بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

  

نامه به وزير كشور

گروهي از دراويش نعمت اللهي سلطانعليشاهي گنابادي

بسم الله الرحمن الرحيم

وزير محترم کشور، جناب آقاي پورمحمدي

سلام عليکم؛

در پاسخ نامه جنابعالي به آيت الله مهدي کروبي در خصوص واقعه بروجرد، چون در جرايد منتشر گرديد و به نحوي در وقايع اخير دراويش سلسله گنابادي را مقصر دانسته ايد، مطالبي براي روشن شدن حقايق جهت اطلاع جنابعالي و همه شهروندان به خصوص هموطنان ساکن در استان لرستان و مردم فهيم شهرستان بروجرد به استحضار مي رسانيم:

الف: بر اساس قانون اساسي و قوانين نظام جمهوري اسلامي ايران درويشي و درويش بودن جرم نميباشد و ظاهراً دراويش از حقوق شهروندي در اين نظام برخوردارند و بر اساس قانون و اظهار و تاييد جنابعالي که در نامه متذکر شده ايد: « دفاع از حقوق همه شهروندان در اقصاء نقاط کشور در همه سطوح و از همه گروه ها و طبقات اجتماعي با باورها و گرايش ها و تمايلات گوناگون از اصلي ترين وظايف نظام جمهوري اسلامي است» ، مسئوليت اجراي آن به عهده وزارت کشور و شخص جنابعالي است.

ب: وزير محترم ؛ موضع گيري به نفع يا ضرر گروهي خاص شايسته و پسنديده مقام شما نمي باشد . اگر اظهارات جنابعالي را بر اساس صداقت بدانيم به حتم و قطعاً مطلعين و مسئولين امر، شما را از تمامي حقايق با خبر نساخته اند و اخبار کذب براي يک مدير آن هم در مقام وزارت کشور مخرب و تصميم گيريها و اظهارات مبتني بر آن، دور از عدالت و خلاف واقعيت خواهد بود.

پ: آقاي وزير ؛ مکان مقدسي که به نام نامي سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين ( ع ) نامگذاري شده و محل ذکر مصيبت سيدالشهدا( ع ) است در نامه شما، متأسفانه عمداً يا سهواً حتي يک بار هم به آن مکان مقدس «حسينيه» خطاب نشده است و از واژه هايي همچون"ساختمان موصوف" ، "مکان" و ... استفاده شده که اين گونه نگارش خاطرة دادنامه هاي صادره در پرونده هاي دراويش قم را در ذهن تداعي مي نمايد. زيرا، در آن دادنامه ها يکبار هم به حسينيه دراويش،« حسينيه» خطاب نشده است. گويا امام حسين(ع) دراويش؛ با امام حسين(ع) بعضي از مسو لين دو شخصيت جداست!!

ت: آقاي پورمحمدي؛ قضاوت با خودتان آيا در مقام عدالت و با نظر بيطرفانه به قضايا نگاه کرده ايد؟ آيا منابع خبري و اطلاعاتي ، جنابعالي را در جريان مطالب ذيل گذاشته¬اند؟!!!

حسينيه دراويش گنابادي بروجرد در تمامي مراسم سوگواري سيدالشهداء و اعياد، پذيراي اقشار مختلف مردم و هيأت هاي مذهبي بوده است(همچون هيأت هاي ابوالفضل(ع)، قمر بني هاشم(ع)، جان نثاران مهدي(عج)، دنگه، عاشقان ابوالفضل (ع) و ...). دراويش بروجرد با هيچ فرد يا گروهي مشکلي نداشته اند . مخالفت هاي اوليه از سوي برخي از نيروهاي امنيتي آغاز گرديد که مستند آن، گزارش اداره اطلاعات در پرونده کلاسه 85 /101/547 در شعبه 101 دادگاه عمومي - جزايي بروجرد مي باشد . برخي از ارگان هاي دولتي و اشخاص ذي نفوذ با توسل به قانون در صدد پلمپ و تخريب و جلوگيري از انعقاد مجالس درويشي در بروجرد بر مي آيند ،که طي سلسه اقداماتي از قبيل تشکيل پرونده کلاسه85/101/547 عليه عده اي از برادرانمان به اتهام "تشکيل خانقاه دراويش"طرح مي شود که نهايتاً منجر به صدور حکم برائت آنان طي دادنامه شماره 1685 مورخ 28/11/1385 مي گردد وضمناً کليه اهالي محل نيز در اين پرونده نسبت به دراويش و تشکيل مجالس در حسينيه آنها اعلام رضايت مي نمايند. مجدداً پرونده تخلّف ساختماني در شهرداري مطرح که حکم کميسيون ماده 100 شهرداري درپرونده کلاسه ت 8 / 84 / 122 طي دادنامه شماره 859 مورخ 30/2/86 توسط شعبه 8 تجديد نظر ديوان عدالت اداري نقض مي گردد. بعد از آنکه با بهانه هاي قانوني توانائي تکرار واقعه تخريب حسينيه شريعت قم براي فاجعه آفرينان محقق نمي گردد و اقدامات ظاهراً قانوني به جايي نمي رسد؛آنگاه تحرکات عليه دراويش تحت عنوان حرکتهاي مردمي!!!! و امت حزب الله!!!! پي گيري مي شود لازم به تذکر است اين تحريکات توسط اشخاصي خارج از شهر بروجرد هدايت شده و بيش از پيش شدت مي گيرد.

