بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

17 بهمن 1386 ـ   6 فوريه 2008

 

امان بی خطر؟ نه، متشکريم!

جمع آورى امضا در اعتراض به دولت سوئد

سازمان سراسرى پناهندگان ايرانى


مطابق اظهارات آقاى Lars Lejonborg وزير آموزش عالى، دولت سوئد قصد دارد كه دوره هاى آموزشى ويژه اى را براى امامان مساجد ـ همان ملا و يا آخوندها ـ را در دستور بگذارد. اين دوره ها شامل آموزش زبان سوئدى و جامعه شناسى و آشنايى با قوانين سوئد را شامل ميگردد و با مخارج دولت صورت ميگيرد. هيئتى از دولت مشغول بررسى جزييات مساله است.

اگر به اظهارات مقامات دولتى باور كنيم، چنين اقدامى براى جلوگيرى از رشد اسلام افراطى، بنيادگرا و تروريستى است. لابد دستگاه هاى دولتى اطلاعات لازم را در اختيار دارند كه لازم ميدانند اقداماتى را در دستور بگذارند. اما در عين حال در گرماگرم اين مباحثات همگى مقامات و از جمله خود آقاى وزير مصرانه بر نقش مثبت اسلام و مساجد و بنيادهاى مذهبى اسلامى تاكيد دارند.

تا همينجا همه دستگاه اسلامى با پشتيبانى سخاوتمندانه دولت نقش بسيار مخربى را عليه پناهندگان و مهاجران ايرانى گريخته از كشورهاى موسوم به "كشورهاى مسلمان" ايفا كرده اند. اين امامان مبلغ انواع مسموم خرافى و غير انسانى، عليه برابرى زن و مرد، عليه حقوق كودكان و در جهت انزواى هر چه بيشتر جمعيت پناهندگان بوده اند. اين جنبه ها مورد اعتراض نيست و جايى در طرح دولت ندارد.

در انتهاى طرح دولت سوئد، آنوقت قرار است ما شاهد امامان "بى خطر" باشيم كه با زبان سوئدى و با مدارك لازم در امور اجتماعى سوئد به همان ماموريت الهى خويش ادامه دهند.

كل مانور سياسى فعلى، برخلاف آنچه دولت مدعى است، براى اسلام كسب آبرو ميكند، دستشان را بازتر ميكند و عواقب آن بر عليه اين شهروندان، خصوصا زنان و كودكان وخيم تر خواهد بود. ما به چنين اقدامى شديدا اعتراض داريم.

ما خواهان آن هستيم كه همه گونه كمكهاى مالى ـ سياسى ـ معنوى به تمام فعاليتهاى مذهبى و مشخصا فعاليتهاى اسلامى بطور كامل و فورا قطع شود.
پرنيسپ و اصول يك جامعه سكولار غير مذهبى، كه در قانون اساسى سوئد پيش بينى شده است، بايد بطور كامل در مورد همه شهروندان و از جمله مهاجرين صدق كند. اين حداقل انتظارى است كه از يك جامعه متمدن امروزى ميتوان انتظار داشت.
اسلام در تشابه با ساير مذاهب، يك انتخاب آزاد فردى براى انسانهاى بالغ ميباشد. هرگونه دخالت جريانات اسلامى در فعل و انفعالات رسمى در جامعه ـ از جمله در مدارس و در رابطه با كودكان ـ بايد مطلقا ممنوع گردد.
سازمان سراسرى پناهندگان ايرانى

فايل صوتی: مصاحبهء راديو پژواک با حسام منتظری در اين مورد >>>>>

پيوند برای اصل پتی شن و امضاء آن:

http://ne-tack.blogspot.com/2008/02/blog-post.html

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630