دربارهء سکولاريسم | دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسنادنامه ها

سال دوم ـ  شماره 660  ـ  دو شنبه 6 مهر 1388 ـ  28 سپتامبر 2009         فهرست الفبائی نام نويسندگان         فهرست کليهء مقالات         English Section

سیمای جمهوریِ اسلامی در تحلیل خبری خود در شبکۀ 2 اعلام کرد: «تنها 12 کشور از 193 کشور جهان صندلی های خود را در سخنرانی آقای احمدی نژاد ترک کردند!» حال آنکه تنها 12 کشور از 193 کشور در این سخنرانی نشستند. و جالب تر آنکه هیئت 18 نفرۀ جمهوری اسلامی در اقدامی عجیب و کودکانه بر روی سکوهای دیگر کشورها نشسته بودند. (پيام)

================

ايران، گوشت قربانی اروپائی ها است

گفتگو با محسن رضائی،

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

يکی از دلایلی كه من مشكوك هستم به مسائل بعد از انتخابات این است كه ما در آستانه یك جهش بین‌المللی قرار گرفتیم كه سطح تعاملات ایران را به یك سطح بالاتری ببریم، حوادثی درست كردند كه عملاً ما را كشاندند به مسیر اروپایی – مسیر اروپایی این است كه هر كاری كه غرب می‌خواهد با ایران انجام دهد باید از طریق گروه پنج به اضافهء يک انجام دهد. مثل گوشت قربانی كه می‌خواهند بین چند كشور تقسیم كنند، از بس این گوشت لذیذه و لقمه چرب و نرمی هست، ‌اروپایی‌ها هیچ‌وقت حاضر نبودند ایران و آمریكا خودشان مذاكره كنند و بالاخره با این حوادث مسیر را در مسیر اروپا انداختند. در دوران بوش اروپایی‌ها مخالف برخورد تند با ایران بودند و بوش و آمریكایی‌ها می‌خواستند برخورد كنند. الان بالعكس شده الان اروپایی‌ها می‌گویند كه باید ما سخت بگیرم و مدیریت كار را می‌خواهند در گروه پنج به اضافهء يک ببرند كه دست خودشان باشد. این هم به دلیل این است كه ناگهان ایران و آمریكا پشت صحنه نخواهند با همدیگر كار بكنند و آن‌ها را دور بزنند...

================

جمهوریت در کجای نظام مافیایی

لانه کرده بود؟

بصیر نصیبی

نگرانی و اضطراب دیگر باند مغلوب از بابت حذف جمهوریت از نظام جمهوری اسلامی را زیر ذره بین می بریم. ابتدا سران سبز و لابی هایشان مشخص کنند آیا دورهء اول انتصاب احمدی نژاد جمهوریت نظام پا بر جا بود؟ اگر جواب منفی باشد که پس اینها خودشان را کاندید نظام ولایت فقیه مطلقه کردند دیگر چرا از نتیجهء انتصابات گلایه دارند؟ اما اگر تا ساعت اعلام نتیجهء انتصابات و مشخص شدن ارادهء رهبر و یا سپاه و یا هر نهاد قدرتمند دیگری در سیستم مافیایی به ادامه انتصاب این موجود، نظام جمهوریت داشت و بلافاصله و بطور ناگهانی جمهوریتش زائل شد! پس اجازه بدهید ما فهرست وار رفتار و اعمال همیشگی نظام تا وقتی که جمهوریتش حذف نشده بود را مرور کنيم و بعد از «آقایان و خانم های نگران» سئوال کنم این جمهوریت چه حسنی برای مردم داشته که باید برای باز گرداندنش باز هم از جان خود مایه بگذارند؟

