بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

تير 1387 ـ   ژوئن  2008

 

 ندای آزادی

بازگشت به صفحه نخست

 

آغاز به کار سایت ندای آزادی
(برای جمهوری، دمکراسی و لائیسیته در ایران)


       سیر شتابان تحولات سیاسی در ایران و در منطقه و واکنش های جهانی (و از جمله تهدیدات نظامی) در مواجهه با ماجراجویی های بنیادگرایی اسلامی در ایران و موقعیت پراکنده، کم اثر و غالبا نوستالژیک اپوزیسیون، نیاز به رویکردهای نوین، فراگیر و به روز را در عرصه سیاسی و اجتماعی و نظری به نیازی فوری بدل ساخته است. در این میان نیروهای دمکرات، لائیک (و سکولار) و جمهوری خواه به رغم آن که یکی از کیفی ترین بخش های جامعه ایران را تشکیل میدهند، اما از فرقه گرایی، پراکندگی و تشتت بسیار رنج می برند. تلاش های سیاسی پیگیر با بازده های کم؛ سایه روشن های پر ابهام در گمان زنی ها از روندهای سیاسی؛ حضور سنگین ایدئولوژی گرایی در سیاست ورزی و پروژه روشنگری و همچنین روزمره گرایی و بی افقی و تاثیر نامحسوس بر رویداد های کشور؛ همه و همه بازبینی و مرور بر پیکار سیاسی- نظری پراکنده و غالبا متکی بر روش های قدیمی علیه استبداد دینی حاکم بر ایران را به ضرورتی مبرم بدل ساخته است. جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران به مثابه بخشی از نیروهای اپوریسیون دمکراتیک و جمهوری خواه ایران نیز به رغم خود ویژه گی هایش از این دشواری ها بری نیست و تجربه چند ساله اخیر بیش از آن که نشانگر پاسخ های روشنی از سوی این جریان یاشد، دشواری سیاست ورزی دمکراتیک در خارج از کشور را نمایان ساخته است. با این همه تنها با سازمان دادن گفتگو در پیکار اجتماعی می توان از جدیت تلاش برای راه یابی سخن گفت. این راه یابی نیز از طریق درون گرایی به دست نمی آید بکه با رویکرد بیرونی، سیاست درهای باز و تمرکز بر پرسمان های کلیدی جامعه صورت می پذیرد. در واقع پرسش اساسی این جا است که آیا پروژه روشنگری و سیاست ورزی در ایران از طریق تلاش برای همگانی نمودن پرسش های ذهنی امان طی می گردد و یا از طریق تبدیل پرسش های عمومی جامعه به دغدغه های ذهنی خویش؟
       سایت ندای آزادی تلاش میکند با همراهی اندیشمندان و کوشندگان سیاسی با سپهرهای نظری گوناگون از طریق سازماندهی رایزنی و تبادل نظر به کنکاش در پرسش های فوق بپردازد.
       ندای آزادی با استفاده از امکانات تکنیکی تبجا( سایت تاکنونی همراهان جمهوری خواهان لائیک و دمکرات در هانور) کار خود را آغاز می کند و با غیر فعال شدن صدای ما و در آستانه سومین گردهمایی سراسری جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران در بروکسل در روزهای 19، 20 و 21 سپتامبر، توجه ویژه ای به سازماندهی مباحثی که توسط فعالان آن طرح شده و می شود، خواهد داشت. با ان همه ندای آزادی به رغم تعلق خاطرش، ارگان این جنبش نبوده و گردانندگان آن بر آنند که از طریق بازتاب نظرات گوناگون مطرح در جامعه، امکان عمق بخشیدن به پلورالیسم فکری و سیاسی برای هموار کردن راه تحقق جمهوری، دمکراسی، سکولاریسم و لائیسیته در ایران فراهم گردد. گام های مشترک ما و همکاری شما نشان خواهد داد تا چه حد ندای آزادی پاسخگوی نیازهای فوق خواهد بود و یا تا چه حد باید بدان به متابه تجربه ای دیگر در راه نوگرایی سیاسی نگریست. برای ارسال نطرات و مقالات خود و همکاری با ندای آزادی با آدرس های زیر تماس بگیرید.


 لینک ندای آزادی: www.tabja.com
آدرس های تماس: info.nedayeazadi@gmail.com  ,  news.nedayeazadi@googlemail.com   

                  

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

و يا مستقيماً در اينجا:

ای - ميل شما (در صورت تمايل به دريافت پاسخ لازم است!)

 

 

لطفاً از افزودن تصوير در اين ای  ميل خودداری کنيد چرا که انتقال آن بدين وسيله ممکن نيست.

Your message:             : پيام شما

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630