بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

خرداد 1387 ـ   ژوئن  2008

 

گلچين باغ های مجازی....

 

خبرهای موثقی داریم که بوش از ما می ترسد

احمدی نژاد

خبرگزاری ايسنا: رئيس‌جمهور در اجتماع فرماندهان و مديران نيروي مقاومت بسيج سراسر كشور با بيان اين كه قدرت‌هاي استكباري در پي ايستادگي رهبري عزيز، ملت ايران و بسيجيان، در سراشيبي سقوط قرار گرفته‌اند، تصريح كرد: علي‌رغم همه فشارها، تهديدها و تحريم‌ها، سازندگي انجام شده در دوران حاكميت جمهوري اسلامي بي‌نظير و نسبت به گذشته داراي جهش‌هاي فوق‌العاده است.

رئيس شوراي عالي امنيت به خيالات خام رئيس‌جمهور فعلي آمريكا براي تهديد و ضربه‌زدن به جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: خبرهاي موثقي داريم كه هر وقت بوش چنين خيالات خامي به سرش زده است، فرماندهان نظامي‌اش آن‌چنان تصوير شفاف و البته وحشتناكي براي او توصيف كرده‌اند كه وي از اين تفكرات پشيمان شده و وحشت كرده است.

رئيس‌جمهور با بيان اين كه بوش نيز همچون اسلافش چنين آرزويي را با خود خواهد برد، افزود: نيروهاي هوشيار و مقاوم ارتش، سپاه و بسيج دست هر كسي را كه قصدي عليه جمهوري اسلامي داشته باشد، قطع خواهند كرد.

رئيس شوراي عالي امنيت با بيان اين كه ما بايد خود را براي تحولات بزرگ جهاني آماده كنيم، گفت: فروريزش نظام سرمايه‌داري بسيار سريع‌تر از ماركسيست‌ها و كمونيست‌ها اتفاق مي‌افتد و ما بايد از امروز خود را براي حضور موثر در مديريت جهاني آماده كنيم.

http://www.iranpressnews.com/source/041024.htm

 

مي خواهيم مناسبات جديدي در دنيا تنظيم کنيم

احمدي نژاد 

          ایسنا: محمود احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه (نظريات اقتصادي و سياسي پنجاه سال گذشته دنياي غرب شکست خورده است)، اعلام کرد؛ (مي خواهيم مناسبات جديدي در دنيا تنظيم کنيم.) رئيس جمهور در ديدار استادان نمونه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال 86 خاطرنشان کرد؛ مشاهده مي کنيم در بخش اقتصادي دره يي عميق ميان کشورهاي ثروتمند و فقير وجود دارد. نظريات توسعه اقتصادي موجب شده تا ثروت کشورها به جيب عده يي ثروتمند در دنيا برود ولي آنها امروز به پايان راه رسيده اند. رکود اقتصادي در امريکا آغازي بر پايان تئوري هاي اقتصادي پنجاه سال پيش آنها است. به نظر مي رسد امروز جهان نيازمند نظريه جديدي در باب اقتصاد است. به گزارش ايسنا احمدي نژاد با اشاره به اينکه (اگر در نظام موجود کار کنيم، نمي توانيم بدون توجه به الزامات آن عمل کنيم)، گفت؛ امروز همه جهان به اين نتيجه رسيده که اين کاروان پنجاه ساله انتهاي راه خود را طي مي کند. تئوري انقلاب و نظريه آرمان اسلام بايد براي جهان تدوين شود و بخش عمده اين تدوين بر عهده دانشمندان و دانشگاهي هاي ماست. دموکراسي غربي و امنيت غربي به بن بست رسيده است. شما مي بينيد که آنها نمي توانند مشکلات افغانستان عراق و آفريقا را حل کنند. رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه (نظم موجود به زودي از بين خواهد رفت)، تصريح کرد؛ صداي فرو ريختن اين نظم دنيا را پر کرده است. ما مي خواهيم مناسبات جديدي در دنيا تنظيم کنيم. آيا مي توان با اين نظم موجود حرکت کرد؟ اگر کسي بخواهد در اين نظم حرکت کند، نمي تواند بر آن غلبه يي داشته باشد. اگر ملت ايران از دو سال پيش در مساله هسته يي پيروز شدند، به خاطر آن بود که از اين نظم خارج شدند، آنها ايستادند و اگر مي خواستند بر اين اساس عمل کنند به هيچ وجه به نتيجه نمي رسيدند. وي با تاکيد بر اينکه (توليد علم و تربيت نيروي انساني مورد نياز کشور همواره از ماموريت هاي دانشگاه ها بوده است)، افزود؛ خوشبختانه امروز در توليد علم به سرعت جلو مي رويم و انتظار ما اين است که نهضت توليد علم با شتاب بيشتري حرکت کند چون بايد در توليد علم حرف اول را نه تنها در منطقه بلکه در دنيا بزنيم.

