بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

سه شنبه 14 مهر 1388 ـ  6 اکتبر 2009

خطری که جنبش سبز را تهدید می کند: وسواس به احمدی نژاد

هزاردستان چمن

من عاشق مقایسه کردن موضوعاتی ام که به نظر بی ربط می ایند. لطفا این را در نظر بگیرید و این سطرهای بعدی را بخوانید. عاشق این دیوونه هایی هم هستم که کلاس رابطه ی هندسه و سینما یا رابطه ی فیزیک و عاشق شدن را درس می دهند. خلاصه انکه ببخشید که شما را با احمدی نژاد مقایسه خواهم کرد.

همان خطری که احمدی نژاد را در راه دفاع از فلسطینیان تهدید می کرد* و سرانجام او را از نظر سیاسی شکست داد و روش دفاع احمدی نژاد از فلسطین را به پتکی تبدیل کرد که هم بر سر ما ایراینان فرود امد هم بر سر خود احمدی نژاد، هم بر سرفلسطینی ها و خیلی از مدافعینشان، اکنون ما را هم - در جنبش سبز - تاحدی تهدید می کند و ممکن است که به همان راه اشتباه قدم بگذاریم.

کاری که احمدی نژاد در دفاع از حقوق فلسطینی ها کرد، شخصی کردن مساله ی فلسطین بود. او جای اینکه روی جنبه ی استعماری و شباهت های حکومت صهیونیستی با حکومت های استعماری - امپریالیستی تکیه کند روی هولوکاست تکیه کرد. کم کم هولوکاست شد دغدغه ی او. دیگر مساله ی احمدی نژاد استعمار و نشنالیزمٍ قومی حکومت صهیونیستی نبود و نیست. دغدغه ی احمدی نژاد یهودیت است و بلایی که سر یهودی ها چند دهه ی پیش در اروپا امده است. برای احمدی نژاد صهیونیزم با هولوکاستی که سر یهودی ها امده است گره خورده و تقریبا به یک موضوع شخصی تبدیل شده. وقتی از روش دفاع احمدی نژاد صحبت می شود کسی از ظلم به فلسطین نمی گوید، به جای ان از انکار هولوکاست می گویند. ژورنالیست ها که با ادمکش ترین سیاستمدارها حرف می زنند فقط از ارزش های لیبرالیزم و "دموکراسی" می شنوند برایشان لذتی ارگزمیک دارد وقتی رییس جمهور کشوری که قرار است خطرناک باشد در تلویزیون حاضر نمی شود بگوید که هولوکاست اتفاق افتاده. خلاصه انکه اگر حکومت اسراییل دربیاید و بگوید که اصلا هولوکاست اتفاق نیفتاده و یک دروغ ساختگی است و ما عشق مان می کشد که به اشغال و استعمار و نشنالیزم قومی-نژادی خود ادامه دهیم، احمدی نژاد چطور دفاع از فلسطینی ها را ادامه خواهد داد؟

حالا شده داستان بعضی از ما جنبش سبزی ها که داریم به احمدی نژاد وسواس پیدا می کنیم و موضوع را شخصی می کنیم. موضوع کم کم دارد تبدیل می شود به یک مساله ی شخصی بین ما و احمدی نژاد. مثل قبل از انقلاب که موضوع تبدیل شده بود به نفرت از شاه اما نه از سلطنت و استبداد. وسواس به احمدی نژاد به قدری زیاد شده تا جاییکه حتی من شنیده ام عده ای درصدد آن هستند که قالیباف را به عنوان رییس جمهور معرفی کنند و احمدی نژاد را از کار بر کنار کنند. چرا این باید به ذهن کسانی که در صدد حل بحران اخیر هستند، برسد؟ حتی اگر شایعه باشد، چرا این شایعه باید ساخته بشود؟ ما دنبال چی هستیم و چی از این جنبش تازه پا می خواهیم؟

ایا این شایعه ی ریاست جمهوری قالیباف و برکناری احمدی نژاد، اسراییل نیست که به احمدی نژاد اعلام کرده است که اصلا هولوکاست اتفاق نیفتاده حالا دنبال چی هستی؟ حالا چطور بحث خود را ادامه می دهی؟

جنبش سبز دنبال چی است؟ می دانم که نوپا است و شاید سوال عجولانه ای باشد، اما تا همینجا هزینه ی سنگینی پرداخت شده پس شاید پر بیراه نباشد که پرسید چه می خواهیم چون اینطوری اقایون ماکیاولیستی مثل هاشمی هم متوجه می شوند که تغییر چهره، بلندی قد، و قیافه ی کمی بهتر نیست که بحران را حل می کند و دغدغه ی ما نه دماغ و کاپشن احمدی نژاد بلکه موضوعات عمیق تری است. برای همین چه خوب است که از همین وبلاگستان شروع کنیم و مثل بازی های وبلاگی قدیم بگوییم که چه دستاوردهایی را برای این جنبش سبز می خواهیم. من همین جا چند نکته ی ساده ای که به ذهنم می رسد را می نویسم که بگویم مشکل من نه با ادبیات لاتی - بازاری احمدی نژاد است نه با کاپشن او پدرکشتگی دارم و نه انکه سایز دماغش من را ازار می دهد. برای من نکات دیگری است که ازار دهنده است که نه از دست احمدی نژاد بر می اید و نه قالیباف. این است که برای حل بحران باید به شعور مردم ایران احترام گذاشته بشود و تغییرات چشمگیر اتفاق بیفتد. اینها دستاوردهایی است که من از جنبش سبز می خواهم:

