آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 414 ـ شنبه 5 بهمن 1387 ـ  24 ژانويه 2008

آقای پرزيدنت، خانم فرست ليدی، صد ضربه شلاق در انتظار شماست

انتخاب هوشمندانه سيمین بهبهانی

تجاوز و شکنجه ی هزاران کودک به نام ازدواج

کريستين امان پور، پشت کرده به مردم ايران

=======================================================

امیدوارم همیشه با هم پیوند داشته باشید

گفتگو با سیمین بهبهانی

زنی که هنرمند است و هنرش را در جهت رسیدن به برابری و فمینیسم می گذارد، ارجحیتی بر کسی که صرفا فعالیت اجتماعی می کند ندارد، فقط تفاوت شان در ابزاری است که برای اهداف شان استفاده می کنند و این که چقدر در استفاده از ابزارهایی که استفاده می کنند موفق باشند. یکی قلم اش را می گذارد در راه فمینیسم، یکی قدم اش را می گذارد در این راه، یکی درم اش را می گذارد. در واقع این ها ابزارهای مختلف برای رسیدن به اهداف انسانی و فمینیستی است.

======================================================

تکرار عصیان دو بووار

یاسر عزیزی

اعطای جایزه ی "سیمون دوبوار" به کمپین مبارزین علیه تبعیض حقوقی در ایران، اگرچه ساده تر از پیچش های فلسفی، بلکه تنها در ساده تر شدن کنش های ارتباطی و تفاهمی شدن ِ هرچه بیشتر این کنش ها در بازه ای جهانی است که معنا می یابد، اما بی تردید مدخلی نیز بر آن فهم پیش آمده ی فلسفی دارد. مدخلیتی بر آنهمه، وقتی وصله ی دل های جریحه داری که در روزگار جور و جهل اقلی از واضعان ناترازی هستی انسانی، سهم شعور خود می برند، در آن سوی مرزها تنیده می شود و تکیه طنین حق خواهی هم صداهای ما زآن سوی تر شنیده می شود.

======================================================

سيمين بهبهاني و جايزۀ سيمون دوبووار

هادی خرسندی

تو بانوي آزاده‌ي آن شهر و دیاری --- سیمین سه‌بوواری
تو کار و کس آن وطن بی‌کس و کاری --- سیمین سه‌بوواری

در میهن خاموش نماینده‌ی مائی --- آواز رسائی
از فاجعه فریادی و از درد هواری --- سیمین سه‌بوواری

======================================================

تحقق رویای دکتر مارتین لوتر کینگ  

درسی برای جنبش برابری خواه زنان

شهلا عبقری

با دقت به سخنان دکتر کینگ که چهار دهه پیش گفته شده، در می یابیم که پیام او امروز نیز می تواند چراغ راه بسیاری که در جسجوی آزادی و برابری هستند باشد. ما زنان ايران نيز، با الهام از سخنان دکتر کینگ، باید بشتابیم که به همراه جنبش زنان ایران و یاری تمامی زنان جهان، ازکوه یأس، سنگ امید استخراج کنیم، با هم کار کنیم، با هم تلاش کنیم، با هم به زندان برویم، با هم برای آزادی و برابری  قد علم کنیم، و مطمئن باشیم که روزی به آزادی و برابری خواهیم رسید.

======================================================

زنان، قربانی تفاوت های بدنی، اجتماعی و شغلی

سلیمان عبدی

علي رغم حضور مثبت و روزافزون زنان در جامعه، متأسفانه جايگاه زنان در جامعه هنوز در امتداد همان وظايفي است كه جامعه مرد سالار به زنان تفويض كرده و امروزه تنها عرصه آن گسترده تر شده است. در بسياري از ادارات زنان به عنوان كارمندهاي اداري و دفتري استخدام شده اند و كمتر در مسئوليت هاي بالا جاي دارند. يعني به نوعي همان وظايفي كه زن در خانه و در قبال خانواده براي برقراري نظم، ارائه خدمات، مشاوره، برقراري روابط عاطفي و مواظبت از ديگران عهده دار است در محيط كار نيز بر دوش دارد.

