بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

خرداد 1387 ـ   ژوئن  2008

 

نگاه های سريع بر وقايع قابل تأمل

 

·         چگونه سانسور رسانه ها در برمه باعث نسل کشي هزاران نفر شد

سام قندچي
 

متأسفانه در مطبوعات اپوزيسيون در يک ماه اخير اصلاً توجهي به يکي از بزرگترين جنايات عليه بشريت در برمه نشد. 134 هزار نفر در اثر توفان دريائي کشته شدند. ولي توفان دريائي بر عکس زلزله «قابل پيش بيني» است. اما دولت نظامي برمه که مطبوعات را به شدت سانسور ميکند باعث شد که خبر وقوع توفان به مردم نرسد و در نتيچه مردم مناطقي که در خطر بودند بدون تخليه مناطق کشته شدند.

 

حتماً به ياد داريد توفان دريائي مشابه کاترينا که در سال 2005 در نيو اورلئان آمريکا روی داد و اطلاعات پيش بيني هواشناسي پيش از وقوع توفان به مردم رسيد، همه شهر را تخليه کردند، و با وجود آنکه کل شهر نيو اورلئان ويران شد و ميلياردها دلار خسارات ببار آمد، چندان تلفات جاني به بار نياورد.

 

در صورتيکه در برمه در ماه گذشته فقط درصد کوچکي از مردم مناطق آسيب ديده که به راديوهاي خارجي گوش ميکردند از پيش بيني وقوع توفان دريائي در مناطق خود آگاه شدند و توانستند از مهلکه جان سالم به در ببرند. 134 هزار نفر مردند و هنوز هم به خاطر کارشکني دولت برمه براي رساندن امدادهاي بين المللي، بازماندگان توفان نيز در خطر مرگ قرار دارند.

 

بنظر من اين يک رويداد دهشتاک تاريخي است که سانسور اطلاعات باعث نسل کشي شده است و در واقع نشان ميدهد که نقل و انتقال اطلاعات در عصر کنوني ديگر فقط يک چيز زينتي نيست و مسأله مرگ و زندگي مردم است.

 

دولت برمه نظير دولت جمهوري اسلامي از بزرگترين سانسور کنندگان اينترنت در جهان است.

 

بله آنهائي که مسؤل فيلترينگ اينترنت و پارازيت انداختن بر روي تلويزيون ها و راديوهاي خارجي در ايران هستند، اگر اتفاق مشابهي براي مردم ما بيافتد، خون مردم روي دستشان خواهد بود.

 

ايرانسکوپ:

http://www.iranscope.com

14 خرداد 1387 – 3 ژوئن 2008

 

·       ده مسلمان مسیحی شده در شیراز دستگیر شدند

           خبرنامه دانشجوئی امیر کبیر

به گزارش خبرنامه دانشجوئی امیر کبیر روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه نیروهای امنیتی در شهر شیراز ده تن از افرادی را که از اسلام به مسیحیت گرویده اند بازداشت کرده اند.در این حال قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل جمهوری اسلامی می گوید:ده تن از متهمان دستگير شده در پرونده انفجار حسینیه شیراز از اهالي استان فارس هستند که با اسرائیل و امریکا مرتبط بوده و خیال داشته اند در مکانهای پرجمعیت و کنسولگری روسیه بمبگذاری کنند .

خبرنامه امیر کبیر نام چهار تن از دستگیر شدگان راهمایون شکوهی غلامزاده، فریبا ناظمیان پور، امیرحسین باب اناری و فاطمه شناسا که اعضای دو خانواده هستند اعلام کرده است . این خبر نامه محل دستگیری را فرودگاه شهر شیراز اعلام کرده و می نویسد :

«برخورد با اقلیتهای مذهبی به طور چشمگیری در سالهای اخیر افزایش یافته است بطوریکه مجلس ایران پیشنویس قانون جزائی را تصویب نمود که بموجب آن تغییر دین از اسلام به ادیان دیگر “ارتداد” و فرد مرتد به مرگ محکوم میگردد".

در این حال قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل جمهوری روز جمعه 3 خردادماه (23 ماه مه) با اشاره به پرونده انفجار شیراز دستگیری ده تن در شیراز را تائیید می کند و به خبرگزاری دولتی فارس می گوید : " ده تن از متهمان دستگير شده در اين پرونده از اهالي استان فارس هستند و رسیدگی به این پرونده یه جای دادگاههای استان فارس در تهران صورت خواهد گرفت .

