نيز بايد تجديد نظر کنيم چرا که اصولاً مباني اقتصادي دو دهه اخير دنيا را مورد بحث قرار مي دهد. شرايط فعلي فرصتي براي ارائه نسخه هاي جديد و حتي نوع جديدي از مارکسيسم به وجود آورده است به گونه يي که گمان مي رود حتي بايد در علم اقتصاد هم تجديدنظر کنيم.

======================================================

وصف اقدامات باند براندازی نرم

از زبان مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات

به گزارش ايسنا، مدير كل ضدجاسوسي وزارت اطلاعات، در نشستي خبري، با تبيين «پروژۀ براندازي نرم آمريكا در ايران»، كه از سوي سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و خنثي شد، از جمله روش‌هاي مورد استفاده و اهداف اين پروژه را ايجاد بحران‌هاي اجتماعي، تظاهرات‌هاي خياباني و دامن‌زدن به اختلافات قومي برشمرد و با بيان اين‌كه اين موضوع از جهت آن ‌كه تيم اطلاعاتي و ضدجاسوسي ايران حساسيت‌ هاي خود را افزايش داده است و مردم نيز بايد مراقب باشند، براي ما بسيار حائز اهميت است.

======================================================

بيست هزارکماندوی یکیتا در ايران!؟

سرويس اجتماعي سايت «آينده»

حدودا 25 سال از فعالیت تشکیلاتی به نام «رزمگاه کماندو» در کشور می گذرد. این تشکیلات طی این 25 سال بیش از 20 هزار نفر نیرو جذب خود کرده است. این تشکیلات ظاهرا شبیه سایر آموزشگاه‌های فنون رزمی است، اما در واقع شیوه آموزش، نوع جذب نیرو و... با همه آموزشگاه‌های دیگر متفاوت است. این ویژگی ها باعث برخی ابهامات و تردیدها درباره این گروه شده است و البته مشخص نیست آنان با این شیوه و آموزش استفاده از سلاح سرد چه اهدافی را دنبال می کنند.

===================== کوتاه و گويا  ====================

هيئت انتخاب جشنواره هم حق سانسور کردن دارد

گرچه در اين چند روز، اخبار غيررسمي مجامع فرهنگي از عدم نمايش برخي فيلم ها مثل فيلم «درباره الي» در «جشنواره فيلم فجر» حکايت مي کرد اما هيچ منبع رسمي اين خبر را تاييد يا تکذيب نکرده بود. اعضاي هيات انتخاب بالاخره روز گذشته جلسه نهايي انتخاب فيلم ها را برگزار کردند و ليست فيلم هاي بخش مسابقه جشنواره بيست و هفتم ارائه شد. اخبار غيررسمي خيلي بيراه نبود. شايد بيشترين نارضايتي از انتخاب فيلم ها از آن فيلمسازان نسل سومي باشد؛ اصغر فرهادي که آخرين ساخته اش«درباره الي» در فهرست هيات انتخاب جايي نداشت. هيات انتخاب هنوز دليلي براي رد شدن اين فيلم که به نمايندگي از ايران در همين روزهاي جشنواره راهي برلين مي شود، ارائه نداده اما بسياري حضور گلشيفته فراهاني در اين فيلم را به عدم انتخاب اين فيلم مربوط مي دانند. سامان مقدم دومين کارگردان هم نسل فرهادي است که از سال پيش کشمکش هاي فيلمش همچنان ادامه دارد. «صد سال به اين سال ها» با اعمال تمام اصلاحيه هاي سال پيش راهي دبير خانه جشنواره شد اما اين فيلم تکه تکه شده هم مورد قبول هيات انتخاب قرار نگرفت. محسن اميريوسفي هم وضعيتي مشابه او پيدا کرد. فيلم «آتشکار» ساخته اين کارگردان جوان با تدوين مجدد هم نتوانست هيات انتخاب را راضي کند. اين فيلم سال گذشته هم از سوي هيات انتخاب پذيرفته نشد. مازيار ميري سومين کارگردان نسل سومي است که فيلمش از بخش مسابقه جشنواره فجر بيرون مانده است. «کتاب قانون» او هم با سليقه هيات انتخاب جشنواره هم سو نبود و در ليست ارائه شده از جانب آنان قرار نگرفت. با گذشت چند ساعت از انتشار نام فيلم هاي مسابقه کارگردانان ناکام نسل دومي هنوز واکنشي نشان نداده اند.    (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630