بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 9 مرداد ماه 1391 ـ  30 ماه ژوئيهء 2012

 

کشف عالمانه!

از میان خبرهای دارالخُرافه،این یکی بد جوری چشم فدوی را گرفت: «نبود مدیریت صحیح موجب گرانی در ایران شده است!»/ برادر علی(ع) لاریجانی- بی.بی.سی .

بقول عوام، first of all :

از کــــرامــات شیــخ ما ایــن است:

شیره را خورد و گفت شیرین است!

بعدالتحریر:

فرمایش داهیانهء بالا، بنظر فدوی مبالغ هنگفتی ضعف تألیف دارد:

1- نخست اینکه،ابتدا باید چیزی وجود داشته باشد، سپس پیرامون درست یا نادرست بودن آن

حرف زد، برادر علی(ع) لاریجانی!

2- فقرهء دوم که فدوی بیضهء لازم برای طرح اش را نداشت و اینک از حضرت تان که مصونیت پارلمانی دارید وام می گیرد، این است که نزدیک به تمامی مؤمنین، کثرالله امثالهم، به جماع رسیده اند (1) که مملکت را حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج)، اداره می کند(2). این فرمایش آیا بدین معنا نیست که امام زمان (عج) معاذالله، از کودن ترین شاگرد کلاس مدیریت هم عقب افتاده است؟

3- و نکتهء واپسین آنکه، مدیری که هیچگاه سر کارش نیست و به اظهار برادران چند صد سال است که غایب است، خب وضع اداره اش هم از این بهتر نمی شود دیگر!

زیاده جسارت است ...

-------------------------

(1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون.

(2) احمدی‌نژاد در جلسه سخنرانی در جمع طلاب مشهد: "قضیهء دانشگاه کلمبیا مگر چیزی جز مدیریت امام زمان بود؟ آنها در٣ مرحله ٣ دام گذاشته بودند برای ما. مرحلهء اول در فرودگاه بود که می‌گفتند نرو، قرار است هواپیما را مصادره کنند. مرحلهء دوم در دانشگاه کلمبیا و استقبال سرد سرویس دانشگاه بود که انتظار داشتند ما کنار بکشیم و برویم. مرحله سوم هم همان توهین‌ها بود که 28 دقیقه بدترین حرف‌ها را به ما زدند. خوبش این بود که در آخر گفتند حالا به مزخرفات این آقا گوش می‌کنیم. آنها می‌خواستند که من تعادل عصبی خودم را از دست بدهم و همان‌جا بروم، ولی من خندیدم و سخنرانی هم کردم و دیدید که گفته شد 500 میلیون بیننده داشته است. این چیزی جز مدیریت آقا امام زمان است؟"

 

چنان قحط سالی شد اندر دمشق...

 

روی جلد

به گزارش خبرگزاری ها، بخت ما هم سرانجام به شرح زیر باز شد :

«شرمینهء شهریور، مدل و بازیگر ایرانی که در سال ۲۰۰۴ دوشیزهء دویچلند (Miss German) و در سال ۲۰۰۵ عنوان دوشیزهء اروپا (Miss Europe) را کسب کرده بود، اولین ایرانی است که تصویرش روی مجله پلی‌بوی، چاپ شده است.»/ بامدادخبر

بقول جدّ اعلای فدوی:

پــریــرو تــاب مستـــوری نــدارد

در ار بندی سر از "آلمان" بر آرد!


"گاه" های حضرت آقا

فدوی از عملیات شگفت انگیز مؤمنین دریافت که اگر حضرت زردشت(ع) صاحب" گات"ست، رهبر معظم ما نیز صاحب" گاه" هاست !، بله... به یکی دو مستوره در این ارتباط  نگاه کنید، تا بعرض فدوی برسید:

* قدمگاه رهبر معظم انقلاب در دزلی نقطه یادمانی شد.(تیتر)

* خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌ کنندهء سپاه بیت‌المقدس کردستان از بازدید کاروان‌های راهیان نور شمالغرب از قدمگاه رهبر معظم انقلاب در دزلی خبر داد.

فدوی لکن،گزارش پیش از این را هم بیاد می آورد که پیرامون نشیمنگاه آن حضرت بود .

فدوی عجالتاً خودش، آبریزگاه معظم له را، که آن نیز عنقریب "زیارتگه رندان جهان خواهد شد" برای جوری جنس، اضافه می کند! لکن ممنون می شد اگر برادران، تکلیف سایر اعضا و جوارح معظم له را هم هرچه زودتر روشن می کردند که ُامّت همیشه در تپه، تکلیف خودش را بداند!

 

کاهش سن مصرف سیگار

خبر: «سیگار در دستان کودکان ۱۰ ساله!» (تیتر) قدس آنلاین

فدوی نمی داند که چه چیز این خبر، باعث حیرت همکاران مکتبی شده است؟ خب سیگار را معمولا ً نخست به دست می گیرند! اما اگر ایرادتان این است که چرا حالا کودکان 10 ساله هم سیگار می کشند که توضیح چرائی اش مثنوی هفتاد من کاغذ،آن هم کاغذ غیر دولتی، می شود! فلذا بقول آن  بزرگوار :

شرح اين هجران و اين خون جگر

ايــن زمــان بــگذار تــا وقــت دگر

فدوی بهمین مختصر بسنده و عرض می کند که وقتی دخترکان 9 ساله ناگزیرند که خانم بشوند، خب آقایان هم باید از 10 سالگی سیگار بکشند دیگر!

