بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

11 مهر 1386 ـ  3 اکتبر 2007

 

تبلیغ سکولاریسم از تریبون شهید مطهری، در شب های قدر!

سپهر نيوز


«در پاره‌اي از برهه‌ها در جوامع متاسفانه آن
‌قدر از خدا خرج مي‌شود كه مساله‌M خدا مبتذل مي‌شود، در اين حالت هركس هر عملي را به نام خدا انجام داده و از در و ديوار به نام خدا سر و صدا شنيده مي‌شود و به گونه‌اي كه حتي هنگامي كه راديو و تلويزيون را باز مي‌كنيم، مي‌بينيم كه هر فردي نام خدا را در برنامه‌اش به گونه‌اي مي‌آورد... اين نوع سخنان هنگامي كه از زبان هركسي شنيده شود، معنويت خاص خود را از دست مي‌دهد؛ چرا كه برخي سخنان بايد از زبان اشخاصي كه معنويتي پشت سر آنها است شنيده شوند».
این سخنان پاپ در واتیکان نیست، سخنان فردی است که تا دیروز لباس پیامبر را در بر داشت و امروز با عنوان محقق علوم ديني در میان اعضای تحکیم وحدت و جبهه مشارکت در حسینیه ارشاد و در شب
های قدر به سخنرانی پرداخته است.
سخنان محمد مجتهد شبستری روی لطیف تری از همان سخنان تاج زاده است که خواستار الگو قرار دادن ترکیه است و روی دیگر سکه عدم دخالت روحانیون در سیاست است.
اختصاص دادن استفاده از نام خداوند که طبق تعالیم الهی باید در سرآغاز اعمال هر مسلمانی قرار گیرد به اشخاص ویژه، همان دکترینی است که از آن به عنوان «واتیکانیزه» کردن ولایت فقیه با رویکرد به سکولاریسم یاد می شود. پیش شرط اساسی «واتیکانیزاسیون» ولایت فقیه، رویکرد به سکولاریسم و دنیویت است و برای رویکرد به سکولاریسم، لزوماً باید «اندلسیزاسیون» فرهنگی- اجتماعی در کشور صورت گیرد. وقتی همانند «اندلس» در جامعه
ای مذهبی، روحیهء بی تفاوتی، نسبی گرایی معنوی و عدم حساسیت دینی رواج یافت، فرهنگ هدونيسم يا «اصالت لذت»، بر محمل لیبرالیسم و امانیسم، جایگزین می شود و زمینه جدایی دین از سیاست مهیا گشته و مذهب به عنوان مقوله ای شخصی، به زاویه رانده شده و همانند مسیحیت کاتولیک، با تشریفات خاص در «واتیکان» محبوس می شود.
نقل است یکی از اساتید دانشگاه استراتژیک آمریکا که به عنوان جامعه شناس هلندی به ایران آمد و هشت ماه بر روی جمهوری اسلامی کار تحقیقاتی انجام داد، واتیکانیزه کردن جمهوری اسلامی را برای سالهای 1374 تا 1376 تعیین نموده بود. برنامه ای که ناکارآمدی آن ناگفته هویداست. اما گویا برخی سرخط این بحث را همچنان حفظ نموده اند و آن را مشق می نمایند.
مع الاسف، تحکیم وحدت و یا همان اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویی که زمانی پیشتاز انقلاب دوم بود، امسال در تعطیلی کانون توحید پیش قراول مراسم های اسلام زدایی از ساحت جامعه در شب های قدر شده و جبهه مشارکت نیز دعوت به شرکت در این مراسم نموده است. دعوت از سخنرانانی همچون مجتهد شبستري، محسن آرمین، احمد قابل ، عزت الله سحابی ، هاشم آغاجری ، محسن کدیور ، تقی رحمانی و علوی تبار برای چنین شبهای قدری چنان غریب می نماید که شایعه تشویق سخنران با کف زدن در مراسم حسینیه ارشاد در شب ضربت خوردن مولی امیرالمومنین را نیز باور پذیر می نماید.
جالب تر آنکه احمد قابل در شرایطی که برادرش این روزها در بازداشت به سر می برد و مستمسک مظلوم نمایی جبهه مشارکت گشته است، به صورت پروازی بین تهران و مشهد برای سخنرانی در این مراسم ها در رفت آمد است.
احمد قابل که در سال 1370 به علت آنچه آنرا انگشت نما شدن در مجامع عمومی می نامد لباس روحانیت را کنار گذاشته و به عنوان یکی از مبلغین منتظری به عنوان بدیل پاپ در ایران محسوب می گردد. وی بارها با انتشار نامه هایی اهانت های مکرری به مقام معظم رهبری داشته است.
محسن کدیور و محمد مجتهد شبستری نیز از اعضای روحانی حلقه کیان محسوب می شوند و مجتهد شبستری نیز خود را خلع لباس کرده است. هاشم آغاجری به علت سخنان موهنش درباره اسلام، پیامبر و ائمه معصومین حکم ارتداد دریافت کرد و علوی تبار ، تقی رحمانی و عزت الله سحابی نیز چهره های آشنایی هستند که سالهاست برای تحقق سکولاریسم سخن ها می رانند و مقاله ها می نویسند.
به نظر می رسد تبلیغ سکولاریسم در این شبهای مقدس در جایگاهی همچون حسینیه ارشاد که به حضور شهید مطهری شهره گشته است جفایی است که بر آن استاد بزرگ در این شبها روا می گردد. امید که هرچه زودتر با خارج شدن حسینیه ارشاد که مرحوم کافی آنرا یزیدیه اضلال می خواند از دست نا اهلان، به  امری که موجب خون دل شهید مطهری تا آخرین روزهای حیاتش گردیده بود جامه عمل پوشانده شود.

برگرفته از:

http://www.sepehrnews.ir/?p,8639

 

 بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه