آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 415 ـ يک شنبه 6 بهمن 1387 ـ  25 ژانويه 2008

=======================================================

خوش خيالی های رهبر: فدائيان اسلام آينده

======================================================

حزب از کجا مي‌آيد؟

مهدي ميربد

نقطه مسلم، غيرقابل انكار و بارز در زمينه فعاليت احزاب اينكه، اصولا‌ تصور گسترش تحزب در جامعه و فعاليت پوياي حزبي در شرايط عدم دموكراسي و آزادي در عرصه سياسي‌ اجتماعي محال به نظر مي‌رسد. چنانكه در چنين شرايطي و در رژيم‌هاي اقتدار طلب و توتاليتر نظام تك حزبي برقرار بوده، اين نظام اصولا‌ مجال تنفس به ساير احزاب نمي‌دهد و سازمان حزب و اركان تشكيل دهنده آن كليه سطوح حاكميت را به تصرف درآورده عملا‌ مسير سياسي مملكت را تحت تاثير يك‌جانبه خود قرار مي‌دهند.

======================================================

ایدئولوژی چیست و ایدئولوژی ما کدام است؟

گزارش جلسۀ بحث در دفتر پژوهش حزب مشروطه ایران

... معتقدند همه چیز از سکولاریسم می آید. بسیار خوب. ولی از این نباید یک مذهب تازه ساخت و ترویج کرد و انتظار داشت که همه قبول کنیم همه چیز از سکولاریسم می آید و ایدئولوژی بد است و اگر سکولاریسم به دست آید بقیه اش به دنبالش می آید. چه اندازه نظام های عرفیگرا ولی دیکتاتوری محض می توان نشان داد؟ ایدئولوژی خطرناک است، بله، ولی کدام ایدئولوژی؟ اگر تعریف ایدئولوژی را فاشیسم و اسلام و کمونیسم بدانیم بله همین طور است ولی احزاب اروپائی، ایدئولوژی های خود را دارند، همه بر پایه لیبرال دموکراسی. ما آیا ایدئولوژی داریم یا نه؟ البته داریم. ایدئولوژی ما مشروطه است که لیبرال دموکراسی را برای معرفی بهتر آن به صفات حزب اضافه کرده ایم.

======================================================

چرا ایرانیان بیش ازهر جا در ایران در خطرند؟

رضا حسین بر

میهن یک انسان باید نگهدارنده، پرورش دهنده و آسایش دهنده ان آنسان باشد. اگر یک انسان از میهن خود دفاع میکند، برای این است که میداند اگر یک بیگانه بر کشورش چیره شود، او را ذلیل و خوار میکند، او را اسیر و زندانی می نماید، و بالاخره ناموس و شرف او را بر باد می دهد و خود او را با شکنجه و زجر می کشد. حال اگر همه این بلاها را، حکومتی برسر مردم بیاورد که خود را ایرانی میداند و مردم ایران آن را با یک انقلاب سر کار آورده باشند، تکلیف مردم با این حکومت چیست؟ آیا حکومتی را که با مردم آن میکند که بیگانگان بیرحم می کنند، باید از خود دانست؟

======================================================

اهميت تبلیغات ایدئولوژیک برای حکومت

گفتگو با مهرداد درویش‌پور

به نظر بسیار عجیب خواهد بود در شرایطی که سیاست سرکوب با شدت جریان دارد، ناگهان «فرهنگ ‌سازی» به سیاست این حکومت تبدیل بشود. استنباط من این است که برعکس، برای مشروعیت بخشیدن به سیاست های تاکنونی ‌شان احساس می‌کنند که سرکوب کافی نیست، تبلیغات ایدئولوژیک باید برجسته ‌تر بشود و اساساً طرحشان یک نوع هجوم ایدئولوژیک دوباره است؛ بعد از سال ها تلاش‌ بیهوده‌ای که تحت عنوان مقابله با غرب‌گرایی یا تجددگرایی یا سکولاریسم و غیره کرده‌اند. فکر می‌کنم تبلیغات ایدئولوژیک برای این حکومت، اهمیت دوباره و برجسته‌یی یافته و شالوده‌ی این طرح گسترش تبلیغات ایدئولوژیک است.

===================== کوتاه و گويا  ====================

خجالت مي‌‏کشم رقم ميزان ارز رفته به خارج از کشور را اعلام کنم

مديرعامل منطقه آزاد کيش

ايلنا:  مديرعامل منطقه آزاد کيش گفت:‌ خجالت مي‌‏کشم رقم ميزان ارزي که در يک سال گذشته در اين جزيره تبديل شد و به خارج از کشور رفت تا در ساخت‌‏وساز کشورهاي همسايه صرف شود، را اعلام کنم. مهندس مددي، مديرعامل منطقه آزاد کيش در همايش بحران اقتصادي غرب، فرصت‌‏ها و چالش‌‏هاي آن براي منطقه و ايران اظهار داشت:‌ امروز شاهديم سرمايه‌‏هايي که براي ساخت‌‏وساز به کشورهاي منطقه رفت، ويران شده و از بين رفته است، در حالي که اگر اين سرمايه‌‏ها در داخل کشور هزينه مي‌‏شد، اقتصاد کشور رونق مي‌‏گرفت. وي افزود:‌‏ بحران اخير اقتصادي دنيا هشداري از جانب خداوند به همه ما بود و همچنين به کساني که مي‌‏خواهند سرمايه‌‏هاي خود را به خارج از کشور ببرند؛ اميدوارم آنها از اين موضوع درس عبرت گرفته باشند. مديرعامل منطقه آزاد کيش با بيان اينکه ميلياردها دلار سرمايه ايرانيان مقيم خارج از کشور است، ‌‏تصريح کرد:‌ ما بايد آنها را ابتدا هدف قرار دهيم و اگر زمينه براي حضور آنها فراهم شود، همانند نقش هنگ‌‏کنگ براي چين، مناطق آزاد نيز در کشور ما رونق مي‌‏گيرند. وي با اشاره به ميزان جذب سرمايه‌‏گذاري خارجي بين سال‌‏هاي دو هزار و هفت و هشت تا اظهار داشت: سهم ما از سرمايه‌‏گذاري خارجي در اين سال تنها هزار و هشتصد و سی وسه ميليارد دلار است که خجالت‌‏آور است بگويم چه ميزان از اين سرمايه جذب جزيره کيش شد. وي افزود:‌ در حالي که جزيره کيش نقطه صفر مرزي ايران است و چيزي از کشورهاي همسايه کم ندارد. مددي تاکيد کرد:‌‏ امروز چاره‌‏اي نداريم جز اينکه بکوشيم اينجا را به عنوان مرکز پولي و مالي مطمئني براي ايرانيان قرار دهيم و اين نيازمند حمايت همه‌‏جانبه از طرف دولت و مردم است. مديرعامل منطقه آزادکيش با اشاره به اثرات بحران اقتصادي جهاني و کاهش قيمت‌‏ها خطاب به سرمايه‌‏گذاران خارجي گفت:‌ از کاهش قيمت‌‏ها مسرور نشويم، زيرا اين کاهش قيمت اگرچه موجب اين خواهد شد که تجار و بازرگانان بدهي‌‏هاي خود را پرداخت کنند اما اين سرابي بيش نيست و پيامدهاي آن در پيش است. وي ادامه داد:‌ راهکارهاي غلبه بر اين بحران تزريق نقدينگي ارزان قيمت بر پيکره اقتصاد است که بايد راهکارهاي اين منابع و ورود آن را به کشور بيايبم.              (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630