بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت 1387 ـ   آوريل  2008

 

نبايد مردم را از ولايت فقيه و حکومت جدا کرد

 

حسين مرعشی، قائم‌مقام دبير کل حزب کارگزاران


قائم‌مقام دبير کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکيد بر حضور در انتخابات تصريح کرد: در خانه نشستن ثمری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، حسين مرعشی که دوشنبه‌شب در جمع اصلاح طلبان مشهد سخن می‌گفت، افزود: با همه دلخوری‌ها و ايراداتی که می‌گيريم، راهی به جز شرکت در انتخابات نداريم.

وی اظهار عقيده کرد: مشکلاتی در نظارت و اجرای انتخابات مجلس هشتم وجود داشت که به زودی درد دل‌های خود را در مورد آن با مردم در ميان خواهيم گذاشت.

مرعشی هم‌چنين به تفاوت‌های پديده سياست در ايران و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در ايران سياست يک امر نسبتا مذموم و مکروه است در حالی که در دنيا سياست مادر همه تدبيرهاست و اهداف بلند و والا محقق نمی‌شوند مگر اين که سياست‌ها صحيح و سياستمداران صالح باشند.

مرعشی ادامه داد: جای تعجب دارد که بعد از گذشت ۱۰۰ سال از مشروطه، هنوز با مباحث تکراری درگير هستيم، تا کی منابعی که بايد در راستای توسعه کشور هرينه شود، بايد صرف اين دغدغه‌های تکراری شود؟

وی افزود: خوشبختانه در معماری جمهوری اسلامی اين مشکل حل شد؛ ولی در پيرايه‌های اضافه شده اين دغدغه‌ها افزوده شد؛ از اين رو بايد به آن معيارهای ابتدايی بازگرديم.

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در عين حال تصريح کرد: اين در حالی است که چيز پيچيده و مبهمی در جمهوری اسلامی وجود ندارد، جمهوری يعنی نظامی که در آن نهادها با رای مستقيم و آزاد مردم شکل بگيرد و اسلام هم که مشخص است.

مرعشی با بيان اين که در اين شرايط وجود دو افراط در جمهوری اسلامی به عنوان دغدغه مطرح است، افزود: در افراط نوع اول، عده‌ای معتقدند جمهوری اسلامی جواب مسائل اسلامی را نمی‌دهد و بايد به سمت حکومت اسلامی رفت.

وی به تفکرات و اعتقادات اين گروه اشاره کرد و گفت: نبايد مردم را از ولايت فقيه و حکومت جدا کنيم، اگر مردم را جدا کنيم، چه داريم که جايگزين شود؟

اين فعال سياسی هم‌چنين با تاکيد بر اين مطلب که علاوه بر رای مردم، تنفيذ رای هم لازم است، افزود: امام خمينی(ره) تا زمانی که ولايت فقيه در قانون اساسی پيش‌بينی نشده بود، اعمال ولايت نمی‌کردند.

قائم‌مقام دبير کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: گروه افراطی ديگری هم معتقدند که اسلامی بودن نظام امر زائدی است و بايد جمهوری اسلامی را به جمهوری تبديل کرد؛ در حالی که نبايد فراموش کرد ما با اسلامی بودن نظام خيلی از مسائلمان را حل کرديم.

وی در اين راستا به حضور بانوان در اجتماع اشاره کرد و گفت: علاوه بر اين چه کسی غير از امام خمينی(ره) و چه چيزی به غير از اسلام می‌توانست بين هنری مثل موسيقی و افراد مذهبی آشتی ايجاد کند؟

مرعشی در ادامه با انتقاد از استفاده ابزاری از دين گفت: چرا اسلام را در دعواهای جناحی خود هزينه می‌کنيم؟

وی هم‌چنين با اشاره به شرايط ايران و انقلاب اسلامی افزود: ايران با همه پتانسيل‌ها و امکاناتش در مسير توسعه قرار گرفته است.

عضو کارگزاران سازندگی تغيير مداوم سياست‌ها را يکی از دلايل اين موضوع دانست و عنوان کرد: ايجاد يک انقلاب درون انقلاب و تحول در انقلاب هزينه دارد، ما آن طور که بايد بر سياست‌های خود ايستادگی نکرديم.

مرعشی هم‌چنين به شرايط بين‌المللی و واقعيت‌های جهان اشاره کرد و افزود: واقعيت‌های جهان مورد تاييد ما هم نيست و قبول داريم که جهان دوگانه برخورد می‌کند لذا ما بايد امور خودمان را تدبير کنيم، خودمان را گول نزنيم و برتر فرض نکنيم.

اين نماينده سابق مجلس تصريح کرد: ما در دولت اصلاحات و مجلس ششم، واقعيت‌ها را پذيرفتيم و تدبير کرديم، ضمن اين که پذيرفتن واقعيت‌ها به معنای تسليم نيست.

وی تاکيد کرد: معتقدم برای ۸ سال، بحران‌های بين‌المللی ايران در دوره آقای خاتمی به تاخير افتاد.

مرعشی در ادامه هزينه تغيير سياست‌ها را بالا توصيف و با بيان اين که دولت اصلاحات عسلويه را با آن عظمت به دولت نهم تحويل داد ابرازعقيده کرد: ولی به علت تغيير سياست‌ها در اين مدت هنوز يک فاز در عسلويه شروع نشده است و در زمينه برداشت از ميدان پارس جنوبی از قطر عقب افتاديم.

وی هم‌چنين ابراز عقيده کرد: متاسفانه منابع به منابع جاری تبديل شده و تورم ايجاد می‌کند.

مرعشی به آنچه تلاش مافيا در نظام اقتصادی کشور برای افزايش تورم خوانده شد نيز اشاره کرد و با بيان اين که هر کس در اقتصاد ايران اخلال کرده که به اين تورم منجر شده است، اعدامش کنيد تا قانون اجرا شود، مدعی شد: معتقدم غير از برخی خودخواهی‌ها و استفاده راحت از صندوق ذخيره ارزی هيچ چيز ديگری عامل تورم نيست.

قائم‌مقام دبير کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: برخی آقايان اگر خود را اصولگرا می‌دانند، اشتباهاتشان را اعلام کنند، اصولگرايی حکم می‌کند که با شجاعت اشتباه را بپذيريم.

مرعشی در پايان ايران را به يک شير تشبيه کرد و گفت: بايد بگذاريم اين شير حرکت کند.

برگرفته از خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) - مشهد ـ سرويس: سياسی

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

تنها اظهار نظرهائی که نکتهء تازه ای را به بحث بيافزايند

در پايان مقالات ذکر خواهد شد

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630