بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مرداد 1387 ـ   اوت  2008

 

تدريس کامل مباحث جهاد و قصاص

بوسيلهء رهبر معظم انقلاب!

حجه الاسلام مروی

معاون دفتر ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري

خبرگزاری برنا: حضور در درس خارج رهبر فرزانه انقلاب يکي از آرزوهاي هر طلبه‌اي در کشور و حتي ساير کشورهاي اسلامي است و بر همين اساس داشتن اطلاعاتي راجع به اين کلاس‌ها شايد گره گشاي برخي داوطلبان بي‌اطلاع از کم و کيف برگزاري اين کلاس‌هاي پر شور و علمي است. آن هم وقتي بسياري از بزرگان حوزه با وجود مسئوليت‌هاي فراوان خود را مقيد مي‌دانند در اين کلاس‌ها شرکت کنند و علت آن را بار علمي فوق‌العاده اين کلاس‌ها تبرکي که از محضر استاد دروس مي‌برند، عنوان مي کنند.

بنا بر اين اين گزارش، داوطلبان حضور در درس مقام معظم رهبري ملزم به داشتن ويژگي هايي هستند که صلاحيت علمي از مهمترين اين ويژگي ها مي باشد.

حجت الاسلام مروي، معاون دفتر ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري در گفتگويي اعلام کرد: ما دو تا شرط براي پذيرش طلاب داريم که يکي شرط علمي است. اينجا کساني مي توانند در درس حضرت آقا شرکت کنند که حتما کفايتين را خوانده باشند. اگر کسي کفايتين را نخوانده باشد، ما اجازه شرکت در درس را به او نمي دهيم. يا بايد پايه قبولي پايه 10 حوزه را –پايه 10 حوزه همان کفايتين است- از قم بياورند و از جاي ديگر هم قبول نمي کنيم.
وي در ادامه گفت: اگر بگويند ما آن موقع نبوديم، اينجا خودمان امتحان مي کنيم. اگر توانست کفايه را جواب دهد، مي تواند در درس شرکت کند.
به گزارش برنا، ملاک ديگر شرکت در درس خارج رهبر انقلاب، صلاحيت اخلاقي متقاضي است که طبق روال معمول پيگيري مي‌شود. در واقع صلاحيت علمي و اخلاقي شروط اصلي پذيرش طلاب در درس خارج رهبري است.
بنا بر اين گزارش، ميانگين شرکت کنندگان درس خارج رهبر فرزانه انقلاب که به شکل منظم در هفته برگزار مي‌شود، بين پانصد تا ششصد نفر است و با توجه به اينکه درس ساعت هفت صبح شروع مي شود، همه طلاب همان اول درس حضور دارند و به گفته شرکت‌کنندگان درس خيلي زنده، فعال و پرمحتوا برگزار مي‌شود.
شايان ذکر است کلاس هاي درس خارج فقه رهبري از سال 1369 به طور مرتب و به صورت سه روز در هفته تشکيل مي شود و تاکنون مباحث جهاد و قصاص به طور کامل تدريس شده است و ايشان در حال تدريس بحث مکاسب محرمه هستند.

 

برگرفته از سايت «فردا نيوز»:
http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=57215

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630