بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

تير 1387 ـ   ژوئن  2008

 

مفيد و مختصر

 

ضرورت تشکيل شورای عالی تبلیغات دینی!

مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر اینکه تبلیغات دینی از مدیریت و جامع و کلان بی‌بهره است، تشکیل شورای عالی تبلیغات دینی را ضرورتی برای رفع ضعفهای موجود عنوان کرد .

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه و مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باید نیاز بشر به دین را در دنیای معاصر بررسی کرد، اینکه انسان معاصر تا چه میزان به دین نیازمند است، اظهار داشت: تجربه و عقل اثبات می کند انسان معاصر به دین نیازمند است، بنابراین تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ضرورت بیشتری می یابد .

وی با اشاره به اینکه ضرورت تبلیغ مبنی بر اثبات نیاز بشر معاصر به دین است، تصریح کرد: نحوه گزینش و انتخاب بشر در دنیای گذشته راحت و ساده بود، شغلها و فعالیتها محدود بود . اما اینک با گسترش بسیاری در امور مختلف رو به رو هستیم که ما را در انتخاب دچار مشکل و بحران می کند. به همین علت اضطرابها و بحرانهای بشر بیشتر شده و خودکشی در انسان معاصر بیش از پیش است و این مسئله از مهمترین پیامدهای دنیای مدرنیته محسوب می‌شود .

حجت الاسلام خسروپناه با تأکید بر اینکه تنها عاملی که می تواند آسیب خطرناک را زدوده و کاهش دهد و انسان را در امنیت روانی و روحی قرار دهد، حقیقت دین و دینداری است و تبلیغ دین هم از ضرورتهای آن به شمار می رود، یادآور شد: در این عرصه ما با چالشها، موانع و آسیبهایی مواجه هستیم که نداشتن مدیریت جامع و کلان برای تبلیغ دین از آنها به شمار می رود. به طوری که در هیئتهای مذهبی هیچگونه نظارتی بر اشعار مداحی وجود ندارد .

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه آموزشهای لازم و تکنولوژی تبلیغ نداریم، به طوری که در حال حاضر بهترین و اصلی ترین شیوه برای تبلیغ دین را منبر می دانیم و شیوه دیگری را برای آن متصور نیستیم، افزود: سخنرانیهای منبری در صدا و سیما نیز دیگر جواب نمی دهد. با توجه به اینکه منبر خود رسانه است صدا و سیما هم بدون اینکه در این زمینه از تکنولوژی خاصی استفاده کند، سخنرانی را ضبط کرده و در سیما پخش می کند که می شود رسانه در رسانه و بازدهی لازم را نخواهد داشت .

وی با تأکید بر اینکه در بعد بهره وری از تکنولوژی ضعف داریم که باید برطرف شود، یادآور شد: همانطور که شورای امنیت، شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کنند، باید شورای عالی تبلیغات دینی نیز شکل گیرد و افراد و اعضای آن مسئولین سازمانهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر سازمانهای مرتبط باشند . افراد صاحبنظر هم باید یک برنامه جامع برای فعالیتهای تبلیغی در عرصه دین تدوین کنند تا با تدبیر، برنامه و سند با حملات ناجوانمردانه مبارزه و مقابله شود .

http://aftab.ir/news/2008/jun/19/c7c1213853508_religion_religion_religion.php

 

صندوق‌هاي صدقات از مهر ماه هوشمند مي‌شوند

معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) خبر داد: در راستاي اعتمادسازي بيشتر، صندوقهاي صدقات معابر، الكترونيكي شده و تخليه آنها به روش مكانيكي و بدون دخالت دست صورت مي‌گيرد.

سعيد ستاري در گفت‌وگو با ايسنا در توضيح بيشتر تغييرات صندوق‌هاي صدقات افزود: با استفاده از روش‌هاي الكترونيكي، صندوق‌هاي هوشمند صدقات، جايگزين صندوق‌هاي فعلي مي‌شود و بدين ترتيب، خيران و مردم با انداختن وجه در داخل صندوق مي‌توانند رسيد آن را دريافت كنند.