وی به این خبرگزاری می گوید :«فعاليت اين گروه از يكسال قبل آغاز شده و قضاياي سد سيوند و ماجراهاي ديگري را نيز اين افراد ايجاد كرده و دامن زده‌اند" وی همچنین به دخالت کشورهای خارجی در انفجار تاکید می کند و می افزاید :«حمایت آمريكا و اسرائيل از اين گروه تروريستي محرز شده و براساس اسناد مالي و مدارك بدست آمده از اين افراد و همچنين اعترافات متهمان اين ارتباط مشخص و محرز شده است .گزارش خبرگزاری فارس را اینجا بخوانید.

دری نجف آبادی وزیر اطلاعات کابینه سید محمد خاتمی است که در رسوائی موسوم به "قتلهای زنجیره ای " ناچار به کناره گیری شد .وی که از روحانیون محافظه کار در جمهوری اسلامی است متهم به صدورفتوا و دستور برای کشتن فروهر ها و عده دیگر از نویسنگان ایرانی است . وی در کتاب خاطرات خود علت استعفای خوداز وزارت اطلاعات را چنین توصیف می کند :«...جریان دوم خرداد پس از آنکه متوجه شدند اینجانب دست نشانده آنها نیستم گفتند دری آدم امنیتی نیست و حتی هیچ دوست امنیتی ندارد که در وزارت خانه به یاری اش بشتابد. این جریان فکر می کرد که من یک مهره هستم و تسلیم مطلق آنها می شوم. در رابطه با این جانب آنها اشتباه کردند. فکر می کردند می شود دری را دور زد یا به طور مثال ابطحی می تواند به او دستور بدهد...»

دری نجف آبادی در این کتاب سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان را در قتل های زنجيره ای دخیل می داند و با اشاره به نزدیکی خاتمی با مصطفی موسوی (کاظمی) متهم دیگر این پرونده می نویسد : «...در يک جلسه ای که مسوولان وزارت با آقای خاتمی داشتند، آقای موسوی را به ايشان معرفی کردم. آقای خاتمی سريع گفتند: من ايشان را می شناسم و از دوستان ماست و ايشان نياز به معرفی ندارد...." (ص ۲۵۸)                                       http://www.autnews.info/archives/1387,03,0009493

 

·       من در بازداشگاه وزرا

            مراد ششم 

  

خب ... بالاخره بعد از حدود يك سال از آغاز طرح امنيت اجتماعي و مبارزه با بدحجابي و اين قرتي بازيا، چشم ما هم به جمال بازداشگاه معظم وزرا روشن شد ... هول نكنيد ... من متهم نبودم... رفته بودم يه بنده خدايي رو كه دستش از دنيا كوتاه بود از دست اين ديوصفتان پاچه گير نجات بدم ... حالا خودتون ببينيد شرايط چطور بود كه "من" پاشدم با پاي خودم رفتم وزرا ... البته قبلش وقتي خبر رسيد دوست عزيز در بند است از وسط راه عزيمت به روزنامه برگشتم خونه و از اين رو به اون رو شدم ... مقنعه، سارافون بلند(اين از بقيه مانتو ها بلندتر بود) ... بليز مشكي زيرش ... لاك پاك كرده ... موها تو ... خلاصه یه دگردیسی کامل داشتم با اين حال باور كنيد اندازه سر سوزن اعتماد به نفس نداشتم به خاطر همين بود كه "زي" رو هم با خودم بردم ... خدا قسمت نكنه ...  به جز يه خانوم مهربون كه اونجا بود و منم سريع سوء استفاده كردم و هره  و كره راه انداختم بقيه مثل برج زهرمار مي موندن ... يكشيون كه دور از جون مثل نگهبان جهنم بود ... كلي تو دلم بهش فحش هاي مردونه لايق استاديوم دادم... دختره نيم وجبي انگار صبح اول صبحي زهرمار خورده بود از خونه اومده بود بيرون ... به هر حال مشكل دوست عزيزمان با يك عدد ساق دست حل شد ...  بنده خدا خيلي سعي مي كرد خودش رو خونسرد و پايدار نشون بده اما وقتي اومديم بيرون حرف كه مي زد چونه اش مي لرزيد ... انقدر عصبي شدم از اين صحنه كه حد نداشت ... مجبور شدم از خودم دلقك بازي در كنم كه مثلا از اون حس بياد بيرون خيرسرم! ...