اعزام روحانيون از شهر قم جهت تبليغ عليه تصوف و تحريک روحانيون جوان بروجردي و دامن زدن به اختلافات تاريخي ميان دو مکتب فکري و به نام دفاع از مرجعيت و اجراي فتوا !! اساس و زمينه ساز اصلي اين واقعه بوده است. حتي در شب حادثه، اسناد و مدارکي وجود دارد که نشان مي دهد افرادي به ظاهر طلبه که وصيتنامه نوشته و از زن و فرزندان خود خداحافظي کرده و غسل شهادت نموده اند از شهرستان قم براي نابودي دراويش و تخريب حسينيه آنان به شهر بروجرد اعزام شده اند. (فيلم هاي آن موجود است).

ث.  آقاي وزير : آيا در تحقيقات خود حتي از يک درويش سوال نموده¬ايد که چه اتفاقي افتاده است؟ آيا تا کنون يک نفر از مهاجمين به حسينيه دراويش توسط نيروهاي تحت امر شما دستگير شده اند؟ مسئولين درجلوگيري از تهاجم به اصطلاح نيروهاي مردمي چه اقداماتي انجام داده اند؟ خصوصاً از زمان آتش گرفتن درب حسينيه ( 19/8/86 ساعت يک و نيم بامداد ) تا زمان تخريب کامل حسينيه (20/8/86 ساعت 3 بامداد) ؟؟؟ مهاجمين (يا به اصطلاح اهالي محل ) گاز اشک آور و دود زا از کجا آورده بودند ؟!!! آيا در طول تاريخ يک نمونه سراغ داريد که صوفيان به مسجدي حمله کرده باشند؟( در صورتيکه در مدت مسئوليت جنابعالي در وزارت کشور دو حسينيه دراويش در قم و بروجرد توسط معاندين تصوف تخريب شده است).

ج. اگر شيشه مسجدي توسط يک يا چند نفرشکسته يا بين چند نفر درگيري ايجاد شده ، آيا در آن شهر دادسرا و دادگاه و نيروي انتظامي و قانون حاکم نبوده؟ که افراد با استفاده از قانون دوران جاهليت عرب خود در صدد انتقام بر آيند؟!!!  آيا عقلاً، قانوناً و شرعاً قصاص اين اتفاق که دراويش در آن دخالتي نداشته اند و به دروغ به آنها نسبت مي دهند ،مي تواند دليل تخريب حسينيه سيدالشهداء(ع) و ضرب و شتم دراويش و بازداشت آنها باشد ؟ هنر مسئولين شهر و استان که زير مجموعه وزارت کشور هستند در اجراي قانون و تأمين امنيت دراويش چه بوده است ؟!!تا همگان و جناب آقاي کروبي به وزير کشور و زير مجموعه ايشان خدا قوت بگويند .آيا جنابعالي در جريان ايراد سخنراني ها، پخش اعلاميه ها، شعار نويسي ها، جوسازي ها، طومار سازي ها، فحاشي ها، شايع سازي ها، انتشار اخبار کذب و برخورد فيزيکي با دراويش بوده ايد؟ آيا در جريان تعيين وقت حمله و اعلان آن در سايتها و وبلاگ هاي متحجرين ،و برنامه ريزي وسيع مهاجمان و فراخواني آنها بوده ايد؟

چ. آقاي پور محمدي فرموده ايد: « در مديريت و کنترل اينگونه پديده ها با کمترين هزينه، کمترين زمان و کمترين تبعات موفق بوده ايم.» حال سوال اينجاست، جنابعالي « هزينه » اين فاجعه را چگونه محاسبه نموده ايد ؟ البته اين واقعه براي مهاجمين کمترين هزينه و براي دراويش بسيار پر هزينه بوده است و طرح موضوع "کمترين زمان" هنر مديريت نبوده بلکه هنر بولدوزر و قدرت آن در تخريب حسينيه بوده است. منظور شما از کمترين تبعات چيست؟ در زماني که به اظهار خودتان"جهان اسلام تحت فشار سخت ترين شرايط و وضعيت است" تبعات اين اختلافات ميان برادران شيعه و هموطن کم ميباشد ؟

