آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 253 ـ  يک شنبه 27 مرداد 1387 ـ  17 اوت 2008

احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری، دانشجويان آزاد شدهء اميرکبير در ميان ياران خود

محمد هاشمی و بهاره هدایت، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت هم آزاد شدند

=======================================================

برای سورنا هاشمی

فاطمه حقيقت جو

بسیار جای تاسف است که سورنا هاشمی بازداشت شده است و پس از این بازداشت احتمالا بازداشت های دیگری هم در پیش رو خواهد بود. سکوت امروز خانواده های دانشجویان دانشگاه زنجان، به جری شدن مقامات دانشگاهی منجر خواهد شد و در آن صورت تردید نباید کرد که فردا دخترانی که مورد سو استفاده قرارمی گیرند به سکوت اجباری دعوت خواهند شد. برای شکستن تابوی جنسی و مبارزه با خشونت علیه زنان، سالهاست فرصت سوزی کرده ایم، باشد که اقدام سورنا، چون جرقه ای، تابوشکنی و مبارزه با خشونت علیه زنان را کار هر روزمان سازد.

 

دراين  پرونده جای شاکی و متهم عوض شده است!

سورنا هاشمی

آخرين گفتگوی پيش از بازداشت

مواضع واقعی من و واقعیت حادثه ی زنجان همین است که در این مصاحبه می گویم و در حالیکه هر لحظه احتمال بازداشتم وجود دارد صراحتا می گویم که هر گونه اقراری خلاف آنچه در این مصاحبه و در کمال آزادی و اختیار گفته ام اعلام شود که در زندان از من گرفته شده دروغ و کذب محض است و در اثر فشارهای زندان اخذ شده، به هر حال امیدوارم همه چیز مطابق قانون پیش بود و مجرم اصلی این قضیه که معاون دانشجویی دانشگاه زنجان است نتواند از چنگال قانون و عدالت فرار کند.

=======================================================

صلح و جنگ

شهباز نخعی

درست در همان روز جمعه ای که چینی ها با ردیف کردن هشت های نشانه شگون، با زیبایی و شکوه می کوشیدند "روح المپیک" را که پیام آور صلح و دوستی است در جهان بپراکنند، چند هزار کیلومتر آنسوتر صدای گوش خراش "جغد جنگ" طنین انداز شد و بیش از هزار و پانصد نفر کشته و سی هزار آواره در فاصله ای کوتاه بجا گذاشت... به اين ترتيب، روز هشتم آگوست دو هزار و هشت به عنوان روزی که دو روی سکهء طبیعت بشر را در خود جا داده، در حافظه تاریخ ماندگار خواهد شد. دو روی سکه ای که یکی زیباست و دیگری زشت، یکی پیام آور صلح و دوستی است و دیگری جنایت و کشتار و ویرانی: صلح و جنگ!

=======================================================

بازار گرم خدمتکاری و تیرهایی که کمانه می کنند

خسرو شاکری (زند)

بيست ميليون دلار پول کمی نیست و جیب نزدیک به پنج هزار «فعال دمکراسی» را پر می کند. پس تعجبی ندارد که بسیاری برای لقمه هر چه چرب تری از این خوان نعمت یک شبه هوادار دمکراسی می شوند و دست به کار نگارش مقالات رنگارنگ در حمله به نهضت ملی و ارزش های اخلاقی یک صد سال گذشتهء ایران، و حتی اندیشهء استقلال کشور می شوند. مایکل روبین و همکارانش در مؤسسهء «فری انترپرایز»، که به پیشخوانی لابی صهیونیسم معروف است، سخت می کوشند تا بتوانند حتی بر بودجهء سال جاری بیفزایند.

=======================================================

ديا نت بهايی دينکار ندارد!

فاران دوستی

دستور دينكاران مذهبي به هر مؤمني لازم الاجرا ست و جاي لم و بم در آن نيست اما در ديانت بهايي براي هر فرد بهايي حقي به نام "استيناف" در نظر گرفته شده كه طي آن هر شخص بهايي مي تواند در مواردي با راي و نظر محفل روستا يا شهرش موافق نباشد و اين عدم موافقت خود را جهت بررسي به محفل كشورش ارجاع دهد و درخواست بررسي كند و اگر راي محفل كشورش نيز مورد پذيرشش نباشد مي تواند درخواست پيگيري خود را با شوراي بين المللي بهايي يا بيت العدل كه بالاترين مرجع بهاييان محسوب مي شود ، مطرح كند و خواستار رسيدگي مجدد شود.

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630