بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت 1387 ـ   مه  2008

 

سخنان رئيس جمهور جزء مباني اعتقادي شيعه است

 

 

علم الهدی، امام جمعهء مشهد

 

به گزارش رجانيوز، امام جمعه مشهد با اظهار تاسف از افرادي که به بهانه مخالفت با دولت و بعضاً به نام اصولگرايي، مباني اعتقادي را نيز زير پا مي گذارند، سخنان رئيس جمهور در جمع طلاب و روحانيون مشهد مقدس را جزء مباني اعتقادي شيعه خواند.

علم الهدي با طرح اين سوال که «اگر وجود مقدس امام زمان (عج) جهان را مديريت نمي کند، پس چه امامتي بر ما دارد؟» افزود: «اگر اينطور باشد، که دست امام زمان بسته و او گوشه گير است».

وي با اشاره به عقايد انحرافي اظهار داشت: «اين افراد، امام زماني را معرفي مي کنند که هيچ کاري به کار دنيا ندارد و فقط در پس پردهء غيبت نشسته است. داستاني هم درست کرده اند که حضرت در جزيره خضراء که جزيره يي خوش آب و هوا است، به همراه خانواده مشغول زندگي هستند و ديگر کاري به کار مردم ندارند که چه بلايا و کشتارهايي بر سرشان مي آيد. همان جا نشسته و منتظر است تا يکباره خداوند بخواهد و ظهور کند و با قدرت غيبي، همه دستگاه هاي کفر را از کار بيندازد و بر جهان مسلط شود».

امام جمعه مشهد با رد اين عقايد خاطرنشان کرد: «اگر امام زمان (عج) اين گونه بود، طبيعتاً بايد همان روز اول پس از غيبت، ظهور مي کرد، چرا که امام زماني که مي خواهد يک مرتبه و با يک امداد غيبي، همه دنيا را به هم بزند و بر همه جا مسلط شود، روز اول هم مي توانست اين کار را انجام دهد. پس چرا همان هنگام اين کار را نکرد؟»

وي اضافه کرد: «در حملهء مغول اين همه سفاکي ها صورت گرفت، در جنگ جهاني اول و دوم اين همه انسان کشته شدند، در حال حاضر حجم وسيعي از کشتار در دنيا صورت مي گيرد، در حالي که اگر امام زمان همان روز اول پس از غيبت ظهور مي کردند، هيچ يک از اين جنايات اتفاق نمي افتاد».

علم الهدي با طرح اين سوال که «اگر بنا بود امام زمان در آينده تشريف بياورند و اکنون هيچ نيازي به ايشان نيست، اساساً چرا ما امام 1200 ساله بايد داشته باشيم؟» اظهارداشت: «اگر امام زمان (عج) امروز جهان را مديريت نمي کنند و در تحولات جهاني و در مديريت نظام ما نقش ندارند، چه احتياجي به ايشان هست؟ با اين نگاه خداوند مي توانست همان روزي که روز ظهور است، امامي خلق کند تا دنيا را اصلاح نمايد. چرا پسر امام حسن عسکري (ع) اين قدر بايد در پس پرده غيبت بماند؟»

وي با تاکيد بر اينکه «ولايت کليه امام عصر (عج) بر تمام شئون عالم جزء مباني اعتقادي ماست»، اظهار داشت: «اساساً زمينهء ظهور را خود حضرت مهيا مي کنند و حوادث جهان را جهت مي دهند».

امام جمعه مشهد، با اشاره به الطاف امام زمان بر انقلاب اسلامي از روز اول پيروزي، گفت: «رجعت امام (ره) از پاريس به ايران با عنايت امام زمان (عج) بود. شهيد مطهري نقل مي کردند که جمعه شبي به امام زنگ زدم و عرض کردم که تمام فرودگاه ها را بسته اند، پدافندها مجهزند و در صورتي که به ايران بياييد، هواپيما را مي زنند. شوراي انقلاب هم تصميم قطعي گرفته است که شما نياييد و اين سفر را به تعويق بيندازيد. امام جواب دادند امروز صبح جمعه به آقا امام زمان متوسل شده ام و بعد تصميم خود را گرفته ام و به هر نحو ممکن روز يکشنبه (12 بهمن) مي آيم».

