بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت 1387 ـ   مه  2008

 

گلچين باغ های مجازی....

 

28 ميليون نفر از جمعيت كشور بي‌سوادند

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور

خبرگزاري دولتي فارس ـ سنندج ـ ابراهيميان، معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور، گفت: 28 ميليون نفر از جمعيت كشور بي سوادند كه براي زدودن محروميت بي سوادي از چهرهء اين طيف وسيع نياز به بستر سازي در سنين پايه دارد.

او با اشاره به اينكه معيار باسواد بودن فقط خواندن و نوشتن نيست اظهار داشت: آمار باسوادي بايد تعريف عملياتي داشته باشد و اين از وظايف آموزش و پرورش است.

وي تصريح كرد: بايد به اهداف و آرمان‌هاي نهضت سوادآموزي نگاه هوشمندانه داشته باشيم و آمارهاي غير واقعي را ملاك سنجش فعاليت‌هاي آن قرار ندهيم.

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور افزود: تمام كساني كه در راستاي اجرايي كردن برنامه‌هاي اولويت دار سوادآموزي فعاليت مي‌كنند، مصصم هستند تا پايان برنامه چهارم توسعه، ميزان باسوادي به حد نصاب 6/96 درصد در رده سني 10 تا 29 سال، محقق شود.

ابراهيميان نهضت سوادآموزي در شهرستان‌ها را همانند جزيره‌اي به دور از آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش بر عملكرد نهضت سوادآموزي نقش اصلي را دارد و بايد براي كاهش آسيب پذيري و افزايش بازدهي، با تعامل و همكاري بيشتر اين جزاير را به زنجيرهاي محكمي تبديل كرد.

وي با تأكيد بر اينكه، نگاه به نهضت سوادآموزي در كشور بايد يك نگاه طولي و جرياني باشد افزود: در اين راستا بايد ذهنيت ها اصلاح شود تا آموزش ياران همانند پزشكان سيار، با دلگرمي بيشتر گروه‌هاي هدف را زير پوشش و فعاليت هاي خود قرار دهند.

ابراهيميان توسعه ذهني و ايجاد نشاط و شكوفايي را از اولويت برنامه‌هاي نهضت سوادآموزي ذكر كرد و گفت: آموزش رفتارهاي اجتماعي در كلاس‌هاي نهضت سوادآموزي از افتخارات اين سازمان است و ايجاد نشاط و شكوفايي تأثيرات شگرفي در تقويت بنيه فرهنگي كشور خواهد داشت.

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور در پايان خاطر نشان كرد: نهضت سوادآموزي استان كردستان با جديت و تلاش توانسته اين استان محروم را از لحاظ رشد سواد به جايگاه مطلوبي برساند و قطعاً در آينده مي‌توانند حقوق فرهنگي خود را به نحو شايسته‌اي به دست آورند.

 

آموزش وپرورش مهم نیست!؟

کرمانشاهی

من به دلایل زیر معتقدم  که موضوع آموزش وپرورش، برای سران مملکت و مسئولین ذی ربط موضوع دست چندم است و فعلاً اولویت ندارد:

1-      هر سال مقام رهبری، در جلسات اختصاصی با دانشگاهیان ، دانشجویان و بعضی اقشار دیگر، پای صحبت و درد دل و بیان مشکلات آنان می نشیند ولی تا به حال چنین جلسه ای برای معلمان برگزار نشده است و مأموریت های آموزش وپرورش تبین و نقد نشده است.

2-      معمولاً مقام رهبری هر از چندگاهی سر زده به یکی از سازمان ها و ادارات، مانند صدا وسیما، ارتش و دیگر نهادها می روند و یک روز کاری خود را به بررسی مشکلات و بررسی برنانه های آن مجموعه اختصاص می دهند ولی برای آموزش و پرورش، تا به حال، این کار انجام نگرفته است.

3-      براستی، چرا رئیس جمهور برای موضوع آموزش وپرورش در دیدار با معلمان نمونه هیج اشاره ای به موضوع اعتراضات و انتظارات معلمان نداشتند و به بیان مسائل کلی پرداختند؟

4-       در دیدار های سالانهء روسای آموزش وپرورش با سران نظام، مدیران آموزش و پرورش معمولاً مخاطبین ساکت و سر به زیر و نصیحت گوش کن هستند و کسی پای صحبت و بیان مشکلات آنان نمی نشیند.

