بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

  18 بهمن 1386 ـ  7 فوريه 2008

 

حقوق بشر در ايران الگويی برای ساير کشورهاست

مهدی مصطفوی

)مشاور رئيس جمهوری و رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(

 

مهدی مصطفوی، مشاور رئيس جمهوری و رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شب گذشته، در نشست رهبران و شخصيت های اقليت های دينی و نمايندگان آنها در مجلس شورای اسلامی که در مرکز گفتگوی اديان اين سازمان برگزار شد، وظيفه رهبران اديان الهی را در شرايطی کنونی جهان بسيار سنگين و با اهميت دانست.

وی افزود: بايد دست به دست هم دهيم و حول محور آرمان های مشترک اخلاقی و معنوی به سوی دين و معنويت حرکت کنيم.

مشاور رئيس جمهوری گفت: اگر رهبران دينی بتوانند چهره برجسته اديان الهی را آن طورکه شايسته آنهاست به دنيا معرفی کنند حتی آنانی که اعتقادات دينی ندارند متقاعد می‌شوند به خاطر کرامت انسان بايد به همه اديان الهی احترام بگذارند.

وی، جمهوری اسلامی ايران را از نادر کشورهای جهان دانست که پيروان اديان و اقوام مختلف در صلح و آرامش در آن زندگی می‌کنند. و افزود: "رعايت حقوق بشر و حقوق اقليت ‌های دينی در ايران بدون شک الگويی جذاب و عملی برای ساير کشورهای منطقه است».

"رمزی گرمو" اسقف اعظم کليسای کلدانی تهران نيز در اين نشست به بحران های موجود در جهان امروز اشاره کرد و گفت: علت ظلم‌ها و اغتشاشات در جهان امروز مسائل سياسی نيست بلکه فراموش کردن ارزشهای معنوی اديان الهی است.

وی با بيان اينکه ما مفتخريم در سالهای اخير روند گفت وگو ميان اسلام و مسيحيت ريشه‌دار شده است، افزود: اخيرا ۱۳۸رهبر مسلمان از کشورهای اسلامی نامه‌ای خطاب به پاپ داده‌اند و پاپ نيز آمادگی خود را برای گفت وگو با اين اديان اعلام کرده است.

رمزی گرمو خاطرنشان کرد: يکی از ويژگی‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ايران نزديک کردن اديان دينی نسبت به يکديگر بود و هم ‌اکنون اقليتهای دينی اداب و رسوم خود را به خوبی در اين کشور انجام می‌دهند که اين يک امتياز بزرگی است.

"کورش نيکنام" نماينده زرتشتيان در مجلس شورای اسلامی هم در اين ادامه اين نشست، گفت: ما به ادامهء گفتگوی اديان اهتمام داريم و از جمهوری اسلامی که زمينه چنين گفتگوهايی را فراهم می‌سازد قدردانی می‌کنيم.

وی افزود: متاسفانه در دنيای امروز همچنان شاهد زورگويی‌ها، چالش های اخلاقی، فساد و فروپاشی بنيان خانواده هستيم که موجوديت انسان را تهديد می‌کنند.

نيکنام تصريح کرد: افرادی که به خاطر منافع شخصی به دنبال ايجاد تفرقه بين اديان هستند و از مذهب، دين، پيامبران و خداوند سوء استفاده می کنند هرگز موفق نخواهند شد.

در اين مراسم همچنين "ارميک داويديان" به نمايندگی از ارامنه کشور، پيشرفت مردم ايران زيرسايه حق را آرزوی قلبی همه اقليت‌های دينی دانست و گفت: داشتن ايرانی آباد و نيرومند حق مسلم ملتی است که از بسياری از جهات بارزترين ملت متمدن جهان بوده و هستند.

دکتر "مره صدق" به نمايندگی از کليميان ايران نيز با تبريک فرا رسيدن سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی، بر تعامل و هم انديشی بيشتر اديان الهی داخل کشور برای افزايش ارتباطات بين اديانی با رهبران دينی در خارج از کشور تاکيد کرد.

در اين نشست، طرفين درباره فعال کردن مجدد شورای رهبران دينی منطقه ای ايران و انتشار فصلنامه گفت و گوی دينی و بهره‌گيری از نمايندگان اقليتها در ارتباط با موسسات و مراکز دينی در خارج از کشور بحث و تبادل نظر کردند که نمايندگان اديان در پايان اين ديدار آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

برگرفته از ايرنا

 بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630