بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مرداد 1387 ـ   اوت  2008

 

گلچين باغ های مجازی....

=======================================================

شواهد احمدی نژاد مبنی بر تغییر دنیا

سايت «تابناک»

رییس جمهور در دیدار با روحانیون و علمای استان کهگیلویه و بویر احمد، از شواهدی خبر داد که بنا بر آنها دنیا عوض شده است.

احمدی نژاد گفت بگذارید چند تا از نشانه هایش را برای شما بگویم : بیرون از ایران در همه جای دنیا حتی در خود آمریکا ما نشانه های این بازگشت را می بینیم. سال گذشته که به نیویورک رفته بودم یکی از کاندیداهای آمریکا گفت: فلانی! همین حرفهایی را که تو می زنی، من می خواهم اینها را در اینجا جلو ببرم. گفتم: چرا اینجور میگی؟ گفت مردم اینجا این حرفها را می پسندند. این حرفها در اینجا خریدار دارد و مردم اینها را می خرند.

رییس جمهور گفت امروز قلب همه دنیا با ماست. من در عراق یک پیامی به آمریکا دادم گفتم شما با چه چیزی ایران را تهدید می کنید؟ من دیده ام و اطلاع دقیق دارم که همین سربازان و نیروهای نظامی شما با ما هستند.

احمدی نژاد افزود در همین سفری که اخیرا آقای جلیلی، این جوان مومن رفت و در برابر هفت هشت تا از مارهای افعی خورده که هر کدام با هواپیماهای اختصاصی و با متن از پیش نوشته شده و... آمده بودند، نشست، راننده همان طرف مقابل وقتی جلیلی را می بیند، با انگشت به آقای جلیلی اشاره می کند و می گوید: ما با شما هستیم. رییس جمهور افزود: خدا شاهد است من نامه ای را که برای بوش نوشتم، با وضو نوشتم و وقتی خواستم امضا کنم گفتم: ای خدای بزرگ، در این نامه هدایت قرار بده و اگر لجاجت کرد و مقاومت کرد، حیثیتش را ببر.

=======================================================

فوتبال و استخاره 

سايت «ايران ـ ايران»

استخاره در بين بازيکنان تيم های فوتبال ايران سخت رايج است. استخاره مشاوره با عالم غيب است. مي‌گويند سرنوشت عوض ‌شدني نيست. يعني نمي‌شود آن را عوض كرد. اما مشكل اينجاست كه نمي‌شود نسبت به آن بي‌تفاوت هم بود. نمي‌شود بي‌خيال نشست و منتظر ماند و ديد كه چه اتفاقي مي‌افتد. براي همين است كه آدم‌ها هميشه براي بهتر شدن وضعيت خود تلاش مي‌كنند. در بدترين حالت انسان‌ها دوست دارند از آينده خود خبر داشته باشند .يا حداقل كاري كنند كه تاثيري مثبت در آينده خود بگذارند. يكي از روش‌هاي رسيدن به اين اهداف استخاره است. خيلي‌ها استخاره مي‌كنند تا از عواقب كاري كه مي‌خواهند انجام دهند با‌خبر شوند. گاه نيز اتفاقا جواب استخاره تاثير زيادي در كارهايي كه آنها مي‌خواهند انجام دهند دارد. به چند نمونه توجه کنيم:

اگر دقت مي‌كرديد هميشه يك تسبيح دست علي دايي بوده و سرمربي تيم ملي چيزهايي زير لب مي‌گفته و استخاره می کرده است. بعد از مطرح شدن اين مطلب در مطبوعات، علي دايي در مصاحبه ای تاكيد كرده كه ديگر تسبيح در دستش نمي‌گيرد و اگر هم تا حالا اين كار را كرده اشتباه بوده.

