بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

23 دی  1386 ـ  13 ژانويه 2008

 

وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر بايد تاسيس شود

‌آيت‌الله نوری همدانی

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران ـ سرويس: فقه و حقوق – فقه - آيت‌الله العظمی نوری همدانی، بر اهميت امر به معروف و نهی از منکر در رشد و تعالی جامعه و نقش ماه محرم و آموزه‌های اهل بيت (ع) در آشنايی جامعه با معارف دينی تاکيد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، ‌آيت‌الله العظمی نوری همدانی در ديدار فرماندهان سپاه منطقه قم و ضابطين و ناصحين امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مساله امر به معرو ف نهی از منکر در اسلام مورد تاکيد است و انسان بايد خودش را بر اساس قوانين و ضوابط دينی تربيت کند.

وی با بيان اينکه هر فرد در مقابل جامعه مسوول است افزود: اولين وظيفه ما ساختن جامعه‌ای است که در آن اسلام و قرآن حاکم باشد و افرادی با تقوا و صالح در آن تربيت شوند.

نوری همدانی با تاکيد بر اينکه بحث امر به معروف و نهی از منکر را در نگاه کلان بايد مورد توجه قرار داد گفت: لازم است وزارتخانه‌ای در اين رابطه تاسيس شود.

نوری همدانی با اشاره به تربيت فرهنگی و معنوی جامعه خاطر نشان کرد: هيچ کاری بدون تعليم و تربيت رشد نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای برخورد با منکرات بايد جديت داشته باشيم و در بحث امر به معروف و نهی از منکر به صورت متمرکز عمل شود.

نوری همدانی افزود: در بسياری از مسايل مثل ربا در سيستم بانکی بارها تذکر داده‌ايم ولی متاسفانه هنوز پيشرفت مطلوبی حاصل نشده است.

وی به آغاز ماه محرم و مراسم سوگواری سيد الشهدا (ع) اشاره و تصريح کرد: کار مداحان بسيار ارزشمند است، بايد مداحی و مرثيه‌سرايی آنها از روی علم و آگاهی باشد.

نوری همدانی در پايان به سفر بوش به خاورميانه اشاره کرد و گفت: سفر بوش به منطقه برای عملی کردن نقشه‌های شوم دشمنان اسلام است و درصدد ضربه زدن و انتقام از ملت مسلمانان ايران هستند.

http://news.gooya.com/politics/archives/2008/01/066917.php

 بازگشت به خانه

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630