بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

24 اسفند 1388 ـ 15 مارچ 2010

 

نوعی رعایت

مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، متخصصین برجسته ی پیوند "گودرز" و  "شقایق" اند و علی الاصول استاد جمع بین اضداد هستند و در اجرای این عمل  ظریف، احدی در جهان بپای ایشان نمی رسد. مثلاً، به سخنان اخيراً،  وزیر ِ ـ جسارت است ـ علوم، توجه فرمائيد:*

«وزير علوم، تحقيقات و فناوري نگاه جناحي به جذب هيئت علمي دانشگاه ها را سمي مهلك دانست»،

و سپس، نه در صفحه، شماره، روز، هفته یا ماه بعد، بلکه در ادامه ی همان جمله افزود:

«اساتيدي بايد جذب هيئت علمي شوند كه قائل به مسيري باشند كه مردم  (حکومت – م)  در 9 دي و 22 بهمن رسيم كرده اند!»

و نیز:

«در شرايط كنوني، اساتيد دانشگاهي بايد متخصص و متعهد به نظام جمهوري اسلامي باشند و براساس ولايت ‌پذيري به عنوان ركن اساسي نظام اسلامي گام بردارند. به اساتيدي كه جهان ‌بيني اسلامي را قبول ندارند و سكولاريسم را در دانشگاه‌ ها ترويج مي‌كنند نياز نداريم...»

عرض نکردم؟!

 

توهّم

فدوی در اینکه "مجمع تشخیص مصلحت"، مجمع تشخیص مصلحت نظام است نه تشخیص ِ مصلحت مردم، هرگز تردیدی نداشته و ندارد. اما ژست این مؤسسهء من در آوردی و البته زائد، همواره بدینگونه بوده است که گوئی در ساختار شتر ـ گاو ـ پلنگ نظام مقدس، که اطلاق لفظ هرگونه نهاد اجتماعی، مدنی، و سیاسی ِ شناخته شده به آن، اگر نگوئیم حرام، دست کم مکروه است! محلی از اعراب داشته است، در حالیکه چنین نیست و اعلیحضرت العُظم علی (ع) خامنه ای، دام الذله، در تازه ترین فرمایشات خود که عیناً به نقل از جراید شریفه ی دارالخُرافه در پی خواهد آمد، از آن، و البته با نهایت احترام، به عنوان دست پنجم خر! یاد کرده است. ملاحظه کنید: 

«پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري روز گذشته متن كامل فرمايشات ايشان در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان را در تاريخ 6 اسفند 1388 منتشر كرد كه بخش هايي از آن به مسئلهء مهم مصوبه مجمع تشخيص در مورد انتخابات اختصاص دارد.

«متن فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين مورد چنين است:

«روي مسئله اصلي نظام و نقشه نظام و كليت نظام هيچ اهمالي را نبايد روا بداريم. مسائل درجه دويي وجود دارد كه البته اينها را مي توان حل كرد. حالا من ديدم مثلاً اين روزها طرحي كه در مجمع تشخيص است، مورد توجه است. البته معلوم است؛ اين طرح وقتي كه در مجمع تشخيص مطرح بشود، بالاخره نظر مجمع، نظر مشورتي است؛ اين پيش ما خواهد آمد و آن چيزي را كه معتقد ماست، اعمال مي كنيم و به عنوان سياست كلي گفته مي شود!..»

زیاده عرضی نیست

 

تغییر روش

فدوی همین چند لحظه پیش، و ضمن مرور جراید دارالخُرافه، به این نتیجه ی قطعی رسید که ترک برخی عادات هر چند هم که خوب باشند، برای حفظ  سلامتی، گاه  واجب است. فدوی دور از جان شما، پشت دستش را چندان داغ کرد که بوی کباب، روزه ی مُؤمنان و مؤمنات را شدیداً شکست! و بدین وسیله توبه کرد که دیگر "یا حسین" (ع) نگوید!..

گفتن دارد که منظور فدوی از یا حسین (ع) ، شعار "یک یا حسین (ع) تا میرحسین (ع)" که آن را سی سال پیش توبه کرده، نیست!.. بلکه اتخاذ این تصمیم تند، خوفی ست که فدوی را پس از مرور گزارش زیر، شدیداً برداشته است. شما هم اگر ناراحتی قلبی یا تنفسی دارید، لطفاً آن را نخوانید که فدوی "مسؤل آن نخواهد بود "!:

«بیست و چهارم تیرماه امسال یک فروند هواپیمای توپولف مسافری شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908 در مسیر هوایی تهران - ایروان 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حوالی شهر قزوین دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه هر 168 مسافر و خدمه پروازی آن کشته شدند».

همان منبع (مهر) به نقل از حمید بهبهانی در سی و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه ها در پیوند با نتیجه ی بررسی های صورت گرفته افزوده است:

«متأسفانه در این سانحه جعبهء سیاه هواپیما پودر شد و فقط قطعات کوچکی از این هواپیما باقی ماند».

و سرانجام اینکه :

«بررسی‌های انجام شده بر روی این قطعات در روسیه و ایران نشان می دهد خلبان توپولف فقط شانزده دقیقه با برخ مراقبت ارتباط داشته، ضمن این که آخرین مکالمهء ضبط شده خلبان گفتن عبارت "یا حسین" بوده است»!

ملاحظه کردید؟ حضرت سيدالشهداء (ع)، پس از شنيدن فرياد استمداد خلبان مزبور، حتا مختصری هم تخفیف نداده و همه ی 186 تن سرنشینان بیگناه را، از سر لطف، به دیار باقی اعزام فرموده است!

بر این پایه، فدوی دیگر جرأت نمی کند که یاحسین (ع) بگوید، شما خواننده ی ضد انقلاب را نمی داند...

علی الله التکلان و هو المُستعان فی جمع امور

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630