بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

آذر   1387 ـ دسامبر 2008  ـ

پيوند به فهرست مطالب مربوط به احزاب سياسی

در بارۀ خطر فدراليسم در ايران

ستاد آزادگان (*)

ضمن احترام بسیاری که برای شاهزاده رضا پهلوی قائل هستیم به عنوان دوستان واقعی ایشان و مهمتر از آن به عنوان سازمانی که درراه استقرار حاکمیت ملیّ در ایران تلاش میکند لازم میدانیم نکات زیر را به نوشته درست و پرمعنای شما اضافه کنیم.

ایران دچار یک فاجعه ملیّ است ونیاز به یک راه حل ملیّ بر پایه آرمانهای ملیّ دارد. صرفنظر از طرفداران رژیم جمهوری اسلامی؛ تجزیه طلبان؛ قدرت طلبان، فرصت طلبان؛ هرج و مرج طلبان و کسانی که برای آینده نه چندان روشن کشورمان اهمیتی قائل نیستند بقیه مردم ایران که اکثریت قریب به اتفاق ملت ما را تشکیل میدهند خواهان سکولاریسم و تمامیت ارضی ایران بوده یک آرمان ملیّ و نهائی دارند که عبارتست از "استقرار حاکمیت ملیّ در ایران" از آنجا که "استقرار حاکمیت ملیّ " تنها از طریق یک رفراندوم آزادانه؛ آگاهانه و معتبر برای تعیین نوع حکومت آینده کشور و یک انتخابات آزادانه؛ آگاهانه و معتبر برای انتخاب نمایندگان ملت ایران جهت تشکیل دولت و پارلمان ملیّ ممکن است؛ از آنجا که چنین رفراندوم و انتخاباتی نیاز به محیطی امن و مناسب برای مبارزات سیاسی و انتخاباتی و انجام صحیح رفراندوم و انتخابات مورد نظر دارد و نهایتا از آنجا که تا زمانی که از جمهوی اسلامی خلع ید نشود ایجاد چنین محیط امن و مناسبی ممکن نیست باید بپذیریم که ضمن اعتقاد همه ایراندوستان به سکولاریسم و تمامیت ارضی کشورآرمانهای ملت ایران در مبارزات جاری عبارتند از:

1- حذف کامل جمهوری اسلامی درتمامیت آن به هر نحوی که امکانات اپوزیسیون؛ اوضاع ملیّ و اوضاع بین الملل اجازه دهد.

2- ایجاد محیطی امن و مناسب برای انجام یک رفراندم و انتخابات آزادانه؛ آگاهانه و معتبر.

3- انجام یک رفراندوم آزادانه؛ آگاهانه و معتبرجهت تعیین شکل حکومت آینده ایران وانجام یک انتخابات آزادانه؛ آگاهانه و معتبر برای تعیین اولینّ دولت و پارلمان قانونی.

لازمه آغاز مبارزات واقعی و جدی برای حصول آرمان های ملیّ و اولین قدمی که الزاما باید در این راه برداشته شود اینست که افراد؛ گروه ها و سازمانهای ملیّ؛ اهداف فردی؛ گروهی؛ سازمانی و بخصوص اهداف ایدئولوژیک خود را تا پس از حذف رژیم جمهوری اسلامی و ایجاد محیطی امن و مناسب برای مبارزات سیاسی و انتخاباتی معوق نموده آرامانهای ملی؛ را به عنوان تنها اهداف مبارزاتی بپذیرند.

هم اندیشی اپوزیسیون ها که شاهزاده رضا پهلوی به آن اشاره میکنند تنها از راه توافق بر سر اهداف ملیّ و معوق ساختن اهداف شخصی؛ گروهی؛ سازمانی و ایدئولوژیک ممکن است. توافق بر سر آرمانهای ملی؛ پیگیری این آرمانها و معوق نمودن سایراهداف در حال حاضر به هیچ عنوان بمنزله این نیست که مانند سال 1357 بگوئیم رژیم برود بعد هرچه میخواهد بشود بلکه دقیقا نیازی است که میتواند اپوزیسیون را منسجم کرده مبنائی برای آغاز مبارزات واقعی و عملی باشد. برعکس معوق ننمودن اهداف شخصی؛ گروهی؛ سازمانی و ایدئولوژیک و از آن بسیار مهم ترعنوان نمودن مسئله بسیار بحث انگیز حکومت فدرالیسم و ایجاد پارلمانهای استانی و محلی که با توجه به بافت جغرافیائی؛ اجتماعی و پیشینه های تاریخی زمینه و مقدمه ایست برای از هم پاشیدن و تجزیه کشور گرچه ممکن است گروههای خاصی را که دارای هدفهای مشخصی هستند خشنود نماید ولی بقیه ملت ایران را خشم گین و نگران خواهد کرد و و بیش از پیش باعث تفرفه مبارزن شده انسجام آنان و حصول اهداف ملی را به تعویق خواهد انداخت.

