بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

 فروردين 1387 ـ   آوريل  2008

 

مردم لباس شبيه فقرا بپوشند و نماز باران بخوانند

آيت الله محی الدين حائری شيرازی ـ امام جمعهء شيراز

نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز از شهروندان خواست تا نماز باران را اقامه كنند و گفت: نماز باران باعث رافت مي‌شود و رحمت الهي را نازل مي‌كند.

آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز افزود: ما نماز باران مي‌خوانيم و از مقام معظم رهبري هم مي‌خواهيم كه براي نزول باران براي ما دعا كنند.

وي گفت: همه نمازي كه ما مي‌خوانيم يك طرف، يك آمين كه رهبري مي‌گويد هم يكطرف، دعا به وسيله آمين اولياي دين اجابت مي‌شود، اگر ما همه قنوتها و تكبيرها هم بگوييم براي اجابت نماز باران بايد اين نماز به اولياي دين وصل باشد.

او اضافه كرد: خشكسالي را به اين خاطر به ما داده‌اند تا نماز باران بخوانيم و قدر باران بعد از نماز را بدانيم و لذت آن را بچشيم، اين نعمت الهي است، خشكسالي مي‌آيد تا ايمان ما زنده بماند و نماز ما زنده بماند.

آيت‌الله حائري شيرازي اضافه كرد: مردم از شنبه آينده سه روز روزه بگيرند و روز دوشنبه همزمان با هم همه مردم در سراسر استان فارس در جوار تربت شهيدان نماز باران را اقامه كنند، مردم لباس شبيه فقرا بپوشند و ائمه جماعت در نماز باران عباي وارونه به تن كنند و دست نياز به درگاه خداوند دراز كنند تا رحمت الهي نازل شود.

وي اضافه كرد: ما مردم متكبري نيستيم كه اگر يكبار نماز باران خوانديم و باران نيامد قهر و تكبر كنيم، ما گدايان سمج در درگاه خداوند هستيم و تا نگيريم نمي‌رويم، اميد است پاداش نماز باران روزه‌داران در هفته آينده نزول رحمت الهي باشد.

امام جمعه شيراز در بخش ديگري از سخنانش خواستار تداوم برخورد با هنجار شكنان شد و گفت: به مسوولان شيراز گفته‌ام كه طرح برخورد با هنجارشكنان را تداوم بخشند و كاري به تاييدها و تكذيب‌ها نداشته باشند.

وي گفت: امنيت مردم بايد در خيابان حفظ باشد، نبايد كسي اجازه داشته باشد كه با لباس محرك به خيابان بيايد و جوان مردم را تحريك كند، او نمي تواند بگويد من آزاد هستم و با هر لباسي بيرون مي‌آيم، كسي اختيار ندارد كه جوان مردم را تحريك كند.

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630