همه مي‌دانند كه علي دايي آدم معتقدي است. او حتي در زمان بازيگري‌اش هم وقتي گل مي‌زد دو دستش را براي شكر خدا بالا مي‌برد و اين يكي از قسمت‌هاي ثابت خوشحالي كاپيتان تيم ملي بعد از زدن گل بود. دايي بعد از اينكه سرمربي تيم ملي شد حرفي زد كه همه را به تعجب واداشت. او گفت كه براي سرمربيگري تيم ملي استخاره كرده و جواب استخاره خوب آمده. اين حرف دايي از دو جنبه مختلف تعبير شد؛ يكي اينكه او با اين حرف مي‌خواسته بگويد در تيم ملي موفق مي‌شود و ديگري اينكه اگر جواب استخاره بد مي‌آمد حالا كس ديگري سرمربي تيم ملي بود. اينجا يك سوال بزرگ بي‌جواب مي‌ماند؛ اگر جواب استخاره دايي بد مي‌آمد او واقعا سرمربيگري تيم ملي را قبول نمي‌كرد؟

يكي ديگر از بازيكناني كه بحث استخاره را به مطبوعات هم كشانده سيد‌مهدي رحمتي، دروازه‌بان مس كرمان، است. قرار بود او در فصل نقل‌وانتقالات بازيكنان فوتبال به پرسپوليس برود. مذاكراتش با پرسپوليس جدي شد حتي خيلي‌ها انتقال او را قطعي مي‌دانستند اما رحمتي يكدفعه به كرمان برگشت و قراردادش را با مس تمديد كرد. وقتي از او در مورد اين تصميم سوال كردند جواب داد كه استخاره كرده و جواب استخاره بد آمده. رحمتي كه با اين تصميم احتمالا يك شانس بزرگ را از دست داده، مي‌گويد: «وقتي كه استقلال به من پيشنهاد داد استخاره كردم و جوابش بد آمد اما وسوسه شده بودم و به استخاره توجهي نكردم. آخرش هم ضرر كردم. امسال نمي‌خواستم آن اتفاق تكرار شود. با وجود شرايط بهتري كه پرسپوليس داشت قيد آنها را زدم.»

مرتضي كاشي، مدافع صباباتري يكي ديگر از بازيكناني است كه هر سال براي ثبت قرارداد خود استخاره مي‌كند. اما او امسال به جواب استخاره توجهي نكرد و خيلي زود فهميد كه اشتباه كرده. با توجه به انتقال امتياز صباباتري به استان قم، كاشي مي‌خواست از اين تيم جدا شود. او از پگاه گيلان پيشنهاد داشت. استخاره كرد كه ببيند به آنجا برود يا نه. جواب بد بود. يك بار ديگر هم استخاره كرد. باز هم جواب بد آمد اما كاشي به جواب استخاره توجه نكرد و بليت هواپيماي رشت را خريد. هواپيما از زمين بلند شد ولي به دليل نقص فني چند ساعت در آسمان چرخيد و آخر هم در فرودگاه مهر‌آباد تهران به زمين نشست. اينطوري بود كه مرتضي كاشي فهميد بايد از همان اول بي‌خيال پگاه مي‌شد!

كاشي كه چند سالي است با استخاره به اين تيم و آن تيم مي‌رود مي‌گويد: «پنج سال قبل، وقتي كه مي‌خواستم به پيكان بروم استخاره كردم و خوب آمد. از آن به بعد هر سال استخاره كردم. امسال هم وضعيت صبا آنقدر بد بود كه به جواب استخاره توجه نكردم. فقط مي‌خواستم از صبا بيرون بيايم.»

=======================================================

تاسيس كرسی احمدی نژاد در دانشگاه كراچی

ايرنا

اين تفاهم نامه كه با حضور مهندس ظل احمد نظامي ، رييس دانشگاه فني مهندسي سرسيد احمد خان كراچي و دكتر محمد مهدي توسلي وابسته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كراچي به امضا رسيد ، دو طرف موافقت كردند تا مركز علمي - فرهنگي به نام مركز مطالعات ايران شناسي شامل كرسي دكتر احمدي نژاد و اتاق ايران شناسي را در دانشگاه فني مهندسي سرسيد احمد خان تاسيس كنند.

به گفته رييس دانشگاه سر سيد ، هدف از تاسيس كرسي احمدي نژاد ، تجليل از مقام شامخ ايشان است كه باعث فخر جامعه مهندسان مسلمان هستند و اين ابتكار در واقع ارج نهادن به جامعه مهندسان مسلمان به خصوص در پاكستان است كه يك نفر مهندس مسلمان به عنوان رييس جمهوري كشور اسلامي ايران انتخاب شده است .

