بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

 26 ارديبهشت 1386 ـ  ماه مه 2007

 

بايد جلوی نفوذ تفکرات سکولار در صدا و سيما گرفته شود

 

آيت‌الله مکارم شيرازي

به گزارش شيعه نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي در ديدار اعضاي برگزاري «همايش رسانه، تلويزيون و سکولاريسم»، با اشاره به نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي نسبت به عملکرد اين رسانه انتقاد کرده و اظهار داشتند: «هر چند در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». معظم‌له افزودند: در حالي که نيروي انتظامي با تمام توان براي ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه با مفاسد اخلاقي و بد حجابي فعاليت مي کند، متأسفانه در تلويزيون شاهد چهره هاي بسياري بدي هستيم، بگونه‌اي که سراغ بازيگران زمان طاغوت نيز رفته‌اند و اين عملکرد با روح و نظام ارزشي ما نمي‌سازد.
ايشان با اشاره به هراس و وحشت غرب از افزايش روح اسلام خواهي ملل مسلمان، توطئه شوم دشمنان در تضعيف مباني ديني و اعتقادي کشورهاي اسلامي را ترفندي براي سيطره آنان بر جهان دانسته و تصريح کردند: اگر کسي دين و مذهب خاص خود را در مسايل سياسي و اقتصادي دخالت دهد و در مقابل زياده خواهي غرب بايستد، با تفکر سکولار به او حمله مي‌کنند. اين مرجع تقليد يادآور شدند: غرب زماني دموکراسي را مي‌پذيرد که با منابع او هم خواني داشته باشد، اما هر جا با آنها موافق نيست، دموکراسی را تعطیل کرده‌اند. ایشان با نفی ماهیت سکولار بودن تلویزیون بیان داشتند: در دنیا تلویزیون غالبا در دست سکولارهاست و استفاده سکولاری از آن می‌کنند و به تدریج این تفکر و باور را نیز به دیگر کشورها منتقل کرده‌اند، در حالیکه طبیعت تلویزیون به هیچ وجه سکولار نیست و ابزار انفعالی است که به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اهداف غرب مبنی بر بهره گیری از تلویزیون به عنوان یک رسانه ارتباط جمعی گفتند: غرب برای رسیدن به اغراض سیاسی و اقتصادی از این رسانه استفاده می‌کند و تابع بینندگان است و منافات داشتن برنامه های آن، با اصول اخلاقی و الهی برای آنان مهم نیست.

 

در ابتدای این دیدار مسئول برگزاری این همایش با بیان اهداف برگزاری آن گفت: این همایش به منظور بررسی ریشه‌های غیر دینی تلویزیون و تأخیر خاستگاه این رسانه و بررسی هویت تلویزیون برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام صادقی با ارائه گزارشی از مراحل برگزاری این همایش اظهار داشت: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما به عنوان متولی و پشتیبان فکری و اندیشه‌ای و دینی این رسانه از دو سال قبل اقدام به تشکیل گروه‌های متعدد علمی برای بررسی جایگاه دینی و نیز تأثیر سکولاریسم در صدا و سیما و جامعه نمود. وی با تأکید بر نقش حوزه‌های علمیه در ترویج مبانی دینی گفت: در حوزه‌های علمیه باید تئوری پردازی در عرصه‌های مختلف گسترش یابد و بتوانیم به تدریج به نظریاتی که در شأن جمهوری اسلامی برای این رسانه ملی است برسیم. /منبع خبر: مرکز خبر حوزه علميه

 

نوشته شد توسط گروه مطالعاتي شهيد آويني 

http://naghdefilm.parsiblog.com/Archive29103.htm

 

 بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630