وي، با ذکر نمونهء ديگري از الطاف امام زمان، ادامه داد: «21 بهمن، درحالي که انقلابيون از هر نوع تصميمي مستاصل شده بودند، امام فرمودند مردم از خانه ها بيرون بريزند و حکومت نظامي را بشکنند. مشهور است اين دستور را امام (ره) در نتيجه توسل به آقا امام زمان (عج) صادر کردند. البته نمي گوييم که امام (ره) با امام زمان (عج) رابطه داشته اند بلکه حضرت عنايت فرمودند و القا کردند».

علم الهدي، با تاکيد بر نقش و دخالت امام زمان (عج) در اين نظام افزود: «ما در همهء مسائل و وقايع نقش امام زمان (عج) را مي بينيم. به عنوان نمونه، دانشمندان هسته يي که سال گذشته به مشهد آمدند براي من نقل کردند که براي پيشبرد برنامه هسته يي دستگاهي خريده بودند که در آن حفره هاي نامرئي زده شده بود که با دستگاه هاي الکترونيکي هم ديده نمي شد و اين سبب شده بود که اين دستگاه کار نکند و اهداف مورد نظر ما را محقق نکند. کار به بن بست خورده بود که در آنجا متوسل به وجود مقدس امام زمان (عج) شده بودند و بعد از آن متوجه علت عيب دستگاه ها شده بودند».

وي، با تاکيد بر اينکه «اگر بگوييم سخنان آقاي احمدي نژاد درست نيست، معتقد به امام زمان بيکاره يي شده ايم که بايد در جزيره خضرا و بحر ابيض پيدايش کرد»، گفت: «در اين شرايط، ناداني هم پيدا مي شود و مي گويد که جزيره خضراء و بحر ابيض همان مثلث برموداست و بعد هم امريکايي ها مثلث برمودا را کشف مي کنند و مي گويند اينجا امام زماني نيست».

امام جمعه مشهد همچنين تصريح کرد: «سخناني که آقاي احمدي نژاد در جلسه طلاب مشهد بيان کرد، اصول مباني اعتقادي ما درباره حضرت حجت (عج) است و خلاف آن، خلاف مباني اعتقادي ماست».

وي، در واکنش به اظهارات يک نماينده بازمانده از ورود به مجلس هشتم مبني بر اينکه اگر آقاي واعظ طبسي در آن جلسه بود اجازهء بيان چنين اظهاراتي را نمي داد، ضمن اظهار تاسف از اين اظهارات افزود: «عده يي که نام خود را اصولگرا گذاشته اند، براي مبارزه با دولت و احمدي نژاد حاضرند مباني اعتقادي را زير پا بگذارند. اين چه ادعايي است؟ يعني اگر آقاي طبسي در آن جلسه بود در جواب آقاي احمدي نژاد مي گفت امام زمان در مديريت نظام دخالتي ندارند؟ يعني مي خواهيد از آقاي طبسي يک آدم غيرمعتقد به وجود مقدس امام زمان (عج) بسازيد؟»

علم الهدي، با اشاره به اينکه اين افراد گاهي در مسيري مي افتند که از روي لجاجت حتي منکر ضروريات دين هم مي شوند، گفت: «اتفاقاً آقاي احمدي نژاد در آن جلسه مطلبي گفتند که دقيقاً اين ادعا را نقض مي کند. گفتند؛ آقايي آمده به من گفته شما مدعي ارتباط با امام زمان شده ايد، من در پاسخ گفتم من چه زماني چنين ادعايي کرده ام؟ ما اين سخنان را پاي منبرها شنيده ايم و از شما ياد گرفته ايم و نزد شما درس پس مي دهيم. يعني شما يک چيزهايي به ما گفته ايد که به آن مطالب اعتقادي نداريد؟ رئيس جمهور کجا ادعا کرده که من هر کاري مي کنم، با تاييد امام زمان (عج) است؟»