دكتر توسلي وابسته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كراچي نيز گفت : دركنار تاسيس كرسي دكتر احمدي نژاد ، اتاق ايران شناسي به منظور اطلاع رساني از دانشگاه‌هاي ايران و آخرين دستاو ردهاي علمي ، پژوهشي و فرهنگي ايران و همكاري با همتاي ايراني خود و آشنايي با تاريخ و فرهنگ ايران اسلامي در دانشگاه فني و مهندسي سر سيد تاسيس مي‌شود .

وي اظهار داشت : در پي سفر سال گذشته دكتر دهمرده استاندار استان سيستان و بلوچستان به پاكستان و برگزاري نشستي علمي با روساي دانشگاه‌هاي ايالت سند ، پيشنهاد اوليه اين طرح مطرح و سپس در جلسات متعدد ، سند همكاري آن آماده شد كه خوشبختانه به امضاي طرفين رسيده است .

=======================================================

مميزی کتاب صيانت از سلامت جامعه است

معاون فرهنگی وزير ارشاد

قم - خبرگزاری مهر:‌ محسن پرويز گفت: مميزی کتاب پيش از چاپ، صيانت از سلامت جامعه است و هيچ ارتباطی با سانسور ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، پرويز، عصر امروز در همايش تجليل از خادمين نمونه فرهنگ عمومی اظهار داشت: آنچه که در حوزه نشر بيش از همه مورد تاکيد است، حمايت از نشر کتاب به منظور ترويج فرهنگ کتابخوانی است.

معاون فرهنگی وزير ارشاد با اشاره به تغيير سياست دولت در خصوص پرداخت يارانه‌ها افزود: سياست دولت بر اين است که جهت پرداخت يارانه‌ها را از توليد کننده به مصرف کننده تغيير دهد که با حذف يارانه‌های بخش نشر در سال گذشته شاهد افزايش قيمت گسترده کتاب نبوده‌ ايم و اين نشان می‌دهد که از بحران به وجود آمده در بازار کتاب عبور کرده ‌ايم.

وی در ادامه افزود: رشد قيمت کتاب در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ با حذف يارانه‌های بخش نشر به همان ميزان افزايش قيمت نسبت به سالهای قبل تر بوده است.

پرويز در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که مخالف مميزی کتاب پيش از چاپ هستند، گفت: کسانی که قصد دارند به فرهنگ جامعه صدمه وارد کنند توجهی ندارند که نتيجه اين امر چه خواهد شد و چه کسانی را دربر می‌گيرد.

وی گفت: سالانه ۵۴ هزار کتاب در کشور منتشر می‌شود و امکان اين وجود دارد که ۷ تا ۸ کتاب از ديد بررسی کنند‌گان مغفول بماند يا با مسائل حاشيه ‌ای اجازه چاپ پيدا کند اما سعی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت کامل و دقيق است زيرا کسانی هستند که می‌خواهند به طور کامل مميزی کتاب پيش از چاپ برداشته شود و حتی ما را متهم به سانسور می‌کنند.

معاون فرهنگی وزير ارشاد با تاکيد بر اينکه مميزی کتاب پيش از چاپ يک امر حياتی است تصريح کرد: اگر کتابی با قصد ايجاد فتنه چاپ و منتشر شود، می‌تواند تمامی ارکان نظام را دچار چالش کند.

در بخش ديگری از اين مراسم، استاندار قم نيز با تشريح چگونگی انتخاب برترين‌های خادمين فرهنگ عمومی گفت: مسئوليت شورای فرهنگ عمومی مسئوليت بزرگی است زيرا وظيفه مهندسی فرهنگی جامعه را در تمامی ابعاد در بر می‌گيرد.

ناظمی اردکانی با اشاره به جايگاه ويژه قم در نشر فرهنگ دينی و اسلامی افزود: قم در نشر فرهنگ مذهبی و تعميق باور‌های مذهبی جايگاه بلند مرتبه‌ ای دارد.