 

مخالفت با سانسور ويژگی برجسته دولت نهم

غلامحسين الهام

سخنگوی دولت گفت: يکی از ويژگی های برجسته دولت نهم استقبال از امر گسترش آزاد اطلاعات و مخالفت بنيادی با امر سانسور در کشور است.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين الهام که در دومين همايش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرايی که با عنوان خدمات دولت مردمی و چالش های اطلاع رسانی از سوی شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به ويژگی های دولت نهم در عرصه اطلاع رسانی گفت : حفاظت از اصل آزادی رسانه ای، پرهيز از سيطره و انحصار رسانه ها در خدمت دولت، اجتناب از امر مريد پروری و متملق پروری، حمايت جدی از اصل آزادی بيان و انتقاد در برابر دولت از ويژگی های برجسته دولت نهم در امر اطلاع رسانی است.

وی با اشاره به ويژگی امروز عرصه اطلاع رسانی گفت: اين ويژگی در دولت نهم حساس تر و ممتازتر و ازچند جهت قابل تامل است اول اينکه خاستگاه دولت و ارتباط مستقيم آن با بدنه جامعه و مردم باعث شده است که کارکرد ويژه ای به رئيس دولت و اعضای دولت نهم در عرصه های ملی، استانی و منطقه ای بدهد.

رئيس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: ما به جز دو سال اول انقلاب تا آغاز سال ۶۰ که با وضعيت ويژه ای در عرصه رسانه های مکتوب مواجه بوديم و در دوره های ممتدی با رسانه های مکتوب محدود درعرصه اطلاع رسانی نيز سپری شد، عبور از اين جريان با نزديک به يک دهه ما را وارد فضای گسترده ای از رسانه ها کرد.

الهام تصريح کرد: توسعه فناوری اطلاعات امروز هر فرد را در منزل و محل کار خود به يک رسانه تبديل کرده است و انديشه های فردی هم در اين قالب به سرعت به عنوان پيام به عرصه های مختلف جامعه و حتی به عرصه های جهانی منتقل می شوند.

وی افزود: تکثر رسانه های رسمی مکتوب و توسعه بخش های مختلف سيمايی و صدايی در عين تمرکز مديريت، وجود نگرش های مختلفی را حتی در رسانه ملی ايجاد کرده است.

وزير دادگستری خاطر نشان کرد : سلايق مختلف رسانه ای، اتکای ويژه رسانه ها بر جريانات فکری، احزاب و گروه های سياسی ويژگی ديگری است که در امر رسانه ای شاهد آن هستيم.

الهام تصريح کرد: حجم کارکرد دولت وحضور آن درهمه عرصه ها به ويژه دراستانها و روستاها و نيزفعاليت پرکار در عرصه بين المللی توجه ويژه جهانی به رئيس جمهور و به طور عام ملت ايران انتظارات رسانه ای را مضاعف کرده است و امروز توسعه امر اطلاع رسانی و روابط عمومی به يک مطالبه عمومی تبديل شده است که رهبر معظم انقلاب نيز بر آن تاکيد دارند.

وی در پايان خاطر نشان کرد: ما متصديان امر اطلاع رسانی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی امروز در يک فضای حساس و موثری قرار داريم که بايد کارکرد خود را با رسالت و مبانی فکری همراه کرده و فرصت را برای دفاع از منافع ملی مغتنم بشماريم و اين مستلزم شناخت آسيب ها و بهره گيری از کارشناسان و اساتيد فن است.

 

پتیشن در اعتراض به ظهور امام زمان

وبلاگ کافه ناصری

محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در سخنرانی خود در جمع طلاب گفت که امام زمان دارد جهان را مدیریت می‌كند و ما داریم می‌بینیم دست هدایت آقا امام زمان در همه امور كشور نمایان است.

راستش مثل هر شیعه دیگری من هم فکر می‌کردم خوب است امام زمان ظهور کند و اعتقاد داشتم ظهور ایشان، علیرغم بعضی حرف و حدیث‌ها در مورد بکش بکشی که می‌گویند در آن زمان قرار است اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث اتفاقات خوب شود. اما الان پشیمانم.

