آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 282 ـ  دوشنبه 25 شهريور 1387 ـ  15 سپتامبر 2008

=======================================================

حيرتی پس از سی سال تخريب!

 ================  دوشنبه ها: از نگاه يک آينده نگر ================

آينده نگری چيست؟

سام قندچی

امروزه، در ايران، حل مسائلي نظير سکولاريسم ـ که قرن هاست در غرب حل شده اند ـ کلي از انرژي ما را مي گيرد. ما، يعنی همهء کسانی که از اهميت پلوراليسم در فلسفه غرب مي نويسيم و توضيح می دهيم که چرا آينده نگري و پلوراليسم، از زمان ارسطو تا کنون، همواره از هم جدائي ناپذير بوده اند، به اين خاطر چنين می کنيم که هشداري داده باشيم تا در آينده ديگرباره به استبداد نرسيم. ما همچنين مجبوريم که در جامعهء روشنفکريمان بحث کنيم که چرا علاج معضلات «گلوباليسم» (جهانی شدن) بازگشت به انديشه هاي قرن نوزدهم نيست. دستهء اول اين بحث ها بخاطر وجود جريان مذهبي حاکم بر ايران ناگزيز شده اند و دستهء دوم بخاطر وجود جريانات فکري قرن نوزدهمی در جنبش روشنفکري مان.

=======================================================

کسانی كه به دنبال خانه ‌نشين كردن مراجع اند، اين آرزو رابه گورمی برند

‌آيت الله مكارم شيرازی

وجود عالمان ديني و مراجع تقليد را براي جامعه اسلامي نعمت الهي است... مراجع تقليد و عالمان ديني مدافعان اسلام، نظام و مردم هستند و به همين دليل عده‌اي به دنبال خانه‌نشين كردن آنان هستند... بسياري از جوانان اين كشور، خون خود را به نظام و انقلاب هديه كرد‌ه‌اند، مراجع تقليد هرگز در برابر اين خون‌ها و دفاع از حقوق مردم و اسلام سكوت نخواهند كرد... برخي گمان مي‌كنند كه تقليد به معناي عمل كوركورانه است در حالي كه تقليد از مراجع به معناي رجوع به كارشناس، متخصص در دين و رجوع به فرد آگاه است، مثل اين كه فرد بيماري براي درمان خود به پزشك مراجعه مي‌كند و هرگز بيمار بدون تخصص پزشكي نمي‌تواند خود را درمان كند، مقلّد نيز بدون تقليد نمي‌تواند به احكام عمل كند.

=======================================================

هشدار به ايرانيان

دربارهء سياست خارجی حکومت اسلامی

نامهء بيش از 110 فعال سياسی

پشتیبانی از تازش روسیه به گرجستان، گفتگو های امنیتی مقامات در استانبول، پرونده هسته ای ایران در راهروهای شورای امنیت، ادعاهای امارات متحده عربی و اتحادیه عرب نسبت به جزیره های سه گانه ایرانی در خلیج فارس، پیمان های سه جانبه و دو جانبه کشور های حاشیه دریای مازندران و خطر حمله نظامی به تاسیسات اتمی و نظامی ایران، همگی دستاوردهای سیاست های غلط و نابخردانه و به زیان ملت ایران بوده و حتا امکان رساندن آسیب های فراوان دیگری از جمله از هم پاشیدگی میهن ما را در بر دارد.

=======================================================

گزارش دیدار حشمت الله طبرزدی با هرميداس باوند

روابط عمومی جبههء دموکراتیک ایران

دکتر باوند، ضمن دفاع از مواضع و جایگاه جبههء ملی ایران، آمادگی این جبهه برای ایفای نقش موثر تر در مبارزات اخیر را اعلام داشته و ابراز داشت: «این جبهه از حضور نیروی جوان در آن و همکاری بیشتر با جوانان استقبال می کند». دکتر باوند، با اشاره به نامهء اخیر آقای مهندس امیر انتظام به دبیر کل سازمان ملل، به ظرافت برخورد با اینگونه مجامع بین المللی و طبقه بندی خواسته ها، عطف به فعال کردن نیروهای اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت که امیدوار است با نشستی که برخی نیروهای سیاسی با آقای مهندس انتظام خواهند داشت، راهکاری به دست بیاید که از این گونه اقدامات، بهره برداری بهتری بشود که رضایت نخبگان و کوشندگان سیاسی نیز جلب شود.

=======================================================

سکولاريسم نو خوانندگان و ياران خود را برای امضای

 نامهء آقای عباس امير انتظام به سازمان ملل متحد دعوت می کند

شما نيز اگر اين فرياد دموکراسی خواهی را تاييد می کنيد آن را امضا کنيد:

http://www.petitiononline.com/IranHR/petition-sign.html

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630