================

در ایران ملّتی بنام «فارس» وجود ندارد

ناصر کرمی

نوشتار آقای هادی صوفی زاده با عنوانِ: "خوش آمد گویی به مهندس کوروش زعیم" با مضمون دیالُگی که با مخاطب خود داشته، همچنین محتوای تاریخی، جامعه شناسی با نتیجه گیری ملّی، قومی که از آن بیرون آمده است با هم ارتباط و هماهنگی ندارد. هدف نویسنده فقط دگر بار به نمایش گذاشتن بیماری خود بزرگ بینی و غرور بیجای برخاسته از پدیده های غیر دمکراتیکِ مخصوص دیدگاهِ جامعهءِ فئودالیتهءِ مسلح به برهان و استدلال زور بازو و چماق، پراکندنِ پرخاش و جسارت بر بستر فرهنگِ مسموم بازدارندهءِ تاریخی نشأت گرفته از عدم شناخت و تعصبی از روی ناخودآگاهی قومی و ملّی می باشد.

========

«خوش آمد گویی»

به‌ مهندس کورش  زعیم!؟

هادی صوفی زاده‌

================

اخلاق، دين، سياست

گفتاری از اسماعيل نوري علا

در برنامهء نيمساعتهء تلويزيونی

«در پيشگاه فرهنگ»

احمدی نژاد مجوز شرعی

کشف حجاب را در سازمان ملل رو کرد

برگرفته از فیلم جلسۀ خصوصی احمدی نژاد با دانشجوهای امریکایی>>>>

(آرشيو)

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل اول

حکومت قبل از ملت (1938 تا 1945)

بخش چهارم از جنگ جهانی تا جنگ سرد

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

(پيوند به فهرست کتاب)

================

رهبر معنوی: نگاهی به جایگاه آیت‌الله منتظری

بهزاد اشکذری

عبارت «رهبر معنوی» را دکتر حسين بشيريه به تازگي دربارهء موقعيت آيت الله حسينعلی منتظری به کار برده است... بنیانگذار جمهوری اسلامی در آخرین نامه خود خطاب به آیت الله منتظری در هشتم فروردین 1368 نوشت: «شما فقیهی باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند». این نامه که قرار بود ملاک تعامل نظام با قائم مقام رهبری برکنار شده قرار گیرد، عملاً تاییدی بر تداوم حضور خط فکری آیت الله منتظری در جمهوری اسلامی و تاکید آیت الله خمینی بر مرجعیت فقهی و تئوریک وی در سال های آینده بود. با این حال، جناح راستگرا و سنتی که با نظریات فقهی آیت الله منتظری از سال های پیش از انقلاب مخالف بود، از نامه آخر آیت الله خمینی درباره کسی که «مجاهدى بزرگوار و فقیهى عالیقدر» می نامید به راحتی عبور کرده و وی را مطرود امام نامید و خانه نشین ساخت.

عنایت از بخشایش و بخشایش در عنیات

بابک پرهام (ب.اشراق)

آن چیزی که مشهور است به "قانون اساسی ِ جمهوری اسلامی"، اصلاً، از گوهر، ذات و نفس  یک اتصال غلط و آتش زا است. آقای میرحسین موسوی، یا وکیل مدافع ایشان مهرانگیز کار، چه چیز ِ این اتصال ناسالم ِ دین و سیاست را می خواهند اصلاح بکنند؟ در آتش دنبال آب اند؟  متأسفانه گاه آتش آنقدر بالا می گیرد که اصلاً با آب هم نزدیک شدن به آن غیرممکن می شود. پس، به این نتیجه می رسیم که، با یک انفجار نیرومند آن آتش را خفه بکنیم. آیا حقوقدان محترم، خانم ِ مهرانگیز کار، و "مهندس" ِ نقاش، میرحسین موسوی، دنبال چنین انفجاری هستند؟ اگر نیستند، خودشان آشکار و عریان بکوشند امثال حسینعلی منتظری را قانع بکنند که شیر چاه اسلام را به روی جرقه های سیاست ببندند و قفل کنند تا آتش ِ قانون جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی خاموش بشود؛ و اگرنه مجبور خواهیم شد این آتش را با انفجار ملی و فشار بین المللی خفه بکنیم.

