بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

شهريور   1387 ـ   سپتامبر  2008  

مراقب نفوذ و بازگشت انديشه‌های سکولار باشيم!

غلامحسين الهام، سخنگوی دولت

غلامحسين الهام در قسمتی از سخنان خود در همايش تبيين اقدامات و سياست‌های کلی دولت نهم اظهار داشت:

«ما رهبری را ملاک مشروعيت خود و نظام می‌دانيم و در واقع نگاه ما بايد اين باشد که آن‌چه که ايشان فرمودند در واقع مطالبه ايشان از دولت و ملت است و در واقع دولت بايد اين‌چنين باشد... محور حرکت ما بايد توجه به مطالبات رهبری، يعنی در واقع احيای گفتمان امام (ره) باشد... و افتخار دولت اين است که اين گفتمان را بازسازی و احيا کرده است... اين گفتمان در زمانی احيا شد که عده‌ای می‌خواستند آن را متروک جلوه دهند و در واقع آن را متروک می‌خواندند و عده‌ای نيز دنبال اين بودند که بگويند دوره‌ اين تفکر گذشته و به بايگانی تاريخ رفته است. ولی شما ديديد در اوج تخريب‌هايی که صورت می‌گرفت دولتی برانگيخته شد که با همت ملت و ارادهء ملت با جهت‌گيری درست، خط بطلانی بر اين تفکرات کشيد. خط بطلانی بر آن که می‌گفت دورهء امام(ره) گذشته است».

وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری مبنی بر اين ‌که «در دههء‌ اول انقلاب و دههء‌ سوم انقلاب توجه جدی‌تری به مبانی انقلاب و گفتمان امام(ره) شده است» گفت: «ايشان فرمودند که در مقطعی داشت تفکرات سکولاريستی در حوزهء فکری کارگزاران حکومت نفوذ می‌کرد و اين در واقع يعنی خطر استحاله شدن نظام و از بين رفتن نظام از درون که جلوی آن گرفته شد».

وی با بيان اين‌که "«نظام انقلابی ما بر مبنای دين، اسلام و قرآن شکل گرفته و به همين دليل مورد حمايت ميليونی مردم قرار گرفته است» گفت: «جوانان ما به خاطر اين انديشه‌ها در عرصه‌ دفاع مقدس در برابر دشمن قرار گرفتند و جان خود را اهدا کردند. اين جوانان برای چه رفتند؟ آيا اين‌ها برای تفکرات سکولاريستی جان دادند يا به خاطر قرآن و اسلام و انديشه‌های امام(ره)؟»

الهام با بيان اين‌که «دولت، قوه‌ مقننه و ديگر سطوح عالی تصميم‌گيری بايد توجه جدی به گفتمان انقلاب و مطالبهء‌ مقام معظم رهبری در اين ارتباط داشته باشند» گفت: «ما بايد مراقب نفوذ و بازگشت اين انديشه‌های سکولاريستی باشيم و به خطر بازگشت اين انديشه‌ها توجه کنيم و در اين ارتباط دولت، قوه مقننه و قضاييه و مديران نقش موثری دارند».

وی با بيان اين‌که «مشروعيت ما به اسلام است» ادامه داد: «اگر کسی در عمق باور خود اين مساله را قبول ندارد و در سمتی قرار گرفته، بايد بداند که غاصب است. اگر در هر سطح از سطوح اجرايی کشور باشد و اين باور را نداشته باشد، بايد گفت غاصب است و هر تصرف او غاصبانه است»...

وی رسانه ملی را کارگزار گفتمان و تفکر نظام دانست و افزود: «رسانهء‌ ملی بايد افکار عمومی را در جهت گفتمان نظام و انقلاب مديريت کند و اگر ضعفی وجود داشته باشد در ابتدای امر می‌تواند متوجه اين نهاد باشد...»

برگرفته از گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630