وي ادامه داد: همچنين در صورتي كه افراد تمايل به پرداخت تنها قسمتي از پول خود را داشته باشند، مي‌توانند با وارد كردن مبلغ مورد نظر، مابقي وجه را همراه با رسيد از صندوق دريافت كنند كه اين كار در مورد مسكوكات نيز قابل اعمال است.

معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: با اين اقدام، اطلاعات صندوق در مورد وجوه واريزي و برداشتي ثبت مي شود.

به گفته ستاري، در حال حاضر 350 هزار صندوق صدقات در معابر كشور وجود دارد؛ بنابراين توليد دستگاه‌هاي جايگزين اين تعداد، زمان مي‌برد؛ اما پيش‌بيني مي‌شود اين طرح در دهه فجر سال جاري، عملياتي و اولين صندوق الكترونيكي صدقات، راه‌اندازي ‌شود.

وي با اشاره به مكانيكي شدن تخليه صندوق‌هاي صدقات نيز به ايسنا گفت: براي جلوگيري از هرگونه سودجويي برخي از افراد از صندوق‌هاي صدقات در معابر و نيز پراكنده عمل كردن در تخليه دستي صندوق‌ها، سيستمي شبيه آنچه در ناوگان خدمات شهري شهرداري طراحي شده كه بر اساس آن، افراد با لباس فرم و ماشين‌هاي مشخص و با استفاده از روش‌هاي مكانيكي و قدرت مكش صندوق‌ها را تخليه مي‌كنند.

ستاري، خاطرنشان كرد: همزمان با تخليه صندوق‌ها و در مسير انتقال وجه، شمارش وجوه نيز انجام مي‌شود.

به گفته وي اين طرح در مرحله عملياتي شدن قرار دارد و از مهر ماه سال جاري به صورت آزمايشي در پنج استان تهران، فارس، آذربايجان شرقي ، خراسان رضوي و اصفهان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.   (سايت «ايران ـ ايران»)

 

یک امام زمان دیگر در قم دستگیر شد!

«مصطفی برزگر گنجی» دادستان قم ظهر امروز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی را پیرامون وضعیت امنیتی در قم و آخرین پرونده‌های جنجالی این شهرستان ارایه کرد.

دادستان قم در بخشی از اظهارات خود در خصوص پرونده فردی به نام «علیرضا پ.» كه ادعا دارد امام دوازدهم است گفت: شخصی كه ادعا داشت امام دوازدهم است و با شیادی و كلاهبرداری افراد ناآگاه را منحرف می‌كرد، خوشبختانه شناسایی و دستگیر شد. وی ادعای امام زمانی دارد، به سمت جمكران نماز می‌خواند و مطالبی را در یك كتاب با عنوان «القائم» جمع آوری كرده است.

برزگر گنجی با تاکید بر این که «وی هم اكنون در زندان به سر می برد و هم چنان بر ادعای خود باقی است» گفت: وی هنگام بازداشت از ادعای خود بازگشت و اعتراف به شیادی كرد اما بعد از مدتی در زندان دوباره ادعای خود را مطرح نمود.

وی افزود: كتابی كه این فرد چاپ كرده بود را خدمت مراجع فرستادیم و حكم ارتداد این شخص از سوی مراجع عظام تقلید در قم صادر شد.

دادستان قم در بخش دیگری از اظهارات خود با هشدار نسبت به این که حتی فعالیت‌های رمالان و دعانویسان نیز در قم بیشتر شده است، گفت: هم اكنون 20 رمال در قم زندانی هستند و امید می‌رود تا قبل از نیمه شعبان بساط كلیه رمالان مستقر در قم برچیده و تخریب شود.