5-      مجلس و مجمع تشخیص  تا به حال هیج اقدام و نظارت و تذکری در باب موضوع آموزش و پرورش به دولت نداده اند.

سخن آخر این که تا فرهنگ و آموزش و پرورش موضوع ملی نشود و، یک بار  برای همیشه، به حل مشکلات شخصیتی و معیشتی معلمان پرداخته نشود، برنامه ریزان برای خود فرمایش دارند و معلمان به نگاه خود، به انتشار فرهنگ و ادب مورد نیاز جامعه می پردازد و تا هماهنگی بین اهداف و اجرا بوجود نیاید ، هر هزینه ای بی نتیجه خواهد بود.

برگرفته از وبلاگ نويسنده:

http://taghrirat.blogfa.com/post-205.aspx

 

جمع آوري 280 عنوان کتاب از نمايشگاه

از سوي مديران وزارت ارشاد اعلام شد

خبر گزاری مهر- دکتر محسن پرويز، معاون فرهنگي وزارت ارشاد و رئيس بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، دليل جمع آوري برخي کتاب ها را از سطح نمايشگاه، عدم رعايت ضوابط از سوي برخي ناشران عنوان کرد. وي سال انتشار برخي از کتاب ها را که طبق مقررات نبايد پيش از سال 84 باشد يکي از دلايلي جمع آوري برخي از کتاب ها برشمرد و گفت؛ (همواره ممکن است برخي ناشران از آيين نامه تخلف کنند که در اين صورت مسوولان نمايشگاه تذکر مي دهند و سعي مي کنند جلوي تخلفات را بگيرند.) وي با تاييد جمع آوري برخي کتاب ها از نمايشگاه بر ادامه اين روند تاکيد کرد و به مهر گفت؛ اينکه نمايشگاه طبق ضوابط خودش اجازه عرضه کتاب مي دهد يک مساله پذيرفته شده بين المللي است و شما در هر نمايشگاه بين المللي ديگري هم که بخواهيد شرکت کنيد، کتاب ها ارزيابي مي شود و مجوز عرضه را به برخي از آنها نمي دهند و آنها را جمع مي کنند. معاون فرهنگي وزارت ارشاد ادامه داد؛ اين موضوع مخصوص نمايشگاه فعلي هم نيست و در 20 دوره گذشته هم اين ماجرا اتفاق افتاده است. در بين کتاب هايي هم که در هر دوره جمع شده، کتاب هايي هست که به ارکان اسلام يا مذهب شيعه اهانت کرده است يا اينکه تصاوير غيراخلاقي يا محتوايي مذموم و ناپسند دارد. طبيعتاً اين کتاب ها مجوز عرضه در نمايشگاه کتاب را ندارد اما بر اساس گزارشي که از دوستانم در مورد کتب جمع آوري شده گرفتم تعداد اين کتاب ها خيلي زياد نيست و سرجمع کتاب هاي داخلي و خارجي که با ضوابط نمايشگاه سازگار نيست و مشکل دارد، به 300 عنوان نيز نمي رسد.

مجيد حميدزاده مدير کميته نظارت و ارزشيابي مشکل محتوايي کتاب ها را عامل جمع آوري کتاب ها از نمايشگاه ندانست. به گفته وي برخي ناشران کتاب هاي ناشران ديگري را در نمايشگاه عرضه مي کنند که نمايندگي فروش ندارند. به گفته حميدزاده برخي از اين کتاب ها حتي مجوز توزيع نيز نداشته اند.

 

کلاهبرداري عروس از خانواده شوهر با ادعاي ارتباط با اجنه

به گزارش خبرنگار سايت «ايران ـ ايران»، چندي پيش زني به نام مينا با مراجعه به دادسراي ناحيه 11 تهران از عروسش به خاطر اغفال او و تصاحب خانه اش با توسل به ادعاي ارتباط با اجنه شکايت کرد.

اين زن در تشريح ماجرا به بازپرس زکي پور - رئيس شعبه 3 دادسرا – گفت: پس از چندين سال کار در يک دستگاه دولتي، مدتي بود که صاحب خانه شده بودم. اما عروسم با ادعاهايي دروغين باعث شد خانه ام را از دست بدهم.