=======================================================

سينمای خانگی فردین یا قیصر؟

بهزاد عشقی

... به دخترم یاسمن گفتم: «چه‌قدر سینمای فردین خوب است! كاش هیچ‌وقت سینمای گنج قارون در مقابل سینمای قیصر شكست نمی‌خورد!» دخترم حیرت كرد: «مگر تو نبودی كه همیشه از فردین و فیلم گنج قارون انتقاد می‌كردی؟» گفتم من باز هم سر حرف خودم هستم. فردین بازیگر چندان موجهی و سینمای گنج قارون نیز از نظر مؤلفه‌های هنری قابل دفاع نبود. قیصر خیلی بازیگرتر از فردین بود و سینمای قیصر از نظر هنری به‌مراتب سرتر از گنج قارون بود. اما قیصر آدم می‌كشت و فردین هرگز دستش به خون كسی آلوده نشد. قیصر با چاقو سروكار داشت و فردین هرگز هیچ سلاح گرم یا سردی در دست نگرفت. قیصر عبوس بود و هیچ‌وقت نمی‌خندید و با همه سر جنگ داشت، اما فردین همیشه می‌خندید و مدام آواز می‌خواند. قیصر از عشق و خانواده چشم می‌پوشید و به دنبال جنگ و قصاص و انتقام‌جویی می‌رفت، اما فردین كینه‌جو نبود و سرانجام پدر یا برادر خطاكارش را می‌بخشید و محبوبه‌ی متمولش را نیز به سوی خود فرا می‌خواند. قیصر نماد عقده‌ها و كین‌ورزی‌هایی بود كه از اعماق جامعه سر برمی‌آورد و خشونت‌های آینده را رقم می‌زد و جوانی ما را بر باد می‌داد. اما فردین متعلق به دریاهای آبی دوران كودكی بود.

=======================================================

اينترنت يك مگابيت در ترکيه: ماهانه فقط 21 هزار تومان

خبرگزاری فارس

تركيه از جمله كشورهاي همسايه ايران است كه با سرعت بسيار زياد در حال توسعه بازار ICT خود و افزايش تعداد كاربران اينترنت پرسرعت است. در اين گزارش برخي ويژگي هاي بازار ICT تركيه و وضعيت اينترنت پرسرعت در اين كشور را با هم مرور مي كنيم.

ارزش بازار ICT تركيه در سال 2007 بالغ بر 5.2 ميليارد دلار بوده كه پيش بيني مي شود اين رقم تا سال 2012 به 10 ميليارد دلار برسد.

بررسي ها نشان مي دهد كه بازار ICT اين كشور تا چهار سال آينده به يكي از بازارهاي كليدي ICT جهان مبدل مي شود، به خصوص كه اين كشور از موقعيت استراتژيكي برخوردار است و دو قاره آسيا و اروپا را به هم متصل مي كند.

دولت تركيه اعلام كرده كه قصد دارد ضريب نفوذ اينترنت را در آينده نزديك به 48 درصد و درصد مالكيت رايانه را به 51 درصد برساند.

اين در حالي است كه برخي كارشناسان اين آمار را خوشبينانه مي دانند، زيرا در حال حاضر تنها 40 درصد از خانوارهاي ترك در خانه داراي رايانه هستند.

بر طبق پيش بيني ها ارزش فروش انواع رايانه در اين كشور از 2.8 ميليارد دلار در سال 2007 به 3.4 ميليارد دلار در سال 2008 خواهد رسيد. ارزش بازار نرم افزار اين كشور نيز از 687 ميليون دلار در سال 2007 به حدود 809 ميليون دلار در سال جاري ميلادي خواهد رسيد.

بازار خدمات
IT و اينترنت

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه بازار خدمات IT در تركيه ظرف سال هاي 2006 تا 2011 از رشد دو رقمي برخوردار خواهد بود. ارزش اين بازار در سال 2008 معادل 1.1 ميليارد دلار برآورد شده است و رشد متوسط آن تا سال 2011 حدود 12 درصد تخمين زده شده است.

در اين ميان خدمات اينترنتي با گسترش زيرساخت ها و كاهش هزينه دريافتي توسط ISP ها و با توجه به خصوصي بودن كسب و كارهاي مرتبط با ICT در اين كشور از سال 2004 بدين سو رشد سريعي داشته و ضريب نفوذ اينترنت در تركيه از 2.9 درصد در سال 2000 به 23 درصد در سال 2006 رسيده است. به بيان ديگر در حالي كه تعداد كاربران اينترنت در تركيه در سال 2000 تنها دو ميليون نفر بود اين رقم در سال 2006 به بيش از 17 ميليون نفر رسيده است و پيش بيني مي شود تا سال 2012 حدود 27 ميليون نفرشهروند ترك از اينترنت استفاده كنند.

ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در اين كشور در سال 2006 حدود 2.5 درصد بوده كه تا سال 2012 به 4.5 درصد خواهد رسيد.

تشكيل سازمان ويژه

تركيه براي افزايش سرعت حركت به سوي جامعه اطلاعاتي از سال 2005 واحد ويژه اي را براي هماهنگي تمامي پروژه هاي ICT كشور تاسيس كرده است.اين واحد به نام اداره جامعه اطلاعاتي در داخل سازمان دولتي برنامه ريزي يا SPO قرار دارد و تمامي پروژه هاي ICT را برنامه ريزي، هماهنگ و اجرا مي كند.

براي افزايش مشاركت وجلب همكاري و كسب موفقيت اين اداره از يك گروه مشاور با 41 عضو بهره مي برد كه همگي آنها در نهادهاي مهم دولتي و خصوصي مرتبط با ICT ها، دانشگاه ها و سازمان هاي غيردولتي حضور دارند. از جمله طرح هاي مهم و ضربتي در دست اجراي اين اداره ارائه خدمات اينترنت پرسرعت به تمامي خانوارهاي ترك و تسهيل دسترسي آنان به رايانه است. به همين منظور قرار است رايانه و اينترنت پرسرعت ارزان قيمت با دريافت مبلغ 370 دلار از هر خانوار در اختيار شهروندان تركيه قرار گيرد.

در همين راستا شركت هاي خصوصي براي تسهيل دسترسي به اينترنت سرمايه گذاري هاي كلاني انجام داده اند و از جمله Turk Telekom غول مخابراتي تركيه تا سال 2009 بيش از 800 ميليون دلار در زمينه ارائه خدمات اينترنت پرسرعت سرمايه گذاري خواهد كرد.

 

هزينه پايين اينترنت پرسرعت

در حال حاضر دهها سرويس دهنده اينترنتي ريز و درشت در تركيه فعال هستند كه طيف گسترده اي از خدمات را به كاربران خود ارائه مي دهند و ما در اينجا برخي از اين خدمات را با هم مرور مي كنيم.
شركت
TTNET از جمله ISP هاي بزرگ تركيه است كه از طريق Turk Telekom سرويس دهي مي كند. اين شركت خدمات خود را با سرعت حداقل 1 مگابيت در ثانيه و حداكثر 4 مگابيت در ثانيه ارائه مي كند. هزينه خدمات يك مگابيت اين شركت با ترافيك 4 مگابيت در ماه حدود 21 هزار تومان و بدون ترافيك معادل 36 هزار تومان است. سرويس 4 مگابيتي اين شركت نيز با بدون محدوديت ترافيكي به بهاي حدودا 66 هزار تومان در ماه عرضه مي شود.

Turk Net يكي ديگر از سرويس دهندگان شناخته شده اينترنت در تركيه است كه خدمات 1، 2 و 4 مگابيتي به كاربران ارائه مي دهد. هزينه دسترسي به اين سرويس ها كه هيچ گونه محدوديت ترافيكي نيز ندارند به ترتيب حدود 33، 40 و 50 هزار تومان در ماه است.

Superonline از جمله ديگر ISP هاي اين كشور است كه سرويس يك مگابيت خود را با ترافيك 4 گيگابايت در ماه به قيمت حدود 21 هزار تومان و سرويس 4 مگابيتي بدون محدوديت خود را با قيمت حدود 66 هزار تومان ارائه مي دهد. البته در صورت عقد قرارداد براي استفاده يك ساله از اين سرويس هزينه اين خدمات معادل 59 هزار تومان در ماه محاسبه خواهد شد.

گفتني است مرور سرويس هاي ديگر ISP هاي اين كشور نيز نشان مي دهد كه هزينه دسترسي به خدمات اينترنت پرسرعت در تركيه در موارد مشابه يكسان است.

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

 

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630