بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

شهريور   1387 ـ   سپتامبر  2008  

دربارهء حمله به مهندس امیر انتظام

(نگاهی به مقالهء حسين منتظر حقيقی)

بیژن مهر

پس از شکست پروژهء «اسب تروا» و روسیاهی و رسوایی طراحان و عوامل آن در داخل و خارج از کشور، اینک نوبت به پادو های درجه سه رسیده که ضمن دم تکان دادن به اربابان٬ از این اسب خيالی شکسته برای خودنمایی خود نیز بهره گیرند و خود را وکیل و وصی جبهه معرفی نمایند و، به قصد تخریب، اطلاعات غلط در مورد جبهه ملی که هیچ رابطه ای با آن ندارند پخش می کنند؛ در حالیکه فراکسیون متحد یک نفره و سایت بسته شدهء آنها نشان از انزوای کامل سیاسی دارد.

اخيراً نامه ای از يکی از اين اشخاص در چند سایت ملی نما، ظاهراً در جواب مقالهء رضا عزیزی نژاد منتشر شده، اما چندین هدف مزورانه را دنبال می کند که مهمترین آن نشان دادن جبهه ملی به عنوان یک جریان بسته و عقب گرا و منفور است و هدف دیگر تخریب شخصیت های ملی که بیش از هر کس دیگر برای آزادی و دمکراسی هزینه داده اند می باشد. تفکر و ادبیات جمهوری اسلامی در این مقاله به وضوح دیده می شود. کلمات رکیک و جملات نا زیبا٬ انتقادات نرم و نازک به جمهوری اسلامی ولی حملات شدید به شخصیت های ملی و کوبیدن بر جنازهء سلطنت نشانهء این تفکر و ادبیات است. این منتظر یک لقمه نان رژیم می نویسد:

«... این سئوال از آقای دکتر رضا عزيزی نژاد مطرح است که چرا و بچه دليل نظرات خود را که کمتر با ارزش های هويتی "راه مصدق" پيوند دارند، می خواهند بنام تشکيلات سياسی دکتر مصدق سامان دهند؟ آيا صادقانه تر نيست سازمان جبههء ملی و علاقمندان آنرا بحال خود رها کنند و اجازه دهند که آنان تکليف خود را با مکانيزم قانون "تنازع بقاء" روشن نمايند و وی باتفاق همفکران خود تشکيلات سياسی مورد نظر خود را بوجود آورد، تشکيلاتی که ارزش های "راه مصدق" تعيين کنندهء سمت و سوی خواست ها و هويت آن تشکيلات نباشد!»

فقط از دید عوامل ولایت فقیه است که «قانون "تنازع بقاء"» ارزش های مصدق محسوب می شود و با این مکانیزم باید تکلیف را روشن کرد و لاغیر! از ديد اين جمع، در جبههء ملی هرکس مکار تر و یا قویتر است حق حیات دارد و بقیه سلطنت طلب هستند!

مکانیزم تنازع بقا انسانی نیست و تنها در حکومت هایی نظیر جمهوری اسلامی پذیرفته است و تبلیغ آن نیز وظیفه پادو های رژیم است. همانطور که تخریب و افترا به قهرمان ملی ایران امیر انتظام که تمام عمر پربار خود را برای آزادی سپری کرده و بیشترین هزینه ها را داده است، تنها از عهدهء همین پادو های درجه سه بر می آید و بس، و اگر ذره ای شرف و وجدان در وجود کسی باشد هرگز این اجازه را بخود نمی دهد که اینچنین بیشرمانه دربارهء اسطوره مقاومت ایران که ۲۹ سال در اسارت رژیم است و تمام عمر پر بار خود را در راه مصدق گذرانده چنین بنویسد و جای او را درجبهه ملی نداند. ايشان می نويسد:

«آقای امیر انتظام طرحی را مورد تأیید قرار دادند که قصد دارد در تبلیغات سیاسی خود، نوع نظام سیاسی آینده را فعلا" مسکوت و در آینده ای نا معلوم، نوع نظام سیاسی ایران را از طریق برگزاری رفراندوم معین نماید این تاکتیک سیاسی د ر میان گرایش های سلطنت طلب و پهلویست ها نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد. و از جمله خود آقای رضا پهلوی که در این راه برای باز گشت خود به سلطنت شانسی را مشاهده میکند.از همین رو است که آقای رضا پهلوی بخود اجازه میدهد که آقای مهندس عباس امیر انتظام را « دوست سیاسی » خود خطاب کند.(6) در حالی که جای دوستان سیاسی آقای رضا پهلوی در جبهه ء ملی ایران نیست».

نکتهء دیگر همزمانی حمله به امیر انتظام با انتشار نامه او به دبیر کل سازمان ملل است . نارضایتی رژیم از اين نامه با حمله همه جانبه به امیر انتظام توسط عواملش به خوبی مشهود است.
این اولین توطئه برای تخریب جبهه ملی نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود. رهبری جبهه ملی در آستانه نشست آتی خود در آبان ماه باید با قاطعیت از کیان جبهه ملی دفاع و فرصت اینگونه توطئه ها را به عوامل شناخته شده در داخل و خارج از کشور ندهد. وظیفهء این افراد نا امید کردن مردم ایران به خصوص جوانان از جبهه ملی است و برای اینکار شخصیت های جبهه را هدف می گیرند و سعی در تخریبشان دارند. امروز جبهه ملی تنها آلترناتیو ملی و سکولار در ایران است و شکی در ادامه اینگونه حملات از سوی رژیم به آن نیست و باید مراقب گرگ ها در لباس میش بود . به خصوص آنانکه ماسک ملی بر چهره دارند اما آموزش های تروریستی در عراق دیده اند و خشونت را تبلیغ می کنند و به خاطر تفکرشان، خطری بالقوه در هر جامعه ای که زندگی می کنند به شمار می آیند. باور به خشونت و قانون تنازع بقا٬ تفکر مصدقی و جبهه ملی نبوده و نیست و جای مزدوران ٰرژیم و آنانی که مبلغ قانون تنازع بقا، خشونت و نماد چریکی هستند، نه در جبهه ملی ایران است و نه در هیچ جریان ملی و دمکرات دیگر.

جبههء ملی خواستار حاکمیت ملی است و در حاکمیت ملی تمام جریانات و تفکرات سیاسی از جمله عوامل رژیم گذشته و عومل رژیم کنونی٬ حق حیات سیاسی دارند و وظیفه هر انسان آزادیخواه دفاع از حقوق شهر وندان و بخصوص دفاع از حقوق مخالفان خود است.

 

https://newsecul.ipower.com/index.htm

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630