1. ازاد کردن تمام زندانیان سیاسی (سریعا) و متوقف کردن پدیده ی زندانی سیاسی. کسی (ژورنالیست، نویسنده، فعال، وبلاگنویس و ادم های عادی) به خاطر عقاید، گفتار و نوشتار سیاسی نباید دستگیر بشود

2. حذف شکنجه: هر گونه اش

3. حذف اعدام از قوانین کشور و البته سنگسار و دار زدن و تمام انواعش و به هیچ وجه اجازه ی شلیک کردن به مردم یا تظاهرات کنندگان نباید داده بشود

4. ازدی تظاهرات کردن و تشکیل احزاب و فعالیت سیاسی

5. ازادی مطبوعات و صدا و سیما. به عنوان مثال باید قوانینی وضع بشوند که جلوی متوقف کردن روزنامه ها گرفته بشود.

6. فیلترینگ و سانسور اینترنت و کلا مدیا باید متوقف بشود همین حالا ه

7. هیچ گونه تبعیضی بین شهروندها نباید وجود داشته باشد: پدیده ی اقازاده یا دوگانه های انقلابی و ضدانقلاب، خودی و غیرخودی، ایمان دار و بی ایمان، منافق و دلسوز نظام یا ذوب در ولایت باید از بین بروند و تمام شهروندهای ایران صرفنظر از جنسیت، قومیت، دین، مذهب، گرایش جنسی، اعتقادات مذهبی یا سیاسی باید از حقوق و امکانات مساوی برخوردار باشند ب

8. بیمه ی همگانی و رایگان برای همه

9. حق مساوی همه ی مردم به داشتن خانه و شغل

10. اقلیت های قومی باید مدرسه هاشون دو زبانه باشد که مثلا بچه ها هم بتوانند فارسی بیاموزند و هم مثلا کردی یا گیلکی یا غیره

11. نترل حاصل تقسیم بالاترین درامد به پایین ترین درامد. این حاصل تقسیم در حال حاضر عددی نجومی است باید تحت کنترل قرار بگیرد و به شدت کم شود. حداقل درامد باید به یک میلیون تومان در ماه افزایش پیدا کند.

12. آزادی تشکیل اتحادیه ها و سندیکاهای مختلف

13. برنامه ریزی برای تولید همه ی محصولات غذایی مرد نیاز داخل، در ایران

14. برنامه ریزی برای چند قطبی کردن اقتصاد ایران که در حال حاضر وابسته ی شدید به نفت

است

15. داشتن مهد کودک در تمامی محل کارها برای خانم ها یا اقایونی که بچه دار اند و شاغل ان

16. مرخصی با حقوق به خانم هایی که زایمان می کنند و حق مرخصی به والدین

17. تحت هیچ شرایطی از نیروهای نظامی علیه مردم نباید استفاده شود

18. خشونت علیه زنان کودکان در خانه یا مدرسه یا محل کار باید جرم شناخته شود

 19. مبارزه ی جدی با الودگی هوا و کلاً محیط زیست از جمله باید ماشین های نو و مجهز به تاکسیران ها داد یا تمام مینی بوس ها و اتوبوس ها را نو کرد و تعدادشان را افزایش داد

20. ورود گفتمان های غیر دینی در سیاست

21. حذف حجاب اجباری و ازادی انتخاب لباس و حق مالکیت بر بدن و حذف مالکیت و قدرت تصمیم گیری حکومت برای بدن زنهم

22. رتفع هر گونه تبعیض از اقلیت های قومی، مذهبی و جنسی

23. متوقف کردن خصوصی سازم

24. توقف کردن ورود اجناس ارزان قیمت از چین، مالزی، کره و غیره و رسیدگی به اوضاع اسفناک تولید کننده های داخلی و کشاورزها

25. رفع هر گونه تبعیض از قوانین مربوط به زنان

از هرکس که می تواند و دوست دارد دعوت می کنم در این مورد بنویسند.

*البته اگر فرض کنیم که احمدی نژاد نه برای پنهان کردن اشتباهات و بی کفایتی های اقتصادی سیاسی بلکه برای دفاع از فلسطینی ها از هولوکاست حرف می زند.

http://hezardastaan.blogspot.com/2009/09/blog-post_29.html

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630