بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مهر 1387 ـ   سپتامبر  2008

 

گلچين باغ های مجازی....

 

کلیسای انگلیس: آقای داروین، خواهش می کنم معذرت ما را بپذیرید!

کلیسای انگلیس از جارلز داروین معذرت خواهی نموده و  داستان خلقت  بشر را در هفت روز رد کرد.  این عمل به مذاق  خیلی از اسقف های اعظم خوش آیند نیست. صد و بیست و شش سال بعد از مرگ چارلز داروین، دانشمند انگلیسی و محقق علوم طبیعی و پدر نظريهء «تکامل»، کلماتی که او در زمان زندگی اش هرگز نشنید درپایان یک بیانیۀ کلیسای انگلیس در سایت جدیدی درج شده است: «آقای چارلز داروین! کلیسای انگلستان، بدلیل فهم و استباط غلط ار نظریات و تئوری های شما، به شما یک معذرت خواهی بدهکار است و رسماً از شما پوزش می طلبد!»  کشیش مالکم براون که مسئول انتشارات و روابط عمومی است، داروین را با گالیله مقایسه کرد که کلیسای کاتولیک در قرن هفده او را به محاکمه کشید. کشیش براون که با تاریخ «ضد تکامل» و پیآمدهای آن از طرف کلیسا و مخالفان این تئوری و مسائلی که بعد از انتشار آن از طرف چالز داروین اتفٌاق افتاده بخوبی آشنا است و می داند که هنوز هم کلیسا با این نظریات در حال مقابله کردن است، می گوید : «شکر خدا که  صحت کلام خدا هم در کتاب انجیل و هم در تحقیقات دانشمندان  ثابت شده است». اندرو داروین، نوادهء داروین که خودش هم دانشمند و محقق علوم طبیعی و تکامل است، در مقاله ای در روزنامه روزانۀ «تلگراف»، معذرت خواهی کلیسا را بعد از این همه سال ها کار مسخره ای خواند ولی، در عين حال، خاطر نشان کرد که این  عمل نشانه ای از مبارزات درونی کلیسا و جنگ قدرت بر سر استنباط از متون دینی  است. مهمتر از همه کشیش ها و اسقف های کلیسای آنگلو امریکا و افریقا هستند که بر علیه این اقدام و عمل لیبرال رهبر کلیسا، اسقف اعظم کانتبری، «روان ویلیامز»، جبهه گیری کرده اند.  آنان از این که کلیسای دولتی انگلیس  داستان خلقت  و روایت مذهبی آن را رد کرده و با پذیرش  گناهکار بودن کلیسا این تئوری را قوی تر هم می کند، مخالف هستند. داستان خلقت در بسیاری از نظریات و آموزش های مسیحی های افراطی و بنیادگرا در امریکا بصورتی مؤکد حضور دارد. آنها داستان خلقت را با تمام وجود باور دارند و حتی با تمام مدارک باصطلاح علمی تلاش می کنند تا ثابت کنند که انفجار اوليه (بيگ بنگ)، مراحل تکامل تمام موجودات روی زمین، و منشاء انسان اصلاً وجود خارجی ندارد و آن را انکار کرده و هیچ دلیلی  غیر از عقاید خودشان را تحمٌل نمی کنند. در بسیاری از ایالت های امریکا تلاش می شود تا در مدارس داستان خلقت بروایت دین را جزئی از درس بیولژی کرده و رسماً تدریس کنند. میشائیل ریاس، مدیر مجمع آموزشی و علمی سلطنتی انگلیس هم ظاهراً همین نظریه را نمایندگی می کند؛ چرا که اخیراً، در کنگره و فستیوالی علمی که در لیورپول انگلستان برگزار شد طی سخنانی دانشمدان و محققان را تشویق کرد تا داستان خلقت را به مثابه یک  تئوری علمی بپذیرند. میشائیل رایس پیشنهاد کرده که اگرچه داستان خلقت دارای هیچ پایۀ علمی نيست و نباید آن را در کلاس بعنوان مواد درسی درس داد، ولی معلمان باید از نظر توانائی علمی در شرایطی باشند که با داشتن احاطۀ کامل به متون دینی، بتوانند «نظريهء خلقت» را هم بطور کامل برای دانش آموزان شرح داده و آن را بعنوان «یک جهان بینی ديگر» به آنان بفهمانند.  (ترجمه زری طبائی از «زود دویچه زایتونگ»)

 

ارزشیابی مقالات اساتید علوم انسانی به حوزهء علمیه واگذار شد!

