آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 410 ـ سه شنبه 1 بهمن 1387 ـ  20 ژانويه 2008

=======================================================

امروز: آغاز دورۀ رياست جمهوری باراک اوباما، با هزار وعده و اميد

اطلاعاتی در مورد باراک اوباما

سايت فارسی «ويکیپديا»

باراک حسین اوباما ۴ اوت ۱۹۶۱ در ایالت هاوایی متولد شد. او فرزند یک کنیایی سیاه ‌پوست و یک زن سفیدپوست از اهالی ویچیتا ایالت کانزاس است. اما زمانی گذشته و بالاخره این ازدواج منجر به جدایی شد. اگرچه پدر و پدرخوانده او هردو مسلمان بودند اما او یک مسیحی بار آمده و در ۴ سالگی که در اندونزی زندگی می‌کرد، به جای شرکت در مدرسه «مکتب مذهبی مسلمانان» به مدارس کاتولیک و یا سکولار رفته‌است. اوباما هم اکنون نیز عضو کلیسای متحد می باشد.

======================================================

نامه ای از زندان اوين به پرزيدنت باراک اوباما

سید ظهور نبوی چاشمی

جناب رئیس جمهور! اگر ما هم امید داشته باشیم که از شعار تغییر شما سهم و بهره ای ببریم برای رسیدن به آن یقینا باید بعضی از سیاست های دولت های قبلی شما در ارتباط با ایران تغییر کند و مطالبات شما از حکومت ایران باید با مطالبات مردم ایران هماهنگ شود.  مشکل موضوع هسته ای ایران، حمایت از تروریسم و صدور آن و سنگ اندازی در مسیر صلح اعراب و اسرائیل که محور درخواست های غرب از ایران هستند، خودشان محصول همین حاکمیت سیاسی غیر دموکراتیک و غیر پاسخگو هستند؛ پس چگونه این حکومت می تواند آنها را کنار بگذارد ؟ تازه با فرض کنار گذاشتن این هر سه سیاست چه چیزی نصیب مردم ایران می شود؟ اگر دولت های پیشین شما در ایران در پی حکومتی بودند که فقط تابع خواسته های آنها باشد، حتی اگر مردم خودش را سرکوب کند، شما یقینا چنین چیزی نمی خواهید پس بیایید به طور کل بازی قبلی را به هم زده و بازی جدیدی را شروع کنید.

======================================================

خبری دربارۀ اوباما، امور خاورميانه، ولی ‌رضا نصر، ابراهيم يزدی، هالۀ اسفندياری

به گزارش سايت «الف»، باراک اوباما، رییس‌جمهور جدید آمریکا سید ولی ‌رضا نصر، عضو ایرانی الاصل شورای روابط خارجی آمریکا را به عنوان مشاور خود در امور خاورمیانه انتخاب کرده و، در عين حال، با تعدادی از چهره‌های طرفدار استحاله نظام جمهوری اسلامی از جمله هاله اسفندیاری و ابراهیم یزدی ملاقات کرده است.>>>>>

======================================================

دربارۀ نامه ای ماندگار، با واژگانی ساده

پیام جهانگیری

این نامۀ ساده که نشان از اندیشمندی، و فرهیختگی ی یک سیاست مدار حقیقی دارد را، تا همیشه، پیش خود نگاه داشته و آن را مانیفست راه خود قرار می دهم، تا من نیز که اکنون در ابتدای مسیر سیاست آموزی قرار گرفته ام، با واژگان سادۀ آن، دنیای سیاسی ِ پیش روی آینده ام را معنایی تازه ببخشم. و، باری، برای ساکنین جدید خانۀ شمارۀ 1600 خیابان پنسیلوانیای واشینگتن و برای ملت فهیم ایالات متحده که باری دیگر با انتخاب صحیح خود نشان دادند که اتفاقی و بر اثر حادثه، ملت بزرگی نشده اند و بی جهت نیست که یک چشم آزادی خواهان و روشن اندیشان ِ ملل دیگر همواره به سرزمین شان بوده است آرزوی بهترین ها و روزهای خوبی را دارم.

===================== کوتاه و گويا  ====================

احمد جنتی در نماز جمعه گفت:

اوباما! تف بر تو و کسانی که به تو رأی دادند!

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه تهران، اقدام ونزوئلا در اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را ستود و با اشاره به جنايت هاي گسترده مقام هاي رژيم صهيونيستي افزود: هر وقت تصوير اين زن (ليوني، وزير خارجۀ اسرائيل) را مي بينم دلم مي خواست يك نفر پيدا مي شد و گلوله‌اي خرج او مي‌كرد. وی با اشاره  به وضعیت آمریکا، خطاب به اوباما به عنوان یکی از حامیان رژیم صهیونیستی گفت: تف بر تو و کسانی که بر تو رای دادند. این ننگ است که رئیس جمهور به جای اینکه به دنبال وزارت خارجه باشد به دنبال سگ برای  برای دخترش باشد. دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمازگزاران گفت: قدر نظام و کشور خود را بدانید چرا که نظام جهان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.آیت الله جنتی از کار شکنی سران عربستان و مصر در تشکیل نشست سران عرب برای حل بحران غزه به شدت انتقاد کرد و افزود: خداوند منت بزرگی بر سر ما گذاشته، انقلاب اسلامی آمده و حکومت اسلامی برقرار شده است، آنچه امروز اینجا آزاد است و مانعی بر سر راهش نیست مسلمانی است که در زمان شاه هم موانعی بر سر آن وجود داشت. دبیر شورای نگهبان همچنین در خطبه های امروز نماز جمعه تهران سالروز شهادت نواب صفوی را تسلیت گفت.     (آرشيو)

به قلم لرد کين راس

فصل پنجاه و دوم ـ  محاکمۀ خائنين

قسمت اول

محل ترور کمال را نقطه ای بين ايستگاه قطار و هتل محل اقامت او انتخاب کرده بودند؛ جايي که سه خيابان باريک در آن به هم می رسيدند، و در نتيجه اتومبيل های کمال و همراهانش مجبور بودند از سرعت خود بکاهند. دو تير انداز استخدام شده را يک کمک سوم به نام «هلمی» تکميل می کرد و قرار بود هر سه آنها، و حتی اگر لازم باشد خود ضياء نيز، با هفت تير های شان به سوی کمال آتش بگشايند و در همان حال نارنجک هايي را که در گلدان های تزيينی کنار خيابان پنهان کرده بودند به سوی موکب او پرتاب کنند.

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630