ح. آقاي وزير؛ فرموده ايد "مسئولان مربوطه از ابتداي حادثه با حضور فعال در صحنه بوده اند". حضور فعال مسئولان در کجا و در چه زمينه اي ؟ به ضايع نمودن حقوق دراويش و همراهي با مهاجمين حضور فعال ميگويند ؟ چرا مسئولان با محرکان و زمينه سازان واقعه، با تساهل و تسامح برخورد نموده اند؟ و حتي بعضاً گاهي با همکاري و همياري؟ چرا نيروهاي انتظامي اجازه تجمع به مهاجمين داده و در حين واقعه، در ساعت 12 شب، شنبه مورخ 19/8/1386 صحنه را ترک نموده و "حضور فعال" را بر عهده مهاجمين مي گذارند؟ شايد منظور جنابعالي از "حضور فعال"، آمادگي لودر شهرداري در( ساعت 19) شب حادثه مي باشد؟!! که گويا منتظر تصميم گيري شوراي تامين بوده است !!

خ. آقاي وزير؛ فرموده ايد "...اين وضعيت منجر به حمله اهالي به مکان موصوف و آتش گرفتن بخشي از آن مي گردد که بدنبال اين امر مأموران نسبت به تأمين کامل محل و پاکسازي آن اقدام مي نمايند". عبارت "حمله اهالي" نشانگر چيست؟ همسايگان و يا ساکنين بروجرد؟ اگر منظور همسايگان است که رضايت آنان از دراويش در پرونده کلاسه85/101/547 شعبه 101 دادگاه بروجرد ثبت و ضبط شده است. اگر منظور اهالي فهيم بروجرد است که سالها در کنار دراويش بدون هيچ مشکلي زندگي مي کرده اند و حتي محله اي به نام صوفيان در بروجرد وجود دارد . چرادراين وقايع حقايق راپنهان نموده سعي ميشوداين حرکتهامردمي جلوه داده شود؟ منظور از "تامين کامل" چيست؟ دستگيري بيش از 180 تن از دراويش مظلوم ؟ وياايجاد رعب و وحشت و جو پليسي در شهر بروجرد بر عليه دراويش ؟ منظور از «پاکسازي» نابودي آثار جرم مهاجمين و تسطيح کامل حسينيه سيدالشهدا است؟

د. آقاي وزير : در اين نامه به گونه اي اظهار نظر نموده ايد که مسئولين شهر و استان ميانجيگر دو طرف دعوا بوده اند و دخالتي در تخريب حسينيه نداشته اند در صورتيکه دادستان ، فرماندار و فرمانده نيروي انتظامي در واقعه بروجرد حضور داشته و اعمال مهاجمين را نظارت و بعضاً همکاري مي نمودند . ياد آور مي شويم که اين اظهارات تکراري است چرا که قبلا نيز بر اساس تصميمات شوراي تأمين استان قم که زير مجموعه وزارت کشور مي باشد دستور تخريب حسينيه شريعت قم را صادر نمودند ( جهت ملاحظه و تأييد مطالب فوق توجه جنابعالي را به مصوبات شوراي تأمين استان قم كه در صفحات 241 ، 230 ، 228 ، 227 ، 226،225و223پرونده کلاسه 84/824 شعبه 112 دادگاه عمومي جزائي قم مضبوط است و آن شعبه نيز ذيل صفحه 5 دادنامه شماره 40/85 مورخ 31/1/1385 به اين مصوبات اشاره و استناد نموده است، جلب مي نمايد : نامه هاي شماره هاي 1 - /3/2/م/236 مورخه 24/4/81 و 2- 3113/3/3/2/م/236 مورخه 4/10/84 و3 - 336/3/2/م/236 مورخ 2/11/84 و 4- 3/2/م/236 مورخ 8/11/84 و 5- 3578 /3/2/م/236 مورخه 24/11/84 و 6 - 2328/3/2/م/236 مورخه 21/12/84 ).

جناب وزير :

در پايان چون فرموده ايد: "با تمام توان، همت، دلسوزي و پيگيري و با اجراي دقيق مقررات و قوانين و نگاهي عالمانه و کارشناسانه نسبت به تأمين حقوق تک تک شهروندان حساس و مراقب بوده و خود را ملتزم و موظف مي دانيم"؛ اميدواريم انشاءا... از اين به بعد اينگونه باشيد و نگاه عالمانه شما عادلانه بوده و بيش از اين نگذاريد بر دراويش مظلوم جور و ستم روا دارند و عده اي متحجر از دوست دشمن ساخته و نظام و رهبري را تضعيف کنند و پيرو شعار همبستگي و وحدت ملي و انسجام اسلامي، دراويش را نيز از مسلمانان، شيعيان و ايرانيان بدانيد، نه آنکه آنان را کافر و ملحد معرفي و همچون مغولان و قوم تاتار به آنها حمله شود. توفيقات همه دلسوزان بي غرض و خادمان واقعي و حقيقي به اسلام و ايران را آرزو منديم .

جمعي از دراويش سلسله جليله نعمت اللهي گنابادي

 بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630