بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مهر   1387 ـ   سپتامبر  2008  

 

اسمال تيغ کش آزاد شد!

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بنا به گزارشات رسیده از بند ۲ زندان گوهردشت کرج، اسماعیل افتخاری، معروف به «اسمال تیغ کش»، یکی از جلادن و جنایتکارانی که در قتل، شکنجه، تجاوز، باجگیری و صدها جنایت دیگری که خود به آنها اعتراف کرده بود، روز دوشنبه ٨ مهر ماه با دادن مرخصی منجر به آزادی از زندان گوهردشت کرج آزاد گردید.

اسماعیل افتخاری، معروف به اسمال تیغ کش، قبل از انقلاب یکی از باج گیرهای منطقهء جمشید [شهر نو] تهران بود که پس از انقلاب مسئول گروه ضربت کمیتهء انقلاب اسلامی سپاه پاسداران منطقهء ۱۲ تهران شد. او در این گروه افراد همالگی خود را جمع نموده و به باج گیری، تجاوز، مصادرهء زمین های مردم و به نام خود کردن آنها،کلاهبرداری و موارد متعدد دیگر دست می زد.

اسمال تیغ کش همچنین در بدو انقلاب به هوادران گروه های مخالف حمله ور می شد و آنها را مورد ضرب و شتم ،دستگیری و تحت شکنجه قرار می داد. او در جريان سرکوب مردم ایران پس از ٣۰ خرداد ۱٣۶۰ در شناسائی، دستگیری، انتقال به خانه های امن، و شکنجهء وحشیانهء آنها ـ که گفته می شود در مواردی منجر به مرگ شده است ـ نقش داشت.

جنایت های این فرد آنقدر گسترده بود که، علیرغم اینکه او اعمال غیر انسانی مختلفی علیه هواداران گروه های مخالف سیاسی انجام داده بود و باعث خشنودی سردمداران حکومت اسلامی شده بود، رژیم ناچار به دستگیری وی شد و وقتی که در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت به بخشی از جنایت های هولناک خود اعتراف نمود.

در پی اين محاکمه، این جنایتکار به زندان اوین منتقل گردید و وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی او را روانهء بندی که زندانیان سیاسی در آن محبوس بودند کرد. اسمال تیغ کش علیه زندانیان اقدام به خبر چینی می کرد و حملات خونینی را که علیه زندانیان توسط وزارت اطلاعات برنامه ریزی می شد همراه با زندانبانان به اجرا در می آورد. ازجمله کسانی که در اثر حملات این فرد، که با میله آهنی صورت گرفته و باعث مصدوم شدن آنها شده بود، می توان به آقایان هاشم شاهی نیا و سعید شاه غله اشاره کرد.

او اخیرا به زندان گوهردشت منتقل گردید و در اذیت و آزار و فشار علیه زندانیان سیاسی نقش داشته و بارها با زندانیان سیاسی و از جمله بهروز جاوید طهرانی درگیر شده بود.

برگرفته از سايت «اخبار روز»:

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=17405

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630