این گزارش می‌افزاید: طی چند سال اخیر بسیاری از شخصیت‌های آگاه مذهبی و سیاسی از نهادهای مختلف اعم از حوزه علمیه، دستگاه قضایی، مجمع تشخیص، دولت، مجلس، دانشگاه‌ها و... نسبت به پدیده رواج خرافات و افزایش تعداد مدعیان ارتباط با حضرت مهدی (عج) هشدار داده‌اند. با این حال و به رغم این هشدارها، این روند متاسفانه نه تنها متوقف نشده که حتی بیشتر هم شده است. بازداشت زنی در شهرستان سقز که ادعا می‌کرد حضرت خدیجه است، ماجرای بهمن ماه در شهرستان بهبهان، و بازداشت چندین نفر در کرج، اصفهان، تهران، قم، تبریز، مشهد، سقز و برخی شهرهای دیگر که ادعا می‌کردند با امام زمان ارتباط دارند یا حتی خود امام زمان هستند! شواهدی از این مساله است. تا آن جا که آیت‌الله مکارم شیرازی هفته قبل خواستار برخورد قاطع‌تر با مدعیان دروغین حضرت مهدی (عج) شد و حجت‌الاسلام محمد سلیمی دادستان دادسراهای ویژه روحانیت كشور تاکید کرد «ادعاهای دروغین ارتباط با امام زمان (عج) و یا حضرت فاطمه زهرا (س)» یک خطر جدی برای دین اسلام است و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

خبرنگار شهاب‌نیوز در پایان آورده است: به نظر می‌رسد که حل ریشه‌ای این پدیده خطرناک قبل از هر چیز منوط به پاسخگویی به این سئوال است که به راستی چرا در چند سال اخیر شاهد گسترش هشداردهنده خرافات و افزایش تعداد شیادانی که از اعتقادات پاک مردم به امام زمان سوءاستفاده می‌کنند، هستیم؟   (شهاب‌نیوز)

 

فاکس نیوز اهداف آمریکا از «ربودن احمدی نژاد» را فاش کرد

دو روز پس از لو رفتن عملیات آمریکایی در بغداد برای ربودن احمدی نژاد، شبکه خبری فاکس نیوز، ساعتی پیش در مصاحبه ای با ریچارد پیر سون، معاون عملیات سری پنتاگون دلایل تلاش آمریکا برای ربودن احمدی نژاد را اعلام نمود.

پیرسون در مصاحبه ای اعلام نمود به دلیل پایان یافتن دوره ریاست جمهوری بوش، گروه مشاوران پنتاگون تصمیم گرفته است تا رئیس جمهوری لایقی را به جای او انتخاب کند. از این رو به دلایل زیر پروژه ربایش احمدی نژاد به ایالات متحده جهت نشاندن او بر پست ریاست جمهوری ایالات متحده انجام گرفت:

1- استفاده از افکار مترقی و پیشرو پرزیدنت احمدی نژاد جهت رشد اقتصادی در آمریکا، کاهش تورم و بیکاری، کم کردن نرخ سود، رونق زمین و مسکن، بالا بردن ارزش پول

2- ترویج عدالت و مهرورزی در سراسر ایلات متحده

3- انجام سفرهای استانی در آمریکا

4- جلوگیری از مخالفتهای او با آمریکا!

5- در اختیار گرفتن حق کپی رایت پرزیدنت احمدی نژاد، در ایده مهم مدیریت جهانی

6- در اختیار گرفتن تیم قدرتمند مشاوران او

7- کسب محبوبیت جهت امریکا در بین کشورهای فقیر خاورمیانه!

8- اعلام خواهر خواندگی بین تهران و واشنگتن

9- آزاد شدن سفر مردم آمریکا به ایران

10- اعلام آمریکا به عنوان استان سی و دوم ایران

11- بردن نفت به سفره مردم آمریکا

12- اعدام بالینجر، رئیس خائن دانشگاه کلمبیا

 

http://blog.360.yahoo.com/blog-gPnqGZQ5eqgWbImYVAAoeQ--?cq=1

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

و يا مستقيماً در اينجا:

ای - ميل شما (در صورت تمايل به دريافت پاسخ لازم است!)

 

 

لطفاً از افزودن تصوير در اين ای  ميل خودداری کنيد چرا که انتقال آن بدين وسيله ممکن نيست.

Your message:             : پيام شما

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630