بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

آرشيو

بهمن 1387 ـ   ژانويه 2009

 

1. صا حب عله

فدوی تا بحال می پنداشت که عاشورا مال امام حسین (ع) است و ما فقط زنجیر و قمه اش را می زنیم؛ لکن در گزارشی تحلیلی پيرامون خدمات مفيد و فرهنگی برادران مسئول در سفارت جمهوری اسلامی در ترکمنستان شوروی سابق، که در یک سایت مکتبی خودمان منتشر شده بود، دریافت که اتفاقاً عاشورا کاملاً و فقط مال خودمانست و اين موضوع نه ربطی به حضرتش (ع) دارد و نه به شيعيان از خط خارج شدۀ بلاد ديگر؛ يا پنداری خود حضرت هم در اين ميانه، نعوذ بالله، چندان کاره ای نیست.

 در این گزارش مربوط به اجرای مراسم عزاداری عاشورا در ترکمنستان، که اجرايش در ایران همواره مستدام باد، به «فرهنگ عاشورای جمهوری اسلامی ایران» اشاره شده و هدف آن نیز برادران و خواهران اهل ترکمنستان بوده است که چگونه می شود یک جمهوری اسلامی شکوهمند دیگر در آن سرزمین کفر والحاد بر پا کرد؟ ...

بنظر می آید که آن زبان بستگان، در پیوند با عزاداری، قدری بقول عوام "ریلکس" هستند و جمهوری اسلامی ایران البته باید به این وضعیت در آن کشور،  در اسرع وقت و بهر قیمت  که شده، توسط «رایزنی فرهنگی» سفارت خود، به سود اسلام عزیز، خاتمه دهد .

فدوی، با نقل فراز هائی از گزارش مذکور، شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب را، در نگرانی شدید خود نسبت به آینده ی اسلام عزیز، که سخت به ما مربوط است، شریک و سپس رفع زحمت می کند...

«آئین های عزاداری در ابتدای استقلال [ترکمنستان] بی نظم برگزار می شد و مردان و زنان بطور مختلط در مساجد عزاداری می کردند. هم اکنون نیز شمار اندکی از زنان در مساجد شیعیان مشاهده می شوند که  فاقد حجاب هستند یا پروائی از افتادن روسری خود در برابر مردان ندارند و با این وجود با تذکرات مسؤلان رایزنی و همچنین ایجاد دیوار جدا کننده ی فلزی بین زنان و مردان در داخل مسجد امام رضا (ع) از سال جاری از اختلاط زن و مرد بهنگام عزا داری جلوگیری می شود ».

و نیز: «انجام امور فرهنگی، برای ملزم  ساختن زنان و مردان شیعه به رعایت مسائل شرعی در این کشور به زمان زیادی نیاز دارد. اما مسؤلان فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان این امر را امکان پذیر می دانند و می گویند که این رایزنی برای آموزش کلاس های قرآن اقدامات گسترده ای در دست انجام دارد».

با احساس غرور مؤمنانه و آرزوی توفيقات جداسازانۀ برادران فرهنگی در ترکمنستان؛

زیاده عرضی نیست . 

          بیست ودوّیُم ژانویة المفرّح  سنه ۸۰ ۰ ۲ ترسائی
          الاحقر فدوی 

 

2. مطلب جا افتاده: دراکولای مقدس!

پیرو مکتوب موسوم به "اختلاط فرهنگی" که هفتۀ پيش زيور طبع مجازی يافت [همان پیشنهاد مبتکرانۀ دکتر حسن (ع)  ابوالقاسمی، دائر بر اینکه مؤمنین بجای فعل مرضیۀ قمه زنی با مراجعه به مراکز سازمان انتقال خون نسبت به اهداء خون خود اقدام نمايند تا عنداللزوم مورد استفاده قرار گیرد]، دوستی عزيز و خونی، طی مرقومۀ شريفه ای، مأيوسانه از توجه مردم هميشه در صحنه به اينگونه پيشنهادات سازنده اظهار نوميدی کرده و به ياد فدوی آورد که مؤمنین کثرالله امثالهم، از همان ابتدای پيروزی ميمون اسلام بر ايرانيان و شروع جنگ هشت سالۀ صدامی نيز، از اهدای خون شخصی خود اکراه داشته و موجب شدند که  سازمان انتقال خون، برای حل مشکل خود، توسط دادستان محترم انقلاب، از مقام پر فتوح و معظم رهبری سابق (ل ـ ر  ـ ه) استمداد بطلبد و آن بنيانگزار خوشفکر نيز با يک ابتکار داهيانه مقرر فرمودند که «بطور محرمانه افرادی که محکوم به اعدام شده و اجرای حکم دربارۀ آنان بلادرنگ بايد اجرا گردد، قبل از اجرای حکم صادره توسط مأمورين پزشکی که مورد اعتماد باشند خون محکومين را بوسيلۀ سرنگ به ظروف مخصوص منتقل و به نزديک ترين بهداری و يا بانک خون تحويل دهند تا در اولين فرصت ضروری مورد استفادۀ برادران پلسدار که زخمی می شوند قرار گيرد».

دوست خونی اين حقير، برای اثبات مدعای خود، مزبور عين نامه دادستانی را نيز ضميمۀ مرقومۀ سرخرنگ خود کرده بود. فدوی نيز، با ارائۀ عین نامۀ دادستان محترم انقلاب سابق، اعلی الله مقامه، که متضمّن فتوای پر فتوح مقام معظم رهبری سابق، دامت تحریکاته، است، در حاشیه، با توجه به ضرورت ابقای تقليد از مرجع متوفی، به خوانندگان ضد انقلاب توصیه می کند که بکوشند تا حتی المقدور محکوم به اعدام نشوند؛ چرا که به گفتۀ آن رهبر معظم، درخت اين انقلاب را خون شهدا (نام مستعار اعداميان) آبياری کرده است.

زیاده عرضی نیست.

25 ژانویة المفرّح سنه ی  2008 ترسائی

الاحقر، فدوی

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630