آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 284 ـ  پنج شنبه 28 شهريور 1387 ـ  18 سپتامبر 2008

=======================================================

نبرد رستم با ديو سفيد... هنوز ادامه دارد!

 جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک چه می گوید و چه می خواهد؟

شورای هماهنگی جمهوری خواهان لائیک و دمکرات

واقعیت آن است که انزجار مردم از استبداد دینی در ایران بهترین زمینهء رویکرد گسترده به سکولاریسم و لائیسیته را در ایران فراهم آورده است که نفوذ اجتماعی آن در زیر سیطرهء استبداد حاکم پنهان مانده است. ما خود را بخشی از آن نیروی سومی در جامعه می دانیم که به جای حمایت از بنیادگرایان و یا اصلاح طلبان دینی حاکم، صدای خفته در اعماق جامعه را بانگ میزند و اصرار می ورزد در قرن بیست و یکم، ایرانیان بیش از هر زمان دیگر شایستهء نظامی مدرن، سکولار و دمکراتیک هستند!

=======================================================

تولّد دوباره يا زوال تدريجی؟

بهمن امينی

در آستانه تشکيل گردهمايی سراسری سوم «جنبش جمهوريخواهان دموکرات و لاييک ايران» قرار داريم. گردهمايی سوم پس از يک دوره افت تلاش های مبارزاتی و ريزش نيروهای ما برگزار می شود... در روزهای اخير و در گفت وگوهايی با برخی از همراهان، همگی بر اين باور بوديم که گردهمايی سراسری سوم از اهميت ويژه ای برخوردار است. حتا کسانی اهميت آن را از گردهمايی سراسری اول بيشتر می دانستند و معتقد بودند که تصميم گيری ها و مصوّبه هایِ گردهمايی سوم اگر به مسايل اصلی يی که افت مبارزاتی و ريزش نيرو را در جنبش ما باعث شد پاسخ بدهد، می تواند زمينه ی تولدی دوباره را برای «جنبش جمهوريخواهان دموکرات و لاييک ايران» فراهم کند و برعکس اگر گردهمايی سوم پايان يابد بی آن که بتواند پاسخی برای اين مسايل پيدا کند، «جنبش جمهوريخواهان دموکرات و لاييک ايران» به زوالی تدريجی و دستِ بالا تبديل شدن به محفل يا سازمانی چند ده نفره در کنار ديگر محفل ها و سازمان ها محکوم خواهد بود.

=======================================================

عبور از سکولاريسم و بازيابي هويت ارزشي انقلاب

گزارش نشست « بررسی پارادايم‌هاي مديريت دولتي»

بررسی پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي ـ که نفی سکولاریسم و غرب زدگی نیز در ذیل همین پارادایم می گنجد ـ در نشستی که در مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري برگزار شد، به بحث گذاشته شد. رهبر انقلاب نيز، در دیدار اخیر خود با اعضاء هیأت دولت، در بیان ویژگی های برجسته و مثبت دولت نهم به متوقف ساختن روند رو به نفوذ غرب زدگی و گرایش های سکولاریستی در بدنهء دولت چنين اشاره و تأکید کرده بودند: «گرايش‏هاى سكولاريستى - كه متأسفانه باز داشت در بدنه‏ء مجموعه‏ء مديران كشور نفوذ مى‏كرد - جلويش گرفته شد. نظام انقلابى، بر مبناى دين و بر مبناى اسلام و بر مبناى قرآن شكل گرفته و به همين دليل از حمايت ميليونى اين ملت برخوردار شده و جان هايشان را كف دستشان گرفته‏اند و جوان هايشان را به ميدان هاى خطر فرستاده‏اند؛ آن وقت مسئولان يك چنين نظامى دم از مفاهيم سكولاريستى بزنند؟! يكى بر سر شاخ و بن مي بريد! يعنى خودشان بنشينند و بنا كنند بنِ اين‏مبنا و قاعده را كلنگ زدن! خيلى چيز خطرناكى بود. خب، الحمدللَّه اينها جلويش گرفته شد».

=======================================================

مراقب نفوذ و بازگشت انديشه‌های سکولار باشيم!

غلامحسين الهام، سخنگوی دولت

نظام انقلابی ما بر مبنای دين، اسلام و قرآن شکل گرفته و به همين دليل مورد حمايت ميليونی مردم قرار گرفته است... جوانان ما به خاطر اين انديشه‌ها در عرصه‌ دفاع مقدس در برابر دشمن قرار گرفتند و جان خود را اهدا کردند. اين جوانان برای چه رفتند؟ آيا اين‌ها برای تفکرات سکولاريستی جان دادند يا به خاطر قرآن و اسلام و انديشه‌های امام(ره)؟.. دولت، قوه‌ مقننه و ديگر سطوح عالی تصميم‌گيری بايد توجه جدی به گفتمان انقلاب و مطالبهء‌ مقام معظم رهبری در اين ارتباط داشته باشند... ما بايد مراقب نفوذ و بازگشت اين انديشه‌های سکولاريستی باشيم و به خطر بازگشت اين انديشه‌ها توجه کنيم و در اين ارتباط دولت، قوه مقننه و قضاييه و مديران نقش موثری دارند.

=======================================================

سکولاريسم نو خوانندگان و ياران خود را برای امضای

 نامهء آقای عباس امير انتظام به سازمان ملل متحد دعوت می کند

شما نيز اگر اين فرياد دموکراسی خواهی را تاييد می کنيد آن را امضا کنيد:

http://www.petitiononline.com/IranHR/petition-sign.html

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630