اين زن ادامه داد: عروسم سهيلا نام دارد و 5 سال از ازدواجش با پسرم فرهاد مي گذرد و حاصل اين ازدواج دو پسر دوقلو است. چندي پيش وقتي با سهيلا مشغول صحبت بودم او مساله يي را به من گفت که مدتي ذهنم را به خود مشغول کرد و سرانجام به طور کلي زندگي ام را تحت الشعاع قرار داد. عروسم به من گفت که فرهاد يک همزاد جني دارد که آن جن اسمش پويا است. سهيلا که به شدت به مسائل ماوراء الطبيعي معتقد است ادعا کرد پويا به او گفته بايد فرهاد در مورد اموال و دارايي هايش تغييراتي ايجاد کند. اگر او اين کار را انجام ندهد جن ها وي را با خود مي برند يا چند روز بعد تصادف مي کند و فوت مي شود.

مينا ادامه داد: چون به پسرم علاقهء زيادي دارم آن روز به شدت تحت تاثير حرف هاي سهيلا قرار گرفتم. اعتقاد من به حرف هاي او از روزي شدت گرفت که از پشت بام خانه مرتب صداي قدم زدن يک مرد مي آمد. روزي در خانه بوديم که ناگهان از پشت بام صداي قدم هاي يک مرد را شنيديم و عروسم به من گفت اين صداي پاي همان جن همزاد پسرم است. از اين ماجرا مدت ها گذشت تا اينکه در ايامي که شوهرم به بيماري قلبي مبتلا شده بود سهيلا گفت: خود او نيز صاحب يک همزاد جن است که مريم نام دارد. و گفت که همزادش به او گفته اگر شوهرم خانه اش را به نام من کند وضعيت قلبش بهبود مي يابد اما در غير اين صورت جن ها او را نيز با خود مي برند يا وي سکته مي کند و فوت مي شود. من که در اين مدت به حرف هاي عروسم اعتقاد پيدا کرده بودم با شوهرم صحبت کردم و او نيز قبول کرد سند خانه را به نام من کند.

مينا ادامه داد: دو سال از انتقال سند خانه به نام من گذشت و من به خاطر پيشگويي ها و حرف هاي منحصر به فرد سهيلا شيفته او شده بودم. روزي او ادعا کرد پويا - همان جن- به او گفته بايد از فرهاد جدا شود. به اين ترتيب عروس و پسرم از هم جدا شدند اما همچنان به زندگي مشترک شان ادامه مي دادند. تا اينکه چندي قبل سهيلا عجيب ترين ادعايش را مطرح کرد. او ادعا کرد يکي از بزرگان را مشاهده کرده و آن شخص به او گفته فرهاد از اين پس به مقام والايي رسيده است. فرهاد که از شنيدن اين خبر بسيار هيجان زده شده بود بلافاصله به يک سفر زيارتي رفت. در مدتي که فرهاد در سوريه بود روزي سهيلا به خانه ما آمد و گفت که من بايد سند خانه مان را به نام وي منتقل کنم. من هم بدون اينکه حتي در اين باره فکر کنم به اتفاق عروسم به يک دفتر خانه رفتم و سند خانه را به نام او زدم. پس از انتقال سند چند روزي از سهيلا بي خبر بودم تا اينکه فرهاد از سفر برگشت. اما در کمال حيرت و در عين ناباوري متوجه شديم سهيلا تمام وسايل خانه فرهاد را هم با خود برده است. هر جايي را که فکر مي کرديم ردي از عروسم بيابيم جست وجو کرديم اما سهيلا مفقود شده بود تا اينکه بالاخره به کلاهبرداري هاي وي پي برديم و تصميم به طرح شکايت گرفتيم.

در پي اظهارات اين زن بازپرس زکي پور تحقيقات خود را براي يافتن عروس فراري آغاز کرد و پس از مدتي ماموران نيروي انتظامي موفق شدند وي را دستگير کنند. سهيلا پس از دستگيري به دادسرا انتقال يافت و در جلسه بازجويي گفت همه حرف هايش در اين چند ساله درباره ارتباط با اجنه دروغ و دستاويزي براي فريب فرهاد و خانواده اش بوده است. در ادامه تحقيقات مشخص شد اين زن از فردي خواسته بود با قدم زدن روي پشت بام خانه پدر زنش آنها را از اجنه بترساند. بنابر اين گزارش اکنون سهيلا در بازداشت به سر مي برد.

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

تنها اظهار نظرهائی که نکتهء تازه ای را به بحث بيافزايند

در پايان مقالات ذکر خواهد شد

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630