 

1- يه بنده خدايي اونجا بود كه به خاطر سينه هاي بزرگش گرفته بودنش! چي كار كنه خبببببببببب ؟

 

2- يه قسمت بود مثل آمپول زني ، پرده داشت ... اونايي كه براشون مانتو مياوردن مي رفتن اون پشت عوض مي كردن، مرحله بعدي بايد با قيچي مانتو قبلي خودشون رو پاره پاره مي كردن مي انداختن دور... به نظر من چندش آورترين بخش ماجرا همين جا بود. اما اون دوستم گفت اونجايي كه مثل زندانيا با شماره از آدم عكس مي ندازن خيلي اعصاب خورد كن تره .... البته فكر كنم اون چون به مرحله مانتو جردهي نرسيد چنين نظري داشت ... اما به هر حال كل ماجرا دستشويي گنده ميكنه تو اعصاب آدم  

 

3- چند ساعت بعد كه داشتم به اون شرايط فكر مي كردم و قيافه اون دختره عنق ميومدم جلوي چشمم به خودم مي گفتم اگر دنيا صد دور بچرخه و حالا يه جوري بشه كه اينا خار و خفيف بيوفتن زيردست من، چي كارشون مي كنم؟ بعد بدون اينكه احساس شرمندگي كنم ديدم ذهنم آمادگي سناريو نويسي براي "اره 7" رو داره!                 http://6mordad.blogfa.com/post-93.aspx

 

·       ارگان «کارگزاران» دست به دامان مرتدهای جبههء ملی شد

 رجانیوز

         روزنامهء ارگان حزب کارگزاران برای تخریب دولت دست به دامان جبهه ملی مرتد شد و در صفحه 2 خود بیانیه این گروه را، که به تخریب عملكرد اقتصادی و سیاست خارجی دولت اختصاص دارد، منتشر و ادعا کرد: «دولت، بدون سیاست مدیریتی صحیح، بی‌اعتنا به منطق و علم اقتصاد و ضرورت تشویق تولید داخلی كه برای مردم اشتغال و درآمد می‌آفریند، به آزادگذاری واردات و بی‌اعتنایی به قاچاق و حتی كاهش یا حذف موردی تعرفه‌های گمركی به نفع افراد خاص یا كالاهای خاص، به بهانه افزایش عرضه در مبارزه با تورم، با ایجاد رقابت ناسالم و ناعادلانه كالاهای ارزان و بی‌كیفیت وارداتی در رقابتی نابرابر با صنایع داخلی، عملا صنایع كشور را به تعطیلی و ورشكستگی كشانده است. در حالی كه انحصار واردات و حلقه‌های تنگ توزیع در دست گروه‌های خاص است، افزایش عرضه یا كاهش هزینه‌ها یا قیمت‌های تمام شده كالاهای وارداتی هیچ تاثیری در كاهش هزینه برای مصرف‌كننده نداشته است».

         در پي انکار حکم الهي قصاص از سوي جبهه ملي، امام (ره) در تاریخ 25/3/60 اين گروه را مرتد اعلام کردند: «اینها مرتدند. جبهه ملی از امروز محکوم به ارتداد است... متاثرم از اینکه با دست خودشان اینها گور خودشان را کندند». (صحیفه نور جلد 14 صفحه 463- 462).

         استفاده از بيانيهء يک جريان مرتد براي تخريب دولت در حالي از سوي ارگان حزب کارگزاران دنبال مي شود که اين روزنامه در حاشيه امن قضايي بر حجم حملات خود به دولت افزوده و پیش از این نیز درخصوص علت غیبت رئیس جمهور در مراسم روابط عمومی وزارتخانه ها و ادارات که به دليل کسالت شدید دکتر احمدي نژاد رخ داده بود، ادعا کرد اين غيبت بخاطر اين بوده است که وی به همراه تنی چند از وزرای دولت به تماشای فوتبال مشغول بوده اند!

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630