آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 407 ـ شنبه 28 دی 1387 ـ  17 ژانويه 2008

=======================================================

ساکن منطقۀ صلح

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

«کودکان را ساکن منطقۀ صلح بدانيد» ه

نهی از منکر توريستی

هر چه تو کردی درست بود

آمار هولناک مرگ و مير مادران و کودکان در جهان اسلام

=======================================================

بوسه های ربوده شده

نگاهی به کتاب «انقلاب جنسی ایران»

لورا سیکور

نزدیک به سی سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و ایران حتی به تصویری انقلابی هم نزدیک نشده... جمعیت ایران دوبرابر شده، شهرهایش مدرن شده اند و شهرهای بیشتری جوانه زده و شکل گرفته اند. دین گرایی سخت و شاق نوعی دمدمی مزاجی دینی به بار آورده، حتی برای افرادی که در خلوت خود، انسان های معتقدی هستند. جوانان ایرانی که پس از انقلاب به دنیا آمده اند، زیر دیواری که رژیم میان مردم و غرب کشیده، تونل مخفی زده اند و هیچ جریان سرکوبگری نتوانسته خواست فطری مردم به مد، زیبایی و یا جریان سکسی (جنسی) که مثل جریان برق می ماند را کم و یا خاموش کند. شاید این داستانی درباره ایران است، آن هم درباره فرهنگ سیاسی و نیز از دست رفتن دین حکومتی. شاید هم (این کتاب) داستانی است از اسلام و بازگشت دوران سرکوب دینی، و یا شاید هم فقط داستانی است از فطرت انسانی و چیزهایی که انسان آماده نشده بدون آنها زندگی کند.

======================================================

خطری که خانم گلشیفته فراهانی را تهدید می‌کند ارتداد است

نشريۀ حزب اللهی «انصار نيوز»

خانم نیکی کریمی اخیراً درباره خانم گلشیفته فراهانی گفته است: «همه بايد از او حمايت کنيم». ایشان البته نگفته است چه خطری خانم فراهانی را تهدید می‌کند که به فکر حمایت از ایشان افتاده است، اما باید گفت خطری که ایشان را تهدید می‌کند، ارتداد است… هر گفتار يا كردارى كه سبب تكذيب، انكار، عيب گذارى و ناقص شمردن، تمسخر و استهزاى دين اسلام يا اهانت به مقدسات و كوچك شمردن و دست برداشتن از آن گردد، موجب تحقق كفر و ارتداد مى‏شود؛ مانند افكندن قرآن در كثافات يا پاره يا تيرباران كردن آن یا مانند حكم به ارتداد خانمى از سوى امام خمينى(ره) كه در مصاحبه راديويى به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) در پاسخ به اين پرسش كه الگوى شما كيست، گفته بود: خانم اوشين الگوى من است؛ چون حضرت فاطمه (س) به چهارده قرن قبل تعلق داشته ‏اند.

======================================================

زن، فحشا، بنی طبا و سپید و سیاه!

سیامک ستوده

فحشای مورد علاقه آقای بنی طبا، فحشائی که در بخش بزرگی از جهان، منجمله در خانواده های اسلامی جریان دارد و آقای بنی طبا نگران رنگ باختن آن در برابر فحشای نوع سپید و سیاهی است، بسی برده وارانه تر و عقب افتاده تر از فحشای سرمایه داری یا فحشای آزاد است. البته، باید هم اینطور باشد. چرا که اولی بخشی از مناسبات نظام فئودالی و دومی بخشی از نظام پیشرفته تر سرمایه داریست. همانطور که دیکتاتوری اسلامی نوع ولایت فقیه در مقایسه با دیکتاتوری سرمایه داری نوع آمریکائی همین حکم را دارد.

===================== کوتاه و گويا  ====================

كشف بيش از پنج هزار تصاوير شيطان ‌پرستي در بازار تهران

ايسنا ـ رييس مركز اطلاع‌رساني پليس تهران بزرگ: تصاوير در لابه‌لاي اسباب‌بازي‌ها جاسازي شده بود. سرهنگ احمدي ـ رييس مركز اطلاع‌رساني پليس تهران بزرگ ـ در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، درباره جزييات اين خبر گفت: ماموران پليس پايگاه هفتم پليس امنيت، در پي دريافت اطلاعات مردمي متوجه شدند كه فردي در قالب يك مغازه‌ اسباب‌بازي فروشي اقدام به فروش تصاوير تبليغاتي گروه‌هاي منحرف غربي مي‌كند.  وي ادامه داد: ماموران پليس در روز بيست و يکم دي ماه، پس از حضور در يكي از پاساژهاي بازار تهران، صاحب مغازه‌ اسباب‌بازي فروشي به نام «جعفر» را دستگير كردند و در بازرسي از مغازه‌ بيش از پنج هزار تصاوير تبليغاتي مرتبط با گروه‌هاي منحرف غربي از جمله رپ و شيطان‌پرست‌ها كه در لابه‌لاي اسباب‌بازي‌ها جاسازي شده بود، را كشف كردند.  به گفته سرهنگ احمدي، فرد دستگيرشده اين اقلام را به شيوه‌هاي مختلف به افراد خاصي تحويل مي‌داده است. گفتني است، رسيدگي بيشتر در رابطه با اين پرونده‌ و از سوي پليس ادامه دارد.  

یک مدعی امامت در شهر قم اعدام شد

روزنامۀ ايران، ارگان رسمی دولت، اتهام این اعدامی چهل و يک ساله را «خرافه‌پرستی» عنوان کرده و گزارش داده است که او مولف یک کتاب ششصد صفحه‌ای و متهم به گردآوری بيست و يک مرد و بيست و نه زن در حال ترويج خرافه‌ پرستی در پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی بود. طبق این گزارش، علیرضا پیغان با شکايت دادستان قم به عنوان مدعی‌العموم از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب قم محاکمه و به اتهام «فساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده بود. قبل از این در بيست و سوم آبان سال جاری مصطفی برزگر گنجی در نشستی خبری از درخواست عفو این متهم خبر داده بود. آقای برزگر گنجی همچنین گفته بود: « ادعا ی نامبرده اين است که امام دوازدهم از دنيا رفته و قائم‌آل‌محمد من هستم و همچنين از ديگر اعتقادات نامبرده اين است که قبله به سمت مسجد جمکران که به گفته او محل دفن امام دوازدهم است تغيير کرده است‌.» در شهریور ماه سال هشتاد و شش نیز خبرگزاری مهر خبر داد که فردی به نام «محمد حسين ‌ زاده ابوجسی » مشهور به « درويش» به اتهام «ادعای امام زمان» در ملا عام در قم اعدام شده است. به گفته هادی ترشيز ی، مدیر روابط عمومی دادستانی قم، فرد اعدام ‌ شده «با وجود این‌ که بی‌سواد بود و کمترین اطلاعات دینی نداشت با رهبری گروه‌های مختلفی به ایجاد انحراف در دین و تغییر در اجرای دستورات الهی نیز می‌پرداخته است.» مصطفی برزگر گنجی اعلام کرده که پنج نفر دیگر نیز هم ‌ اکنون در قم به عنوان «مدعیان امام زمان» تحت بازداشت به سر می ‌ برند.   (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630