یک منبع آگاه در وزارت علوم از محول شدن ارزشیابی علمی و درجه بندی مقالات اساتید علوم انسانی دانشگاههای دولتی به حوزه علیمه قم خبر داد.

این منبع آگاه که با خبرنگار پایگاه خبری یاری گفتگو می کرد، گفت:«دو تغییر عمده و اساسی در رتبه بندی مقالات اساتید علوم انسانی و همچنین گزینش اساتید برای دانشگاههای سراسر کشور اتفاق افتاده است.»

وی افزود:«به دلیل حاکم شدن نگاه سکولاریستی و غرب گرایانه بر دانشگاههای کشور و بخصوص در میان رشته های علوم انسانی در دوران اصلاحات از این پس ارزشیابی علمی و درجه بندی مقالات اساتید علوم انسانی دانشگاههای دولتی به حوزه های علمیه و در راس آنها حوزه علمیه قم سپرده شده است.»

این منبع آگاه همچنین اظهار داشت:«تغییر دیگری که اتفاق افتاده گزینش اساتید توسط وزارت علوم است که پیش از این هر دانشگاه راسا اساتید خود را گزینش می کرد.»

گفتنی است، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری چندی پیش در دهمین هم اندیشی اساتید بسیجی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد از تحولات اساسی و بنیادین در سرفصل ها و متنون رشته های علوم انسانی در دانشگاهها خبر داد و گفت:«وظیفه تعیین سرفصل های جدید برای دانشجویان علوم انسانی به مراکز و موسساتی همچون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(که توسط مصباح یزدی اداره می شود) واگذار شده است.»

http://parsine.com/pages/?cid=1034

 

نشانه‌هاي ظهور هويدا شده است!

  ایسنا: آيت الله العظمي مكارم شيرازي، گسترش خيانت در امانت، بي اعتنايي به عبادات، خونريزي و قطع صله رحم را از نشانه‌هاي ظهور امام زمان (عج ) دانست و گفت: نشانه‌هاي ظهور امام عصر يکي پس از ديگري هويدا مي‌شود.

اين مرجع تقليد در جشن ميلاد امام عصر (عج) که در مسجد جمكران قم برپا شده بود، با بيان اين‌که اجراي عدالت اصلي ترين برنامه امام زمان(عج) بعد از ظهور خواهد بود، اظهار كرد: عدالت براي انسانيت موجب حيات سعادتمندانه است که بدون آن پيشرفت مادي و معنوي در اين كره خاكي شكل نمي‌گيرد.

وي به بيان پاره‌اي نشانه‌هاي ظهور که در روايات مختلف به آن اشاره شده است پرداخت و گفت: بي‌اعتنايي به عبادات، خيانت در امانت، رواج ربا در جامعه، رشوه خواري، فروش دين به دنيا، پيروي از هواي نفس و قطع صله رحم از جمله نشانه‌هاي ظهور امام زمان است.

اين مرجع تقليد در مقام تفسير تعابير مختلف روايات از آن حضرت، گفت: تعابير "نورآفتاب " و "آب زلال جاري " نشان مي‌دهد که حجابي براي رويت آن حضرت وجود ندارد و اگر ما نمي‌توانيم ايشان را رويت کنيم به دليل اعمال و رفتار بد ماست. در واقع رفتار بد ما حجاب در برابر چهره نوراني آن حضرت است.

مكارم شيرازي در پايان با اشاره به تاريخچه ساخت اين مسجد اظهار اميدواري كرد مسجد جمكران به زودي به يكي از كانون‌هاي فرهنگي و اعتقادي مسلمانان جهان مبدل شود.

 

http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=58219

 

 پسر 17 ساله رابط‌‌ امام زمان‌ بود!   