===================== کوتاه و گويا  ====================

اين كارها باعث مي شود كه همه بهائي شوند

از سوی نصر آبادي، عضو انجمن اسلامي معلمان

بسم الله الرحمن الرحيم. خدمت ولي امر مسلمين، آيت الله خامنه اي. مشتي از خدا بي خبر كه براي خراب كردن دين و نابودي اسلام كمر همت بسته اند فرقه گمراهي مثل «تي.ام» را ترويج مي دهند. اين از خدا بي خبران شيطان پرست فكر مي كنند كه مي توانند يك سري ادا و اطوار را جاي نماز و ساير دستورات شرع بگذارند و نماز خواندن را كه تنها وسيله قرب به خدا است تغيير دهند. اين اشخاص كه به جاي اينكه براي خدا نماز بخوانند قبله شان رهبر فرقه شان است تحت  شستشوي مغزي قرار مي گيرند و سعي مي كنند كه بقيه را شستشوي مغزي بدهند. اينها همه امور شرعي را مسخره مي كنند و ميگويند دين ها را مردم خودشان ساخته اند و مردم مي توانند خودشان دين اختراع كنند. اينها مي خواهند براي همه امور شرعي مردم يك كاري را جايگزين كنند و به شكل خيلي آهسته و آرام دين را بر اندازند. اين كارها باعث مي شود كه همه بهائي شوند و اينها در اصل تبليغ بهائيت مي كنند. حتي ممكن است با تبليغات اينها كه جلويشان گرفته نشده جوانان ما همه كارهاي ناشايست را مجاز بدانند و عضو فرقه هاي شيطاني بشوند. اگر جلوي اين اشخاص گرفته نشود ريشه دين و ايمان مردم در مي آيد و خداي نكرده از اسلام چيزي باقي نمي ماند. من پيام خود را به همه مسئولان مي رسانم.  

جلوي ترويج مسيحيت و اديان  ديگر و همچنين عرفان هاي مختلف را بگيرد

شمسايي، خانواده شهيد جنگ تحميلي

بسمه تعالي. امروز كه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب نزديك است همه دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا اسلام و انقلاب را بر اندازند. يكي از نشانه هاي بارز آن در زمينه فرهنگي تبليغات دين هاي ديگر در ايران است كه با سوءاستفاده از آزادي كه در ايران هست زياد شده و دشمنان مي خواهند با اين كار بگويند اسلام آخرين دين نيست و مثل اديان ديگر است. اين دشمنان قسم خورده نظام اسلامي مي خواهند مردم را مسيحي كنند تا بعد مجوز بدهند براي بي بندو باري و آزادي هاي جنسي و ساير مفاسد تا كم كم جامعه و مردم را به شيطان پرستي سوق بدهند. اين توطئه كه هدف آن ضربه زدن به اسلام است تا حد زيادي هم پيش رفته و بايد برخورد هاي شديد و جهادي با آن بشود. تا كي بايد اجازه بدهيم از مهر و عطوفت اسلامي سوءاستفاده شود. تا كي مي خواهيم با آزادي دادن باعث بدبختي جهان اسلام بشويم. قانون بايد جلوي ترويج مسيحيت و اديان  ديگر و همچنين عرفان هاي مختلف را بگيرد و سردمدارانشان هم از كارشان پشيمان كرد. در قرآن و احاديث اين همه گفته شده كه فقط اسلام دين خدا است و بقيه دين ها بايد به اسلام روي بياورند آن وقت بعد از سي سال كه اسلام در جهان پيروز شده بايد شاهد اين اعمال پليد و تبليغ انواع و اقسام دين ها در ايران باشيم و كاري هم نكنيم. و السلام علي من اتبع الهدي                       (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630