تعجب در اینجاست که مشهورترین و موثرترین شخصیت مبارزاتی یعنی شاهزاده رضا پهلوی که خود بارها تاکید نموده اند که تعیین نوع حکومت آینده ایران حق مردم ایران است و باید از طریق یک رفراندوم مشخص شود و بارها یاد آور شده اند که پافشاری اشخاص، گروه ها و سازمان ها برای نوع حکومت مورد نظرشان در این زمان مخرب و باعث ایجاد تفرقه بیشتر است خود ناگهان نوعی از حکومت را تجویز و برلزوم آن پافشاری میکنند که اتفاقا بسیار بحث انگیز بوده برای اکثریت مردم ایران غیر قابل قبول است.

به نظر ما در سازمان آزادگان اپوزیسیونهای متفرق نه تنها باید اهداف خود و از جمله تلاش برای نوع خاصی از حکومت مخصوصا حکومت فدرالیسم را تا زمان مناسب معوق نمایند بلکه باید برسراهداف ملیّ به توافق رسیده و بر مبنای این اهداف یک ارگان رهبری ملیّ مبارزاتی ایجاد نمایند که بتواند ابزار و وسائل مورد نیازمبارزات ملیّ را با پشتیبانی مردم ایران فراهم نماید؛ مبارزات و مبارزان را سازمان دهی کند؛ طرح های عملی لازم را تهیه نماید؛ در افکار عمومی مردم ایران و بویژه افکار عمومی جهانیان تاثیرروانی لازم را ایجاد کند به نحوی که مردم ایران و جوامع بین الملل آن را قبول و حمایت نمایند و بالاخره مبارزات را با درایت و قدرت تا استقرار حاکمیت ملیّ در کشورمان هدایت کند. باید در نظر داشته باشیم که مسئولیت این رهبری مبارزات در آن زمان خاتمه خواهد یافت و رهبر و سایر اعضاء این ارگان الزاما اشخاصی نخواهند بود که در حکومت آینده کشور مسئولیت؛ دخالت و یا نقشی داشته باشند.

در پایان لازم است یادآور شویم که این اظهار نظر به هیچ وجه نباید به عنوان مقابله یا مخالفت با شاهزاده رضا پهلوی تلقی شود. امیدواریم این نظریات به عنوان پیشنهادات دوستان واقعی شاهزاده رضا پهلوی و مهمتر از آن دوستداران پیروزی ملت ایران در استقرار حاکمیت ملی مورد توجه شاهزاده قرار گرفته و کسانی را که تصور میکنند با قبول بدون چون و چرای همه فرمایشات شاهزاده و قائل نشدن هیچ حق اظهار نظری برای خود و دیگران در مقابل گفته های ایشان دوست دار واقعی شاهزاده هستند را به تفکر وادار کند.     سی ام نوامبر 2008

 

توضيح سکولاريسم نو: اين مطلب متن نامه ای است که «آزادگان» آن را خطاب به آقای مجيد کفائی در سايت خود منتشر کرده و ما پاراگراف نخست آن را، که به شرح زير است، حذف کرده ايم. « جناب آقای مجید کفائی، با درود و احترام: در اینکه نوشته اید فرمایشات شاهزاده با حسن نیت ایراد شده شکی نیست ولی هرگفته ای که با حسن نیت بیان شود الزاما درست و قابل قبول نمیباشد». برای شنيدن سخنان آقای رضا پهلوی و نظرات دکتر اسد همايون، رهبر بنياد آزادگان اينجا را کليک کنيد: >>>>>>

 

برگرفته از سايت «بنياد آزادگان»:

http://azadeganiran.com/federalismltr.asp

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630