 پسري كه در استان زنجان ، خود را رابط امام زمان (عج) جا زده بود‌ ‌دستگير ‌شد.‌‌ به گزارش ايسكانيوز، ‌ ‌پسر 17 ساله اي كه نامش فاش نشده است هفته ‌جاري از شهرك ولي عصر(عج) تهران به‌ ‌روستاي "شيخلر" شهرستان ماهنشان - از توابع استان زنجان -رفت و گروهي از جوانان را‌ ‌در مسجد جمع كرد.‌ ‌وي هنگام سخنراني ادعا كرد با عالم غيب ارتباط دارد، رابط‌ ‌امام زمان (عج) است و همه بايد دستورهايش ‌را اجرا كنند.‌ همان موقع ، پليس از‌ ‌ماجرا باخبر شد، متهم نوجوان را دستگير كرد و پرونده را براي رسيدگي قضايي به‌ ‌دادسراي عمومي و انقلاب "ماهنشان" فرستاد. اين گزارش مي افزايد: قرار است وي‌ ‌براي وضعيت ‌رواني اش به پزشكي قانوني معرفي شود.‌ ‌

پيشتر تبهكار 37 ساله اي به‌‌ ‌نام "ولي" كه در روستاي "كياپي" ساري زندگي مي‌كرد به دنبال ‌ادعاي مشابهي‌ ‌بازداشت شد.‌ ‌وي مي گفت، از 25 سالگي از نيروي خارق‌العاده اي بهره مند شده است و‌ ‌خود را حلال مشكلات و رابط‌ امام زمان(عج) جا مي زد."ولي" با سوء استفاده از اطلاعات‌ ‌شخصي از ساده لوحان ، كلاهبرداري و حتي ‌فتواهاي شرعي (مانند اعلام عيد فطر برخلاف نظر‌ ‌مراجع عظام) صادر مي كرد.‌ ‌همچنين اين شياد با تهيه فيلمي دروغين از زندگينامه‌ ‌رويايي خويش، برخي از مردم مازندران را گمراه ‌كرده بود.

برگرفته از سايت «ايران ـ ايران»

امر به معروف و نهی از منکر قانونی و شغل مي شود

ایسنا: دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر گفت: لايحه امر به معروف و نهي از منكر با دو هزار و 200 نفر ساعت كار در هيات دولت تصويب شده است.

حجت الاسلام سيداحمد زرگر در همايش اعضاي ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي اظهار كرد: فريضه امر به معروف و نهي از منكر در حال قانون‌مند شدن است.

وي تبديل امر به معروف و نهي از منكر را به يك فرهنگ عمومي، تنها وظيفه ستادها عنوان كرد و افزود: اين فريضه نبايد مربوط به قشر خاصي باشد، بلكه نظارت همگاني با ديد وظيفه اسلامي بايد بر دوش مردم گذاشته شود.

وي اظهار كرد: نيروهاي ستاد بايد با حضور در اماكن مذهبي و امام زاده‌ها، نسبت به گسترش امر به معروف و نهي از منكر اقدام كنند.

دبير ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي خطاب به اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي گفت: وظيفه شما گفتن و رفتن و تبديل اين فريضه به فرهنگ عمومي است؛ لذا مساله برخورد، موضوع ديگر و وظيفه ارگان هاي ديگر است.

زرگر تصريح كرد: وظيفه ارگان هاي فرهنگي اين است كه مردم را متدين كنند، نه اين‌كه اعضاي ستاد به طور مستقيم براي اين كار وارد عمل شوند.

وي با بيان اين‌كه " وظيفه ستادها سوق دادن جامعه به سوي حق از طريق آوردن مردم به صحنه است" گفت: كار اجرايي زود نتيجه مي‌دهد، اما كار فرهنگي زمان‌بر است.

وي با بيان اين‌كه " براي تمام تشكيلات و ارگان‌ها شوراي امر به معروف و نهي از منكر پيش‌بيني شده است" افزود: يكي از اين موارد اين است كه با انجام كار فرهنگي، جايگاه فريضه امر به معروف و نهي از منكر در مجموعه كاري ارتقا پيدا كند و زمينه را فراهم كنند تا متدينان مجموعه، در قالب طرح معتمدان، به صورت شيفت‌بندي در ساعات خاصي در مجموعه، امر به معروف و نهي از منكر كنند.