ما با پادوهای آمريکا سازش نمی کنيم

آيت‌الله سيد علي‌اكبر قره‌باغي، عضو خبرگان

نظام جمهوري اسلامي ايران تاكنون با آمريكا سازش نكرده است؛‌ حال بيايد با پادوهاي‌ آنان سازش كند. اين‌ها علناً با اسلاميت نظام مشكل دارند كه نمونه آن مصاحبه زشت و سخيف دختر آقاي هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه جمهوري اسلامي ايران حكومتي شبهه استبدادي است. در مورد اقدامات آشوب‌گران در حوادث پس از انتخابات باشكوه بيست و دوم خرداد بايد گفت که آشوب‌گران همهء هدفشان ضربه زدن به ولايت فقيه بود و بايد با راهنمايان و محركين اين افراد قانوني برخورد شود... كروبي هم با ادعاهاي خود به فقاهت، در مجموع به همه چيز نظام توهين كرده است. اين درحالي است كه ملت ايران اهل نماز شب، اعتكاف و روزه هستند و چنين حرف‌هاي سخيفي را هيچگاه نمي‌پذيرند.

آلزايمر خوکی و حکم انتصاب فدوی

حميد رضا رحيمی

فدوی همیشه این امید و انتظار را داشت که مساعی و تلاش های سهمگین  او در ارتباط با خدماتش به اسلام و مسلمین، سر انجام به بار بنشیند و در این رهگذر برای او، از این نَمَد، اگر نه عمامه ای، دست کم کلاهی ـ ترجیحاً نه ساخت ِ برادران چینی ـ  فراهم شود . این امید فدوی، داشت کم کم ُمبّدل به یأس می شد که در توّرُق جراید شریفه ی دارالخُرافه دریافت که بختش شدیدا ً باز شده و همای سعادت بر فراز ملاج او به پرواز در آمده بلکه بقول عوام، "already"، نشسته است. ملاحظه کنید :«با حكمي از سوي احمدي نژاد، رحيمي معاون اول رئيس جمهور شد!» برادر رئیس جمهور در حکم فدوی، دولت را برآمده از" رأی مردم شریف" خوانده و "گسترش عدالت و مهر ورزی" را "با نشاط بیشتر" به فدوی توصیه کرده است...