در این حد پشیمانم که می‌خواهم پتیشن راه بیاندازم و از امام زمان بخواهم لطفًا ظهور نکند. اگر نتایج مدیریت ایشان این وضعیتی است که در جهان می‌بینیم که اصلاً در شان یک امام که هزار سال امتش را منتظر نگه داشته نیست.

توی کتاب‌های دینی ما نوشته بود ایشان می‌آیند و عدل و داد می‌گسترانند. اگر حرف آقای احمدی‌نژاد درست باشد که خب تا حالا که هیچ نشانه‌هایی از این گسترش دیده نمی‌شود.

یا باید احمدی‌نژاد حرفش را پس بگیرد یا امام زمان دست داشتنش را در وضعیت امروز جهان تکذیب کند یا من پتیشن راه می‌اندازم که آقا ظهور نکند.

اگر قرار باشد ایشان ظهور کند و آش همین آش باشد و کاسه همین کاسه، خب داریم زندگی‌مان را می‌کنیم؛ بی‌خیال ظهور!

 

آقا!

عادل شاه

بي شک  آقا مثل خيلي از افراد در يک روز و يا يک شبي متولد شده،شايد مثل خيلي از افراد زندگي ساده اي داشته به طوري که باساده زيستي و قناعت « خواسته و يا نا خواسته  » خو گرفته.

 خودش مي گفت که زندگي ما به سختي مي گذشت، خودش مي گفت من يادم هست شب هائي اتفاق مي افتاد که در منزل ما شام نبود ، مادرم با زحمت شام براي ما تهيه مي کرد و آن شام هم چيزي نبود جز نان و کشمش .

آقا خودش مي گويد منزل پدرى من که در آن متولد شده‏ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه‏اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى‏رفتيم تا مهمان برودم.

اي آقا، کجاي کاريد؟ به لطف شما مردم ديگر توان خريدن و داشتن همان زير زمين را ندارند قسطي و وامي هم از عهده خريدن آن بر نمي آيند و آرزوي همان زير زمين را بايد به گور ببرند. 

 ولي بر عکس شما چي! ويلائي جنگلي ،  نفتي ، معدني ، طلايي ، به نام ايران با مساحت يک ميليون ششصد هزار و صد و نود پنج متر مربع داريد ، يک ويلائي پر از جنگل ، پر از دريا ، پر از ساحل ، پر از باران ، پر از گاز ،پر از ... داريد که هر موقع دلت خواست يک تکه اي از آن را به مومنان و مسلمانان ديگر نقاط دنيا مي دهي.

http://adelshah.blogfa.com/8703.aspx

 

نامه ای سرگشاده به مردم ِجهان یا ایران بنویسید!

اين انشای يک دختر عرب از شوش دانيال است گه برايتان می فرستم (سما بهمنی، معلم):

من می خواهم برای مردم وطنم نامه ای بنویسم. ایران خیلی در خطراست و کم کم دارد نابود می شود. بلا نسبت بعضی از مردم، کسانی هستندکه هیچ به فکرِ مردم نیستند ولی بعضی از آنها آنقدر محترم هستند که حد و حساب ندارد. کم کم همۀ شرکت ها نابود می شوند، بخصوص شرکتِ نیشکرِ هفت تپه. کارگرهای هفت تپه، هر روز اعتصاب یا تظاهرات به پا می کنند. نمی دانم حالا آن کشورها به کشورِ ما ایران، چه می گویند؟ وضعیت انسان های ایران بیش از حد خراب شده و فرزندان ِ کارگران هفت تپه پول ندارند چیزی بخرند. آنها دیگر حتی چیزی هم نمی خورند چون این دو سه ماه است که حقوق ندارند. مردمی که به احمدی نژاد رأی دادند، آیا می بینند او بجز اینکه جنس ها را گران کرده و مردم را به بدبختی و بیچارگی رسانده، دیگر هیچ چیزی نکرده است؟ خوردن و پوشاندن خودش، از دولت است ولی به فکرِ مردم  وطنش نیست. من خودم که یک دختر هستم، هر روز به خاطرِ وطنم می گذارم شب که شد، به خاطرِ این همه بدبختی و بیچارِگی که به سرِم آمده گریه می کنم.

عاطفه سعده

مدرسه راضیه

شوش دانیال

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

تنها اظهار نظرهائی که نکتهء تازه ای را به بحث بيافزايند

در پايان مقالات ذکر خواهد شد

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630