 

کشتن «ژرژ» قصاص ندارد!

جوان 25 ساله‌اي كه با انگيزه سرقت و اختلاف حساب بر سر معامله مواد مخدر جوان 24 ساله را به قتل رسانده بود از سوي بازپرس جنايي مجرم شناخته شد. به گزارش فارس، ساعت يك ظهر روز 8 اسفند سال گذشته مأموران كلانتري 127 نارمك از وقوع يك فقره نزاع و درگيري منجر به ضرب و جرح با خبر شدند و با حضور در صحنه دريافتند فردي به نام ژرژ 24 ساله بر اثر اصابت يك ضربه چاقو به ناحيه قفسه سينه‌اش مجروح شده كه پس از انتقال به بيمارستان بر اثر جراحت وارده فوت كرده است.

شهرياري بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران در خصوص اين پرونده، گفت: يكي از همراهان مقتول مدعي شد فردي 25 ساله به نام مجتبي با ژرژ درگير شده و وي را به قتل رسانده است. بررسي در خصوص شناسايي مجتبي و محل اختفايش صورت گرفت تا متهم به قتل در كارگاه پدرش شناسايي و دستگير شد.

وي ادامه داد: مجتبي در بازجويي اوليه به ارتكاب قتل اعتراف كرد و مدعي شد بر سر خريد و فروش مواد مخدر با ژرژ درگير شده و او را به قتل رسانده است. بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران گفت: تحقيقات در خصوص زواياي پنهان اين پرونده آغاز شد و صحت ادعاي متهم به قتل بررسي شد و در نهايت مشخص شد سرقت و اختلاف بر سر معامله مواد مخدر عامل درگيري و قتل بوده است.

شهرياري افزود: با توجه به تكميل شدن اطلاعات و انجام تحقيقات، مجتبي مجرم شناخته شد اما بر طبق ماده 207 قانون مجازات اسلامي مجرمان مسلمان به اتهام قتل كافران قصاص نخواهند شد اما همچنان تصميم درخصوص اين پرونده با قاضي دادگاه است.

http://www.aftab-yazd.com/textdetalis.asp?dt=9/9/2008&aftab=8&TextID=60144

 

تجاوز مأمور دادگاه انقلاب به 1200 زن شوهر دار!

 

در اوائل انقلاب، یعنی خرداد ماه 58، جوانی با ریش و تسبیح و جای مهر بر پیشانی به نام «حسام» به عنوان مأمور اجرای احکام دادگاه انقلاب ــ برای مصادره، جلب افراد به زندان و تبعید و… ــ وارد خدمت در دادسرای انقلاب شد.

حسام به ظاهر بسیار متعصب و نماز شب خوان بود. خلخالی، موسوی تبریزی، اسدالله لاجوردی و... بسیار به او اعتماد داشتند، و تنفیذ احکام سخت را به او می سپردند. حسام برخلاف بسیاری از همکاران و دوستانش در دادگاه انقلاب ماند و تا چندی پیش به عنوان رئیس اجرای احکام دادگاه انقلاب مشغول به کار بود.

دستگیری و افول ستارهء بخت او خیلی ناگهانی و تعجب برانگیز بود. با بودن پدری که علاوه بر نمایندگی ولی فقیه تولیت امامزاده مشهد اردهال کاشان را نیز عهده دار است کسی فکر نمی کرد حسام دچار وضعی شود که امروز با آن روبروست.

مطابق اعترافاتش، او از سال 58 تا امروز با 1200 زن شوهردار که همسرانشان به دلیلی در زندان دادگاه انقلاب بوده، اند گاه با تهدید و زمانی با وعدهء آزادی همسرانشان، ارتباط نامشروع جنسی داشته است.

 آخرین بار او در حالیکه پس از همبستری با همسر یک روحانی زندانی در خانه او غسل کرده و به نماز ایستاده بود، دستگیر شد.

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

 

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630