کسي به دليل مخالفت با من زنداني نيست

محمود احمدی نژاد

به گزارش مهر، احمدي نژاد در گفت وگو با شبکه راديويي «ان پي آر» شعار مرگ بر امريکا از سوي ملت ايران را حاصل رفتارهاي نادرست دولت امريکا دانست و درخصوص دخالت رفتار دولت انگليس در حوادث پس از انتخابات گفت؛ ما از چنين رفتارهايي گله منديم که در زمان مناسب به آن پاسخ خواهيم گفت. وي سپس تصريح کرد: بايد تلاش کرد که دشمني جاي خود را به دوستي بدهد. به همين خاطر هم آماده گفت وگو هستيم. احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که چرا افرادي که زماني از حکومت ايران دفاع مي کردند بعد از جريان انتخابات و به دليل مخالفت با شما در زندان هستند، اظهار داشت؛ من شخصاً با اينکه کسي در زندان باشد، ناراحت و متاسف هستم ولي در جمهوري اسلامي ايران کسي بي دليل به زندان نمي رود و هيچ کس به دليل مخالفت با من به زندان نرفته است. رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال که گفته مي شود افراد به دليل اظهارنظر در انتخابات زنداني شده اند، گفت؛ در ايران آزادي وجود دارد و همه مي توانند اظهارنظر کنند اما کسي که قانون را نقض کند بايد پاسخگو باشد. احمدي نژاد در پاسخ به پرسش مجري شبکه راديويي «ان پي آر» درباره زندانيان حوادث اخير و روزنامه هاي منتقد گفت؛ ده ها روزنامه در ايران عليه من مطالبي عنوان کرده اند اما من از هيچ کدام از آنها شکايتي نکردم. دستگاه قضايي نيز در ايران مستقل بوده و طبق قوانين کشور عمل مي کند. وي در پاسخ به اين سوال که آيا درست است که برخي معترضان به نتيجه انتخابات در ايران شکنجه شده و مورد تجاوز قرار گرفته اند، اظهار داشت؛ چنين مطالبي صحت ندارد. اگر نيروهاي امنيتي در اين خصوص تخلفي انجام داده باشند دستگاه قضايي با آن طبق قوانين ايران قاطعانه برخورد خواهد کرد. کميته رسيدگي به اين موضوع از فرد مدعي اسناد و اطلاعاتي خواستند که ايشان گفت به دليل اينکه عصباني بوده آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکي در دست ندارد. احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال که در روز قدس کساني بودند که شعار مي دادند فلسطين را رها کنيد و به ايران برسيد آيا مطرح کردن موضوع هولوکاست در روز قدس ابزاري براي کمرنگ کردن مسائل اخير در ايران است، اظهار داشت؛ اين مطالب مبنايي ندارد. صدها هزار نفر در تهران تظاهرات کردند و افرادي هم حرف ديگري مي زدند. اينها هيچ منافاتي با هم ندارد چراکه در ايران دموکراسي حاکم است و حرف نظام و دولت انعکاس آرمان ها و خواست اکثريت مردم است. موضوع هولوکاست به هيچ وجه يک موضوع انحرافي نيست و نمي شود برداشت اينچنيني از صحبت هاي من کرد. من بيشترين انتقاد ها را به سيستم اداره کشور داشته ام و اين مطالب موضوع انحرافي نيست. رئيس دولت در پاسخ به سوالي درخصوص اظهارات خاتمي مبني بر زنداني شدن افراد به دليل اظهارنظر و تحت فشار بودن اعترافات بازداشتي هاي اخير انتخابات گفت؛ در ايران آزادي وجود دارد و همه مي توانند اظهارنظر کنند. اين نظر آقاي خاتمي است و اگر اين گونه بود، خود آقاي خاتمي هم بايد در زندان مي بود.

 (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

اعضاء تحريريه پيام دانشجو در روز قدس (نفر دوم از سمت چپ حشمت طبرزدی است)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته:

شماره 658 ـ  شنبه 4 مهر 1388 ـ  26 ماه سپتامبر 2009

شماره 657 ـ  جمعه 3 شهريور 1388 ـ  25 ماه سپتامبر 2009

شماره 656 ـ  پنج شنبه 2 شهريور 1388 ـ  24 ماه سپتامبر 2009

شماره 655 ـ  چهار شنبه 1 شهريور 1388 ـ  23 ماه سپتامبر 2009

شماره 654 ـ  سه شنبه 31 شهريور 1388 ـ  22 ماه سپتامبر 2009

شماره 653 ـ  دو شنبه 30 شهريور 1388 ـ  21 ماه سپتامبر 2009

آرشيو کلی شماره های گذشته>>>

پيوند به نسخهء اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

پويشگران

=============

نيلگون

=============

الفبا

=============

ايرانسکوپ

=============

پيک خبری ايرانيان

=============

سکولاريسم برای ايران

=============

کميتهء نجات پاسارگاد

=============

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

اصغر آقا

=============

ايران ب.ب.ب.

=============

خواندنیها

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اعلاميه ها و ميثاق های

 بين المللی

=============

ريشه کنی تبعيض

=============

ايرانويچ

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

آژانس خبری کورش

==========

نويسندگان

===========

ايرانيان دات کام

===========

ايران امروز

===========
جمهوری خواهان دمکرات

و لائیک-هانوور (تبجا)

===========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

خبرنامهء گويا

=============

تغيير برای برابری

=============

اخبار روز

===========

روشنگری

===========

مردانی نيوز

===========

لج ور

===========

مقالات سياسی

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

شبکه سراسر

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

جهان من (حاوی پيوندها)

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

گفتگو

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

=============

اتحادیه برای دموکراسی

=============

تريبون ايران

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

ويژه نامهء اسلامی

سکولاريسم

===========

هزل (حميدرضا رحيمی)

===========

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

===========

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630