وي خاطرنشان کرد: «آيا اگر کسي پيشرفت هايي در نظام داشت و گفت بنده در اين پيشرفت ها نقشي ندارم بلکه اين عنايت امام زمان است، منظورش اين است، هرکاري که مي کند، يعني امام زمان انجام داده است؟»

امام جمعهء مشهد، با اشاره به تحقيقات و حساسيت دشمنان در خصوص مهدويت و در خصوص بخشي از اظهارات رئيس جمهور که هدف اصلي از لشکرکشي به منطقه را همين مساله دانسته بود، اظهار داشت؛ «چندي قبل نظاميان امريکايي به مسجد سهله هجوم بردند و اين مسجد را که به عنوان خانه امام زمان (عج) است، مورد اهانت قرار داده و افراد درون آن را قتل عام کردند. يک نفر را هم بازداشت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و از او پرسيدند که آيا تو مهدي هستي؟»

وي افزود: «آيا سربازان امريکايي با پندار خود اين کار را کردند يا فرماندهان به آنها دستور داده بودند؟ فرمانده نظامي امريکايي چگونه از اين قضايا خبر دارد که اين مسجد منسوب به امام زمان (عج) است؟ قطعاً اين مساله توسط اسلام شناساني که امريکايي ها دارند به آنها گفته شده است. آمريکا در ضمن اهداف شيطاني که براي اشغال منطقه از جمله چپاول منابع طبيعي عراق، محاصره ايران و... داشته است، روي اين موضوع هم حساسيت ويژه يي دارد و آقاي احمدي نژاد هم اين موارد را مورد توجه قرار دادند».

علم الهدي با اشاره به اينکه «برخي اساساً عقيده يي به امام زمان ندارند»، دربارهء اظهارات يکي از وابستگان به جريان سياسي دوم خرداد مبني بر اينکه امام عصر(عج) تا 500 سال ديگر هم ظهور نمي کنند، تاکيد کرد: «لعن الله الوقاتون. خدا کساني را که وقت تعيين مي کنند، چه براي آمدن و چه نيامدن حضرت، لعنت مي کند».

وي، با اشاره به اينکه «برخي گروه هاي سياسي در رقابت هاي خود تا شرک به خدا نيز پيش مي روند»، اظهار داشت: «سال گذشته يکي از اينها گفت ما ليبرال دموکرات هستيم. ليبرال دموکراسي به معناي شرک است چرا که اصل اول دموکراسي حاکميت را حق مردم مي داند در حالي که حاکميت، حق خدا است. ان الحکم الا لله».

امام جمعه مشهد، در واکنش به انتقاد از رئيس جمهور دربارهء سخن گفتن از امام زمان (عج)، اضافه کرد: «اين مسائل ناشي از ضديت با دولت است و چون دولت رقيب سياسي آنها است، اگر آقاي احمدي نژاد نعوذ بالله به امام زمان بي احترامي مي کرد، اينها طرفدار حضرت مي شدند و حالا چون از امام زمان(عج) صحبت کرده است، اينها موضع گرفته اند».

وي ادامه داد: «اين افراد تصور مي کنند سخن گفتن از امام زمان مانند ذکر گفتن و دعا خواندن است، در حالي که مساله حضرت مساله روز و زندگي ماست. اگر اعتقاد دارند که جامعه ولايي است، در راس جامعه ولايي امام زمان (عج) است، آيا اين منطق درستي است که رئيس قوه مجريه از امام سخني نگويد؟»

علم الهدي در پايان، با اشاره به تاييدات رهبري مبني بر پرتلاش بودن اين دولت، خاطرنشان کرد: «جامعه، جامعه ولايي است و زير نظر ولي فقيه اداره مي شود و ولي فقيه هم ولايتش را از امام زمان مي گيرد.»

برگرفته از سايت «ايران ـ ايران»

 

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

تنها اظهار نظرهائی که نکتهء تازه ای را به بحث بيافزايند

در پايان مقالات ذکر خواهد شد

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630