بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مهر   1387 ـ   اکتبر  2008  

پيوند به دو نظر

ارتجاع هنرى «گفتگوی تمدن ها!»

شهلا نوری

Shahla.n@bredband.net

(لطفاً به توضيح سکولاريسم نو در انتهای اين نامه توجه فرمائيد)

در روز 25 سپتامبر 2008 اتفاقی در شهر گوتنبرگ سوئد بوقوع پیوست که جای بسی تأمل دارد! هنرمندی به نام ماندانا ماندگار هفتۀ گذشته در چهارچوب یک "جشنوارۀ فرهنگی- هنری" در ناحیۀ مرکزی شهر گوتنبرگ پروژه خود را در معرض دید مردم قرار داد و شرکت کنندگان در این جشنواره با چاهی روبرو شدند که قرار بوده یک دهانه آن در برونز پارکن باز شود و دهانه دیگر آن در باغ خانۀ هنرمندان در تهران! پروژه ای که قرار بوده دو چاه را با هم مرتبط می‌کرد به گونه‌ای که هر رهگذر در هر ساعت از شبانه‌ روز با حرف زدن در یکی از این دو چاه می‌توانست صدای خود را به دیگر سوی جهان برساند و همزمان می‌توانست با رهگذری دیگر در سوی دیگر از طریق این ارتباط گفتگو کند!؟ 

اما از بدشانسی ماندانا ماندگار و یا شاید به دلیل طول کشیدن این پروژه و عوض شدن مسئولین دولت "گفتگوی تمدنها" این طرح با شکست روبرو شده و آن سر چاه سر از "جمکران" بیرون نیاورده است.

از قرار مسئولین ذیربط در رژیم اسلامی به کنه پروژه ایشان پی برده و متوجه شده اند که چنین طرحی فقط و فقط انسان را به یاد چاه جمکران می اندازد که نشانگر درجه تحجر حکومت اسلامی است.

ماندانا مقدم پس از شکست طرح دادن لينک به سر دیگر چاه در ایران اسلام زده به سراغ کشور چین میرود تا شايد بتواند از پتانسيل تحجر اسلاميهاى چین در جهت پیشبرد "گفتگوی تمدنها" استفاده کند. ايده ايشان اينست که با ايجاد اين چاه "ارتباط" ايجاد کند. همان نوع ارتباطى که متحجرين در چاه جمکران با امام زمان شان برقرار ميکنند!

شایعاتی هم در این میان در دهان ها می چرخد که خود شنیدنی می باشد: مسئولین رژيم اسلامى بدین دلیل با این پروژه مخالفت کرده اند که مبادا صدای فریادهای "مرگ بر جمهوری اسلامی" مخالفین رژیم در برونز پارکن گوتنبرگ از طریق این چاه در ایران شنیده شود و باعث "اغتشاش" گردد! ماندا ماندگار ظاهرأ هنری آبستراک را به کمون گوتنبرگ خورانده است. اما چه کسى نميداند که توسل به چاه در قلب اروپا براى ايجاد ارتباط تحت عنوان "گفتگوى تمدنها" از کدام عقايد سوپر ارتجاعى اسلامى ريشه ميگيرد.

اين هنرمند بى هنر هرچه ميخواهد ميتواند فکر کند اما اين وظيفه مخالفين جمهورى اسلامى است که فورا براى برچيدن اين سمبل ارتجاع اسلامى که حجاب "هنر" را سر آن کشيدند تلاش کنند و کمون گوتنبرک سوئد را براى کمک به ترويج خرافات زير فشار بگذارند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

http://www.sr.se/cgi-bin/International/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2493&Artikel=2345782

Shahla Nouri

Women´s Liberation

Medusahuset

Tjur tel: 0046(0)737 26 26 22

Tel/Fax 0046(031)-822627

www.azadizan.net

www.medusahuset.se

www.womensliberation.net

توضيح سکولاريسم نو: اين مطلب را خانم شهلا نوری ـ که برحسب آدرس هائی که داده اند عضو نشريهء کمونيستی «مدوسا» هستند ـ از طريق همهء آدرس هائی که سايت ما دارد برايمان فرستاده اند. مطلبی که در اين نامه مطرح شده جالب و مهم است و ما نيز محض روشن شدن قضيه آن را منعکس می کنيم، در عين حالی که اين حق را برای خانم ماندانا ماندگار نيز قائليم که اگر توضيحی دارند بتوانند از صفحات نشريهء ما استفاده کنند. عکسی هم که در بالای نامه آمده معلوم نيست که آيا متعلق به خانم ماندانا ماندگار است يا خانم شهلا نوری.

اما آنچه نگارش اين توضيح را ضروری ساخته پاراگراف آخر نامهء خانم شهلا نوری است. ايشان معتقدند که افشاگری هائی از اين نوع که خودشان انجام داده اند کافی نيست و همگی بايد «فورا براى برچيدن اين سمبل ارتجاع اسلامى که حجاب "هنر" را سر آن کشيدند تلاش کنند و کمون گوتنبرک سوئد را براى کمک به ترويج خرافات زير فشار بگذارند».

سکولاريسم نو چنين موضع گيری سانسور کننده ای را که عليه آزادی بيان ديگران می ايستد بر نمی تابد و بخصوص از اينکه در طيف چپ سياسی ما هنوز فکر «جلوگيری کردن» و «برچيدن از طريق اعمال فشار» وجود دارد متآسف است. بخصوص که در نامهء خانم نوری کل احتجاجات ايشان از جنس تعبير و تفسير است و تنها مستند عينی شان وجود چاهی است که به دست خانم ماندگار ساخته شده و قرار است گوتنبرگ سوئد را ـ اميدواريم بوسيلهء بلندگو و بيسيم  و نه امداد های غيبی، به تهران وصل کند.

همين چند وقت پيش بود که تونل بين لندن و نيويورک افتتاح شد و اهالی لندن توانستند از اين سو آن سوی ديگر را ـ به مدد تکنولوژی های پيشرفتهء اطلاعاتی ـ تماشا کنند. آيا اگر کسی از «تونل» تفسير و تعبيری مخالف عقيدهء خود داشته باشد بايد بتواند دستور برچيدن تونل مزبور را صادر کرده و شهرداری لندن را از اين بابت تحت فشار بگذارد؟

وظيفهء ما افشای فعاليت های شبه فرهنگی و ضد فرهنگی حکومت اسلامی در خارج کشور است، بطوری که، اتفاقاً، با اصرار بر برچيده نشدن آثاری که از اينگونه فعاليت ها خبر می دهند، کاری کنيم تا نشانه های تجاوزات فرهنگی حکومت اسلامی به خارج کشور در برابر چشم همگان باقی بماند.

در اين مورد بخصوص هم، آيا خانم نوری نمی توانند ترتيیب دهند که در کنار چاه خانم ماندگار تابلوئی قرار گيرد که داستان مهوع و خرافهء جاهل ساز چاه جمکران را برای رهگذران شرح دهد؟

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630