بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

شهريور   1387 ـ   سپتامبر  2008  

آیت الله بروجردی به سازمان صدا و سیما برده شد!

جهانگیر صالحی

صبح امروز، دوشنبه 25 شهریور 87، آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی، بدون اطلاع قبلی توسط مامورین اطلاعات از زندان اوین به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برده شد. و در حضور مامورین اطلاعات و دادگاه ویژه و جمعی از خبرنگاران روزنامه های دولتی، از جمله روزنامه جام جم، مصاحبه ای با ایشان صورت گرفت.

این رهبر دینی حاضر نشد که پاسخه ای دیکته شده و فرمایشی را بگوید و درعوض حقایق مهمی را در رابطه با شکنجه های خود و یارانش در بندهای مخوف اوین فاش کرد ضمنا ایشان با پافشاری براعتقادات خود مبنی بر جدایی دین از سیاست ، لغو مجازات های اسلامی و برقراری یک رفراندوم آزاد

سیاست های غلط حاکمیت را که در پوشش دین اجرا می شود افشا نمود که این عمل موجب خشم مامورین اطلاعات گردید و دوباره ایشان را به زندان اوین بازگرداندند.

***

آیت الله و یارانش تنها به دلیل وجدان و اعتقادات مذهبی در زندان به سر می برند. در 2 سپتامبر 2008 ، پزشک ایشان به مقامات قضایی ایران نامه ای نوشت و آنها را از وضعیت وخیم بیماريش آگاه ساخت و تاکید کرد که ایشان باید سریعا در خارج از زندان تحت مراقبت پزشکی قرار گیرند. پزشك وي تشخیص خود را از وضعیت قلبی ایشان که بصورت دردهای قفسه سینه ظاهر می شود اینگونه بیان كرد: «كه این دردها می تواند علامتی برای انسداد عروق باشد». آیت الله بروجردي از دردهای سنگین ناشی از بیماری های کلیوی رنج می برند بعلاوه ایشان حدود 40 كيلو گرم کاهش وزن داشته اند. وضعیت جسمانی ایشان نیز بسیار وخیم گزارش شده است .

آیت الله بروجردی در 1 سپتامبر 2008 بدون اطلاع قبلی توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار شد . دادگاه ایشان را به انجام مصاحبه ای مبنی بر تکذیب بیانات خود در روزنامه های دولتی و طلب عفو از مقام رهبری وادار کرد.

***

لازم به ذکر است که درنیمه رمضان 85 در سحرگاه چنین روزی آیت الله بروجردی به همراه خانواده و جمعی از هوادارانش مورد هجوم وحشیانه مامورین گارد ویژه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون ایشان در زندان اوین تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار دارد.

گفتنی است 8 تن از یاران ایشان به نامهای مسعود سماواتیان، مهرداد سوری، حسن هریسچیان، محمدرضا صادقی، علی اربابی، علیرضا منتظرصاحب، مجید الستی و حبیب قوتی،  هم اکنون در زندان اوین بسر می برند.

در اینجا از کلیه مجامع بین المللی و مدافعین حقوق بشر و انسانهای آزادیخواه و وجدانهای بیدار می خواهیم تا در برانگیختن خشم جهانیان، نسبت به مدعیان دروغین دیانت و روحانیت و معنویت، همت گمارند.

جهانگیر صالحی، دفتر اروپایی آيت الله بروجردي

 

برگرفته از سايت «بروجردی ـ اروپا»:

http://www.boroujerdi.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=2

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630