بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

آبان   1387 ـ نوامبر 2008  ـ

روز کورش بزرگ، همچون جشنی فرهنگی و ملی

امسال نيز، همچون چند سال اخير، بسياری از مردمان با فرهنگ ايرانزمين در مراسم ۷ آبان ـ ۲۹ اکتبر ـ روز بزرگداشت کورش بزرگ، اولين مبشر حقوق بشر جهانی، شرکتی فعال داشتند. امسال، با اين که همچنان از برگزاری برنامه ها و جشن ها در دانشگاه ها و سالن های عمومی جلوگيری شد و با اين که برخی ـ هم در «بخش امنيتی» حکومت و هم در بخش اپوزيسيون ـ سعی در بهره برداری های سياسی و يا سودجويانه ای از اين روز داشته و عده ای مردم بی خبر را گرفتار درگيری و مشکلاتی کردند؛ اما بسياری از مردمان با فرهنگ و به خصوص جوانان ايراندوست ما، زير پوشش به شدت «امنيتی»، با هوشياری تمام و بدون سر و صدا و جنجال و شعار، روز هفتم آبان را، چه در اطراف آرامگاه کورش ـ که آن روز خاص راه هايش را به شدت بر ديدار کنندگان گروهی بسته بودند ـ و چه در خانه ها و يا سالن های خصوصی گرامی داشتند.

بيشتر اين برنامه ها آموزشی و در ارتباط با دهش های کورش بزرگ به بشريت بود ـ داده هايی چون آزادی مذهب، آشتی بين ملت ها، حق شادمانی و رفاه برای همه ی مردمان، و مسايل ديگری که با حقوق بشر امروز جهانی بسيار همخوانی دارند.

در بيرون از ايران نيز، تقريباً در اکثر کشورهايی که ساکنان ايرانی دارند، مراسم گوناگون اين روز همراه با سخنرانی، جشن، ميهمانی های کوچک و بزرگ و پخش پوستر و بروشور در بين غير ايرانی ها برگزار شد.

زيبايی اين برنامه ها در آن بود که اکثر گروه های سياسی و اجتماعی، و همچنين مراکز مذهبی گوناگون ايرانيان، همچون مراکز زرتشتی و يهودی و مسيحی، بدون هرگونه تبليغات مذهبی يا سياسی، و بدون بهره برداری های مادی، و صرفاً به قصد احترام به کورش بزرگ، اين روز را همچون يک جشن ملی و فرهنگی برگزار کردند.

در عين حال، اعضای کميته بين المللی نجات پاسارگاد و همراهان و پشتيبانان آن به خود می بالند که در اکثر اين برنامه ها ـ چه در ايران و چه در خارج از ايران ـ شرکتی موثر و فعال داشته اند و بسياری از اين برنامه ها با همکاری آنها برگزار شده است. همچنين، امسال بسياری از شخصيت های ادبی، فرهنگی و سياسی ايران در خارج و داخل ايران به ما اين افتخار را دادند که پيام های شادباش خود را از طريق کميته نجات پاسارگاد به مردم ايران برسانند.

در پايان لازم است که سپاس خاصی داشته باشيم از مديران و مسئولان سايت های اينترنتی، وبلاگ ها، و رسانه های ديداری و شنيداری که پوسترها، بيانيه ها و گزارش های کميته بين المللی نجات پاسارگاد را، به صورتی مرتب و ستايش انگيز پخش و بازتاب دادند.

با آرزوی اين که سال های آينده همه ی ما بتوانيم اين روز را، آن گونه که شايسته اش هست، در آزادی، آرامش، و امنيت در پاسارگاد و در همه ی شهرهای ايرانزمين جشن بگيريم.

با مهر
شکوه ميرزادگی
کميته بين المللی نجات پاسارگاد

چهارم نوامبر
۲۰۰۸ (چهاردهم آبان)
www.savepasargad.com
 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630