باری، ملاحظه می کنید که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، همه چیز بحمد الله با هم تناسب دارند!

فدوی شما همکاران مکتبی را به گزارشی که پیش از این منتشر شده نيز خاطر نشان می کند: «خبری تکان دهنده از ازدواج های زیر 10سال!»

 

 

الاهم و فی الاهم

به گزارش روزنامه شرق، محمود احمدی‌نژاد در جريان سفر به کرمانشاه گفت «فحش دادن به دولت هنر نيست».

 فدوی: والله برادر احمدی نژاد، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟.. تا اعدام آ آ آ آ... مجازات فحش دادن به اعلیحضرت العظما که سکاندار این کشتی به ِگل نشسته است، مرگ است، مال شما شلاق!. خب شما جای ملت بودید، خودمانیم، چه می کردید؟

 

بد شانسی

فدوی بعضی خبرها را که کنار هم می گذارد، یک جوریش می شود!.. شما هم ملاحظه کنید:

1- فردوس فرودستان، خبرنگار آزاد ایرانی ‌تبار آلمان سخنگوی جدید یواخیم گاوک، رئیس جمهور آلمان شد. به‌گزارش دفتر ریاست جمهوری آلمان، خانم فرودستان از اول سپتامبر سال‌جاری کار خود را در پست جدید آغاز خواهد کرد. دویچه وله

2- دادستانی فرانکفورت: معاون کنسولگری ایران متهم به آزار جنسی کودکان است.(بی بی سی). دوریس مولر- شو، سخنگوی دادستانی فرانکفورت در این باره به بیبیسی فارسی گفت: "ما پیگیر شکایت خانمی از سنگال هستیم که می‌گوید 10 روز پیش دختر 10 ساله‌اش در یک پارک بازی در جلو خانه‌اش بازی می‌کرده که مردی به او نزدیک شده و به او دست زده و موهایش را لمس کرده و او احساس کرده که آن مرد می‌خواسته او را ببوسد."

باری- گر چه فرقی نمی کند و برادران در هر گوشه ای از جهان، مشغول ور رفتن با غنائم جنگ ناشی از غزوات خود هستند، لکن این بانوی گرامی هم، براستی چه وقتی سخنگوی رئیس جمهور آلمان شد!...

 

 

تبعیض دو جنسیتی!

روزنامه همشهری خبر داده که «نرخ هر کيلوگرم گوشت مرغ که طی چند هفته گذشته از 5200 تا 5500 در نوسان بود طی دو روز گذشته به 5900 تا شش هزار تومان افزايش يافته است».

فدوی: جامعه ی مرد سالار است دیگر! ،چرا از افزایش بهای خروس خبری نیست؟!....

 

محاسبه

خبرگزاری هرانا: علیرضا رجایی، فعال شناخته شدهٔ ملی ـ مذهبی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی توسط دادگاه انقلاب به تحمل چهار سال حبس دیگر محکوم شده است... اتهام جدید او، تهیه و امضای بیانیهء عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی زندانیان سیاسی است.

فدوی: امضائی چهار سال؟ والله صرف نمی کند، برادر رجائی!

 

حق تقدم

خبرگزاری هرانا: با گذشت بیش از 130 روز از بازداشت پنج تن از نوکیشان مسیحی توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی در شهر شیراز، وضعیت این افراد همچنان در هاله ایی از ابهام و بلاتکلیفی است!

فدوی: لطفا ً نوبت اعدام را رعایت کنید! مجرمین شیعه حق تقدم دارند، برادر هرانا!

 

تلفات غیر شرعی!

خبر: فوت 60 نفر در خراسان رضوی بر اثر ایدز. به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رییس مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 500 بیمار مبتلا به ایدز در استان تحت پوشش ما قرار دارند. وی با بیان اینکه تا به حال در استان بین 50 تا 60 نفر به علت ابتلا به ایدز جان خود را از دست داده‌اند، اظهار داشت: هر ماه 2 یا 3 مورد آمار جدید مبتلا به ایدز در استان داریم که به این ترتیب سالانه 20 تا 40 مورد جدید خواهیم داشت.

فدوی: بگذار که رییس مرکز بهداشت کشک غیر اسلامی خودش را بسابد. بموجب گزارش برادر رئیس جمهور محبوب در محضر خبرگزاری های درون و برونمرزی، اینگونه بی ناموسی ها در جامعه شکوهمند اسلامی ما، وجود خارجی نداشته و  ندارد!.. اینها سیاه نمائی های استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنةالله علیهم اجمعین، است.

 

ممیّزی

خبر: به گزارش  مهر، علیرغم تمدید پروانهء فعالیت انتشارات «علوم دانشگاهی» از سوی ادارهء کتاب وزارت ارشاد در اواخر سال 1390، صلاحیت شهبانو بیژن ‌زاده که 26 سال است به عنوان مدیر این موسسه انتشاراتی فعالیت می‌کند، رد شد!.

فدوی: فدوی مراتب را از طریق ـ بقول عوام ت connection های خود پیگیری کرد. یک مقام شدیداً آگاه که هیچ جور نخواست نامش فاش شود به فدوی گفت، همینکه عجالتاً اعدام نشده است، برود قاصم الجبارین را شکر کند!.. و در پایان نیز افزود که مشکل خواهر بیژن زاده، با تعویض نام کوچک، یحتمل حل می شود!

 

والله الموفق والمعین

 28جمادی الجولای سنه ی 2012 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630